Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Polityka

Zmian w Oslo ciąg dalszy – parkowanie coraz droższe

marysia@mojanorwegia.pl

30 kwietnia 2015 10:08

Udostępnij
na Facebooku
5
Zmian w Oslo ciąg dalszy – parkowanie coraz droższe


Nie dalej jak tydzień temu pojawił się artykuł o trwających remontach w Oslo, zamkniętych tunelach i likwidacjach miejsc parkingowych. Ale to jeszcze nie wszystko.

Miejsca parkingowe w Oslo są systematycznie usuwane na rzecz przyszłych miejsc postojowych dla rowerów i szerszych tras pieszych. Te parkingi, które zostaną, będą coraz droższe - szczególnie w centrum miasta. Wszystko po to, by ograniczyć ruch w stolicy i zminimalizować przyczyny zanieczyszczeń środowiska. Czy turyści planujący przyjazd do Oslo wiedzą, że czeka ich drogowo-remontowy chaos i problemy z parkowaniem?

- Jeżeli chcemy, by w Oslo było czyste powietrze, musimy pracować na to na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest ograniczenie ruchu drogowego - mówi Marianne Borgen (SV - Socjalistyczna Paria Lewicy), przewodnicząca komisji transportu. 

Taki pomysł politycy SV podnieśli podczas środowego spotkania Rady Miasta. Chcą również skrócić maksymalny czas parkowania. 

Oslo
fot. flickr.com/simenschi

Jednak nie wszystkim podobają się te pomysły. Carl I. Hagen z Partii Postępu (Frp) powiedział wyraźnie, że nie popiera tej propozycji. Chce, aby pracownicy fizyczni mogli łatwo znaleźć wolne miejsce do parkowania w centrum Oslo. 

- Chcemy stworzyć system, który pozwala pracownikom znaleźć parking w mieście - mówi Hagen. 

Jednak w Radzie miasta debata została zdominowana przez lewicę. 
- Im mniej miejsc parkingowych na ulicy i wyższe opłaty za parkowanie, tym mniej osób będzie korzystało z samochodów - przekonuje Abdullah Alsabeehg z Partii Pracy (Ap). 

Władze miasta dyskutują obecnie nad tym, by przekształcić dawne miejskie schrony na garaże, miejsca parkingowe, punkty ładowania pojazdów elektrycznych i parkingi dla motocykli. 


Źródła: osloby.no, wikipedia.org 
Zdjęcie frontowe: Adam Łukasik/MultiNOR




Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Jan .

01-05-2015 12:48

ulven82 napisał:
Komunikacja w Oslo nie jest rozwinięta. Jak ktoś pracuje na nocną zmianę, albo zaczyna rano, to nie ma czym dojechać, bo komunikacja w nocy staje a nawet brak autobusów nocnych w ciągu tygodnia. A zakazywanie ludziom poruszania się, tak jak chcą i chęć wsadzenia wszystkich na rowery, to faszyzm.

A to inna sprawa. W dzien jest super, w nocy OK, ale pozno wieczorem i wczenie rano to katastrofa. Z Bogstadveien na Jebanetorget i z powrotem moja malzonka chadza z buta, bo jesli zaczyna prace o 5rano lub konczy o 1 w nocy to nie ma NIC czym mogla by pojechac.

Mocarny Knur

01-05-2015 12:36

Komunikacja w Oslo nie jest rozwinięta. Jak ktoś pracuje na nocną zmianę, albo zaczyna rano, to nie ma czym dojechać, bo komunikacja w nocy staje a nawet brak autobusów nocnych w ciągu tygodnia. A zakazywanie ludziom poruszania się, tak jak chcą i chęć wsadzenia wszystkich na rowery, to faszyzm.

Jan .

30-04-2015 13:04

Likfølge sie porusza, nie zatrzymuje, nie parkuje.
A wjechac chyba beda mogli, jak podciagna to pod paragraf o dzialalnosci zwiazanej z utylizacja odpadow bytowych...

Jon Doe

30-04-2015 12:34

WujekJanek napisał:
Uwazam, ze przy tak doskonale rozwinietej komunikacji publicznej pomysl wylaczenia z ruchu centrum miasta jest bardzo dobry. Natomiast racja jest tez i to, co bylo wzmiankowane w artykuje, ze trzeba jakos rozwiazac problem dojazdu I PARKOWANIA dla firm. I dotyczy to nie tylko firm budowlanych, ale i wielu innych branzy gdzie absolutnie nie ma mozliwosci posluzenia sie komunikacja miejska (np firmy kateringowe).

Czy taki orszak pogrzebowy z trumna wypełniona nieboszczykiem jedzie T-bane...

Jan .

30-04-2015 11:19

Uwazam, ze przy tak doskonale rozwinietej komunikacji publicznej pomysl wylaczenia z ruchu centrum miasta jest bardzo dobry. Natomiast racja jest tez i to, co bylo wzmiankowane w artykuje, ze trzeba jakos rozwiazac problem dojazdu I PARKOWANIA dla firm. I dotyczy to nie tylko firm budowlanych, ale i wielu innych branzy gdzie absolutnie nie ma mozliwosci posluzenia sie komunikacja miejska (np firmy kateringowe).

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok