Koniec darmowego ładowania elbili. Oslo wprowadza opłaty Komunikat prasowy
Maja Zych 03 marca 2019
08:00

Koniec darmowego ładowania elbili. Oslo wprowadza opłaty

11
Skomentuj
To kolejne opłaty, z którymi będą musieli się w najbliższym czasie liczyć właściciele samochodów elektrycznych. MN
Od poniedziałku 4 marca w stolicy Norwegii rozpocznie się stopniowe wprowadzanie opłat za korzystanie z ładowarek do samochodów elektrycznych należących do gminy. Opłaty mają rozwiązać problem kierowców, którzy traktują miejsca do ładowania jako darmowy parking.
Między 9 a 20 stawka wynosić będzie 10 koron za godzinę, a w nocy 5 koron –  postój na miejscach do ładowania, gdzie zainteresowanie jest największe, zostanie też ograniczony do maksymalnie 3 godzin. Podobne rozwiązania zostały już wprowadzone w innych norweskich miastach.

– Dzisiaj niemal niemożliwe jest znalezienie wolnego miejsca do ładowana na ulicach Oslo. Musimy zapewnić rotację oraz sprawić, aby ludzie stali na miejscach do ładowania jedynie, kiedy mają taką potrzebę, nie inaczej. Dlatego opłaty są konieczne – mówi sekretarz generalna Norweskiego Związku Samochodów Elektrycznych (Norsk elbilforening) Christina Bu.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Malaguti B
Malaguti B 04-03-2019 10:47

Hahahahaha - dobrze, norge idzie w dobra strone. Nikt biedny nie jezdzi elbilem!

4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
PolAker
PolAker 03-03-2019 21:23
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Zgłoś komentarz
Tesla S
Tesla S 03-03-2019 20:45

Wystarczy policzyć ulgę, że już od 2018 nie płacimy podatku drogowego za elbile, póki co bezbramkowo, auto kupione bez 25% vatu, czy to jeszcze mało? Np. Tesla za 1000000 kr dziś a od 01.01.2021 będzie kosztowała 1250000 kr, najlepiej za darmo i też będzie źle

3
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
krakusik
krakusik 03-03-2019 20:20

To nie wszyscy maja darmowe ladowanie w pracy?

9
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Joanna Kuchnicka
Joanna Kuchnicka 03-03-2019 20:09

dadak4 napisał:
PolAker ,Obietnicy nie było ,że to będzie na zawsze...ale obietnica była ,że będzie darmowe ładowanie , ulgi w podatkach drogowych i tpi td Czas okazał się haczykiem dla wielu.Kto na tym zyskał ? Państwo,pokazując jak potrafi sobie poradzić ze smogiem i zanieczyszczeniami...


Obietnica była i została spełniona. Że nie na zawsze to się skończyła.
Użytkownicy przez lata zyskali forsę na przywilejach, no i po I przysłużyli się ekologii - bo chyba po to kupowali te auta..chyba...

4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Kamil Lejczak
Kamil Lejczak 03-03-2019 19:32

PolAker ,Obietnicy nie było ,że to będzie na zawsze...ale obietnica była ,że będzie darmowe ładowanie , ulgi w podatkach drogowych i tpi td Czas okazał się haczykiem dla wielu.Kto na tym zyskał ? Państwo,pokazując jak potrafi sobie poradzić ze smogiem i zanieczyszczeniami...

2
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
boj fra oszlo
boj fra oszlo 03-03-2019 16:53

...to najlepszy sposób na wyeliminowanie nadużyć
...opłaty odstraszają
...kiedyś było podobnie np.
...jak były miejskie darmowe szalety
...to był syf
..a jak wprowadzono opłaty minimalne to nazwali to ...kibel
...po kolejnym wzroście opłat nazywa się to już...toaleta...

12
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
PolAker
PolAker 03-03-2019 16:51

Nie było żadnych obietnic że to będzie na zawsze.
Samochodów przybywa więc kto ma płacić za energię elektryczną? Jeszcze trzeba pokryć ogromne koszta wykonania stacji ładowania.
Zamiast się podniecać przygłupy zrozumicie pewne zależności.

22
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Joanna Kuchnicka
Joanna Kuchnicka 03-03-2019 16:46
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Zgłoś komentarz
Kamil Lejczak
Kamil Lejczak 03-03-2019 16:01
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Zgłoś komentarz

Bliżej nas