Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Polacy w Norwegii

Nowe regulacje: rekompensaty za opóźniony lot

Agnieszka Moczulska

16 października 2015 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Nowe regulacje: rekompensaty za opóźniony lot


Od września pasażerowie samolotów mogą domagać się rekompensaty za lot opóźniony lub odwołany z przyczyn technicznych. Czy linie lotnicze będą naginać zasady bezpieczeństwa?


Norwescy eksperci zaniepokojeni 

Według wrześniowych ustaleń unijnych, pasażerowie samolotów mogą domagać się rekompensaty za lot, który z powodów technicznych opóźnił się o więcej niż trzy godziny lub został odwołany. 

Norweska Rada ds. Konsumentów cieszy się z decyzji. Pojawiają się jednak głosy, że zarządzenie może skłonić niektóre linie lotnicze do oszczędzania na kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Co za tym idzie, linie lotnicze mogą wypuszczać samoloty, które nie powinny polecieć. 

- Obawiamy się, że presja sporych kosztów w branży doprowadzi do tego, że niektóre z linii lotniczych będą naginać zasady bezpieczeństwa – mówi wicedyrektor norweskiego związku zawodowego Parat, Vegard Einan. 

Zgłaszane po locie 

Prezes Norweskiej Organizacji Techników Samolotowych, Andreas Sundt, potwierdza, że ostatnio zgłasza sie więcej błędów po wylądowaniu samolotu, w stosunku do tych przed odlotem.

- Nie wszystkie lotniska mają własnych techników samolotowych, a więc naprawienie błędów może zabrać dużo czasu, nawet jeśli sama naprawa zajmuje tylko kilka minut – mówi Sundt - Mam duże zaufanie do pilotów i techników samolotowych w Norwegii. Jednak, absolutnie należy przeprowadzać więcej kontroli, by uniknąć niebezpiecznych sytuacji w środowisku tak silnie wystawionym na konkurencję.

Zarówno piloci, jak i technicy samolotowi muszą zgłaszać poważne problemy pojawiające się z maszyną do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Instytucja nadzoruje, czy samoloty poleciały z usterkami technicznymi. 

Nieadekwatne ceny 

Zarówno Norwegian, jak i SAS ogłaszają, że bezpieczeństwo pasażera stanowi priorytet w ich działalności. Oba przedsiębiorstwa stosują się już do zarządzenia Unii Europejskiej. Kwestionują jednak kwoty odszkodowań, które często przewyższają ceny biletów.

- Rekompensaty nie są adekwatne do cen biletów. Mamy nadzieję, że regulacje Unii Europejskiej zostaną zrewidowane – mówi szef komunikacji w Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen. 


Żródło: NRK
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok