Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
1
Wycieczka w kosmos - bonus dla stałych klientów SAS

 
 Fot. NASA

Jak się okazuje, punkty lojalnościowe można przeznaczyć na dużo więcej ciekawych rzeczy, niż tylko bonusowe bilety lotnicze. Jeśli uzbiera się ich kilkanaście milionów, można nawet wybrać się na wycieczkę w kosmos. Ale najpierw trzeba polecieć np. 14 816 razy w tę i z powrotem do Nowego Jorku. Tyle lotów pozwoli zgromadzić 33 335 134 punktów Eurobonus, za które można odebrać nagrodę: lot po orbicie okołoziemskiej.


Za 33 335 134 (słownie: trzydzieści trzy miliony, trzysta trzydzieści pięć tysięcy sto trzydzieści cztery) punkty można kupić tak zwaną "Kretsløps Romreise", czyli wycieczkę kosmiczną po orbicie okołoziemskiej: Wierny klient SAS-u najpierw zostanie wystrzelony rakietą w kosmos, a potem, przy wyłączonych silnikach, w stanie nieważkości będzie mógł przez pięć minut podziwiać leżącą w dole Ziemię.

Jeśli ktoś właśnie postanowił uzbierać potrzebną ilość punktów, informujemy, że podróż w tę i z powrotem z Oslo do Nowego Jorku klasą ekonomiczną daje 2 250 punktów. Czyli, by polecieć w kosmos, trzeba polecieć do Nowego Jorku i z powrotem... 14 816 razy...

Sztuczka marketingowa

- Ta podróż to przede wszystkim sztuczka marketingowa. Umieściliśmy ją w ofercie przy okazji promocji naszego sklepu z bonusami w 2009 roku - mówi szef informacyjny SAS, Knut-Morten Johansen.

Aby móc odebrać nagrodę, poza zgromadzeniem odpowiedniej liczby punktów, trzeba przejść przez czterodniowy intensywny trening i przygotowania do lotu.

Zgromadzenie kilkudziesięciu milionów punktów w SAS to nie bagatelka, ale są klienci którzy mają ich już kilka milionów. Jak dotąd żaden z nich nie wyraził jednak chęci wykorzystania zgromadzonych punktów na kosmiczną podróż.

- Sytuacja wygląda tak, że większość klientów gromadzi punkty po to, by dostać specjalny status "srebrnego" lub "złotego" pasażera, co pozwala na korzystanie z takich przywilejów jak dodatkowy bagaż, szybka odprawa, lepsze połączenia itp, krótko mówiąc udogodnienia, które dużo znaczą dla tych, którzy często podróżują samolotem.

Prywatna wyspa i inne

Wiele towarzystw lotniczych proponuje ekstrawaganckie nagrody za dużą ilość punktów lojalnościowych. W Etihad Airways stali klienci mogą na przykład za zgromadzone punkty kupić wakacje w samochodzie kempingowym we Włoszech. Ale nie będą to zwykłe wakacje w bylejakiej przyczepie. Samochód, za którego kierownicą zasiądzie wierny klient linii Eithad to ekskluzywny Alfa Romeo Spider. Ile kosztuje ta przyjemność? 310 399 mil (Etihad liczy punkty lojalnościowe w ilości przelecianych mil).

Członkowie Virgin Atlantics Flying Club mogą wykorzystać milion punktów bonusowych na wczasy na prywatnej wyspie. Wyspa Necker (Necker Island) jest własnością Richarda Bransona, twórcy Virgin Atlantics, a pasażerowie, którzy uciułają milion punktów mogą za to spędzić na niej tydzień. Cena - milion punktów - dotyczy dwóch osób w pokoju dwuosobowym, ale za bilet lotniczy trzeba zapłacić osobno.


Źródło: Aftenposten Reise

 


Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Yatsek :)

15-04-2012 11:08

ile punktow trzeba miec na toster?????

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok