Historyczny wyrok: DNB musi zwrócić klientom 345 000 000 koron Komunikat prasowy
Maja Zych 10 maja 2019
11:22

Historyczny wyrok: DNB musi zwrócić klientom 345 000 000 koron

2
Skomentuj
W pierwszej instancji DNB wygrał sprawę, jednak Rada Konsumentów złożyła apelację i sąd okręgowy przyznał jej rację. MN
9 kwietnia norweska Rada Konsumentów (Forbrukerrådet) poinformowała o historycznym wyroku sądu okręgowego w sprawie pozwu zbiorowego przeciwko bankowi DNB – zgodnie z werdyktem instytucja ma zwrócić aż 345 mln koron niesłusznie naliczonych opłat. Sprawa dotyczy nawet 180 tys. klientów funduszu inwestycyjnego w latach 2010-2014.
W imieniu klientów proces bankowi wypowiedziała norweska Rada Konsumentów, której sąd przyznał rację we wszystkich zarzutach. Teraz DNB musi zwrócić niemal 350 milionów koron około 180 tys. niesłusznie obciążonym osobom – sami klienci, którym bank naliczył zbyt wysokie opłaty, nie muszą podejmować żadnych działań, aby odzyskać utracone pieniądze. Rada Konsumentów uważa też, że jest to historyczny wynik, który może zdyscyplinować całą branżę i uchronić Norwegów przez innymi tego typu nadużyciami ze strony instytucji finansowych.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
PolAker
PolAker 10-05-2019 15:44

Brawo ! Jako klient tego banku bardzo się cieszę.

14
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas