Przewoźnik promowy Hurtigruten będzie miał dwa nowe statki. Firma podpisała list intencyjny na budowę dwóch jednostek. Statki zaprojektował Rolls-Royce we współpracy z norweską firmą Espen Oino.
Hurtigruten podpisało list intencyjny na budowę dwóch statków, które wejdą do eksploatacji w latach 2018-2019. Przewoźnik promowy zaznaczył też, że w przyszłości zleci budowę dwóch kolejnych jednostek – to największe zamówienie w historii Hurtigruten.
Statki zaprojektował Roll-Royce we współpracy z norweską firmą Espen Oino, która projektuje jachty. Nowe jednostki będą miały 300 kabin. Każdy statek będzie mógł przyjąć na pokład 600 pasażerów.
Inwestycja w transport wokół norweskiego wybrzeża
Zamówienie dwóch nowych statków to część zaplanowanych przez Hurtigruten inwestycji w sieć transportową działającą wzdłuż norweskiego wybrzeża. Firma chce, by nowe jednostki obsługiwały pasażerów na regularnych trasach, jak i wypływały na wody strefy polarnej. Hurtigruten chce nadal rozwijać się w obszarze rejsów wycieczkowych. Firma obecnie oferuje rejsy wokół Grenlandii, na Antarktydę i do innych zakątków na całym świecie.
Kontrakt na kilka miliardów koron
Statki powstaną w norweskich zakładach, które wchodzą w skład grupy Kleven. Hurtigruten nie ujawnił dokładnej wartości kontraktu. Przewoźnik promowy zaznaczył jednak, że opiewa on na sumę kilku miliardów koron.
Hurtigruten to firma, której tradycje sięgają 1893 roku, gdy w pierwszy rejs wzdłuż norweskiego wybrzeża na trasie z Trondheim do Hammerfest popłynął statek Vesteraalen.
Źródło: hurtigruten.com, gospodarkamorska.pl
www.hurtigruten.com/pages/about-hurtigru...-ships/#.Vx86zPmLS70
Hurtigruten to build up to four new explorer vessels Norwegian explorer cruise line Hurtigruten and the shipyard Kleven signs a letter of intent for the construction of up to four new explorer ships. The first vessel is to be complet... www.hurtigruten.com
Hurtigruten podpisało list intencyjny na budowę dwóch statków, które wejdą do eksploatacji w latach 2018-2019. Przewoźnik promowy zaznaczył też, że w przyszłości zleci budowę dwóch kolejnych jednostek – to największe zamówienie w historii Hurtigruten.
Statki zaprojektował Roll-Royce we współpracy z norweską firmą Espen Oino, która projektuje jachty. Nowe jednostki będą miały 300 kabin. Każdy statek będzie mógł przyjąć na pokład 600 pasażerów.
Inwestycja w transport wokół norweskiego wybrzeża
Zamówienie dwóch nowych statków to część zaplanowanych przez Hurtigruten inwestycji w sieć transportową działającą wzdłuż norweskiego wybrzeża. Firma chce, by nowe jednostki obsługiwały pasażerów na regularnych trasach, jak i wypływały na wody strefy polarnej. Hurtigruten chce nadal rozwijać się w obszarze rejsów wycieczkowych. Firma obecnie oferuje rejsy wokół Grenlandii, na Antarktydę i do innych zakątków na całym świecie.
Kontrakt na kilka miliardów koron
Statki powstaną w norweskich zakładach, które wchodzą w skład grupy Kleven. Hurtigruten nie ujawnił dokładnej wartości kontraktu. Przewoźnik promowy zaznaczył jednak, że opiewa on na sumę kilku miliardów koron.
Hurtigruten to firma, której tradycje sięgają 1893 roku, gdy w pierwszy rejs wzdłuż norweskiego wybrzeża na trasie z Trondheim do Hammerfest popłynął statek Vesteraalen.
Źródło: hurtigruten.com, gospodarkamorska.pl
www.hurtigruten.com/pages/about-hurtigru...-ships/#.Vx86zPmLS70
Hurtigruten to build up to four new explorer vessels Norwegian explorer cruise line Hurtigruten and the shipyard Kleven signs a letter of intent for the construction of up to four new explorer ships. The first vessel is to be complet... www.hurtigruten.com