Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

reklama | kup tutaj »
8929 Postów
Maniak
Tomek_stg napisał:- Gabriel:
nie znalazłem na stronie UDI żadnego takiego dokumentu, nikt poza tobą o nim nie wspomniał, jesteś pewien że jest on wymagany?

Nie wiem , czy jest ten dokument wymagany czy też nie , nie jestem bowiem znawcą przepisów Migracyjnych .
---
Niemniej Mój Pracodawca wypełniał taki dokument :
Ansettelsesbevis for EØS/EFTA-borgere
UDI Utlendingsdirektoratet Norweeian Direktoriate of Immigration .
---
Nie jest On co prawda Czterostronicowy , tylko Dwustronicowy .
Mam ten dokument skserowany na dwóch kartkach , dlatego ta stronicowa pomyłka .
Dokument nosi numer GP-7116 B .
---
A dokładnie takie coś ...

www.udi.no/Global/UPLOAD/Skjema/EOS/GP7116No.pdf
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
5 Postów
wojtek ka
(wojciech_k)
Wiking
Cześć,

najpierw się przywitam bo dopiero co się zarejestrowałem.

U mnie wyglądało to następująco - najpierw musiałem wyrobić numer tymczasowy (przez pierwsze 3 tyg. pobytu dodam ze mieszkałem w hotelu przez te 3 tyg. wiec karta podatkowa przyszła mi na adres pracodawcy). Później jak się przeprowadziłem - to był okres około miesiąca zarejestrowałem się na UDI i ustawiłem termin spotkania.
Najważniejszym dokumentem jest kontrakt, nikt mnie nie prosił o umowę najmu, jedyne o co mnie poprosiła miła pani na "policji" to o najnowszy odcinek wypłaty. Nie miałem go ale wystarczyło pokazanie tego odcinka nawet w telefonie w formie elektronicznej - mi przeszło i było ok.
Jak otrzymasz stosowny dokument możesz iść do podatkowego i załatwić D-number.

W podatkowym wymagają rejestracji na policji (dokument otrzymany wcześniej), kontrakt, paszport i wcześniejsza karta podatkowa.

Nawet miło się załatwiało te dokumenty, bo praktycznie od ręki

pozdrówki
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
5 Postów
Marcin Jona
(Marjon79)
Wiking
Do załatwienia stałego numeru personalnego wymagane są:

-Paszport

-Pozwolenie na pobyt i pracę z Policji "REGISTERINGBEVIS"

-Adres zamieszkania (czasami urzędnicy pytają o umowę najmu- jeśli na przykład pracodawca otrąca Ci za mieszkanie nie musisz pokazywać kontraktu najmu a np. ostatni odcinek z wypłaty gdzie uwzględniona jest kwota za wynajem) ja załatwiłem bez kontraktu najmu i nawet nikt o to mnie nie pytał, ale to zależy od urzędnika.... znam przypadek osób które dostały pocztą odpowiedz z informacją że budynek w którym się próbują zameldować nie jest budynkiem mieszkalnym

-KONTRAKT na co najmniej 6 miesięcy od momentu złożenia wniosku lub na czas nieokreślony !!! (ważne żeby kontrakt nie zawierał klauzuli o tym że okres twojego zatrudnienia może być zależny od zleceń- takie kontrakty wystawiają (agencje pracy) i jeśli masz taką umowę musisz dołączyć do kontraktu "Oppdragsbekreftelse"(chyba tak to się nazywa ???) na co najmniej 6 miesięcy.
Nie możesz być także na okresie próbnym !!!
Tłumacząc z Polskiego na Nasze musisz udokumentować w jakiś sposób że masz "pewną" robotę na co najmniej pół roku

Papiery wyślą Ci na adres gdzie się zameldujesz .... i pamiętaj o tym że na skrzynce pocztowej musi być Twoje imię i nazwisko
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok