Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Teraz


Foto: "Czas na Polskę"

Stowarzyszenie "Wspólnota Polska" rozpoczęło realizację programu "Czas na Polskę".

Już dziś poszukuje wolontariuszy, którzy wyjadą do Krajów Ameryki Łacińskiej, w celu ożywienia działalności miejscowych środowisk polonijnych, przybliżenia im dzisiejszej Polski, jej kultury i osiągnięć, a także nauki języka ojczystego.

Trwa proces rekrutacji i zakończy się 15 maja 2010 r. Każdy zainteresowany może wypełnić formularz zgłoszenia dostępny na portalu programu: www.czasnapolske.pl i zgłosić swój udział w programie.

Na podstawie zgłoszeń Wspólnota Polska wyłoni grupę kandydatów, z którymi przeprowadzi specjalne spotkanie kwalifikacyjne, podczas którego zostaną wyłonieni wolontariusze. Wyjazd na placówki nastąpi w lipcu 2010 r. Do tego czasu wolontariusze przejdą kilkudniowe szkolenie, przygotują się zdrowotnie i merytorycznie do wyjazdu. Wszelkie koszta związane z przelotem, pobytem i pracą wolontariusza pokrywa Stowarzyszenie Wspólnota Polska wraz z miejscową organizację polonijną.

Program ten jest pomysłem tragicznie zmarłego Prezesa stowarzyszenia, marszałka Macieja Płażyńskiego.

Wolontariusz

Wolontariuszem Projektu może zostać każda Polka i każdy Polak, posiadający obywatelstwo polskie, wykształcenie wyższe lub kończący studia, niekarany, mający doświadczenie w pracy społecznej lub edukacyjnej, cieszący się dobrą opinią w swoim dotychczasowym środowisku lub miejscu pracy, posiadający zdolności organizacyjne, wyróżniający się pomysłowością i wyobraźnią, mający predyspozycje osobowościowe i cieszący się dobrym zdrowiem. Musi również wykazać się dobrą znajomością języka polskiego, historii i kultury polskiej, polskich tradycji i obyczajów.

Warunkiem jest zgłoszenie się do programu i przejście przez etap rekrutacji i wyboru przez Stowarzyszenie.W 2010 roku w procesie rekrutacji wyłonionych zostanie 18 osób (9 głównych i 9 rezerwowych), które zostaną przygotowane do wyjazdu w wybrane miejsce, w Argentynie, Brazylii i na Haiti.

Organizatorzy wybierając najlepszych spośród zgłoszonych, będą brali pod uwagę ich dotychczasowe doświadczenia w pracy społecznej, umiejętności pedagogiczne, zdolności artystyczne, znajomość języka i kultury polskiej oraz wszystkie dodatkowe atuty, które predestynują do pracy w charakterze animatora kultury, nauczyciela języka polskiego i lidera środowiska jednocześnie

Terminarz

Rekrutacja – etap wstępny do 15 maja 2010 r.włącznie
Rekrutacja – spotkanie selekcyjne – 22 maja 2010 r.
Szkolenie programowe – 28/30 maja 2010 r.
Wyjazd – lipiec 2010 r.
Powrót – początek marca 2011 r

Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok