Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Czytelnia

Samochód w Norwegii doładujesz co 50 km

Redakcja

29 września 2015 13:44

Udostępnij
na Facebooku
1
Samochód w Norwegii doładujesz co 50 km


Już niedługo kierowcy samochodów elektrycznych będą mogli planować dłuższe podróże. Enova ogłosiła nowy projekt: stacje ładowania pojazdów co 50 kilometrów.


Firma Enova, państwowe przedsiębiorstwo którego celem jest oszczędzanie energii oraz wprowadzanie zielonych rozwiązań, ogłosiła konkurs na operatora planowanych stacji ładowania. Ma to przyśpieszyć rozbudowę sieci ekologicznych stacji w kraju fiordów.


- Chcemy, aby stacje ładowania znalazły się na stacjach benzynowych i w miejscach postojowych dla ciężarówek – powiedział Espen Sletvold, konsultant ds. komunikacji w Enova w wywiadzie dla NRK.


Z Oslo Do Trondheim el-bilem

Celem Norwegów jest spopularyzowanie długich tras wśród właścicieli elektrycznych czterech kółek. Aby tego dokonać oraz zapewnić bezpieczny przejazd e-samochodów np. z Oslo do Trondheim należy założyć, że punkty ładujące powinny znajdować się mniej więcej co 50 km. Obecnie stacje ładowania co prawda znajdują się na trasach, ale nie tak gęsto.


- Potrzebujemy więcej stacji ładowań poza większymi miastami – mówi Konrad Putz, starszy konsultant Enovy – Tak naprawdę będą to podwójne stanowiska, żeby jednocześnie mogły się ładować dwa auta.


Ile dokładnie powstanie takich miejsc, zależy od operatora, który wygra przetarg. Powinien on wybrać punkty praktyczne oraz przystosowane do postoju, z gotową infrastrukturą, taką jak hotele, restauracje czy stacje benzynowe.

 

Nie możemy też dopuścić do sytuacji, w której różne stacje będą obsługiwały różne modele zasilania. Każda stacja musi więc mieć wszystkie trzy najpopularniejsze formaty: Combo, CHAdeMO i AC - mówi przedstawiciel Enovy.


Przy takim założeniu na autostradzie numer 3 co 50 km powinno znajdować się miejsce, gdzie można zasilić swój pojazd. Jeśli nie uda się wprowadzić podwójnych stanowisk, wtedy liczba stacji zostanie podwojona. To oznacza, że na trasie pojawi się od 6 do 12 takich punktów.


Trasy, które zostaną „wyposażone” w stacje do ładowania:


·      E16 Sandvika – Bergen (523 km / 10 stacji)
· E39 Kristiansand – Stavanger (220 km / 4 stacje)
· E18 Oslo – Kristiansand (320 km / 6 stacji)
· E6 Oslo – Trondheim (520 km / 10 stacji)
· Riksveg 3 Kolomoen – Ulsberg (302 km / 6 stacji)
· Riksveg 7 Hønefoss – Gol (134 km / 2 stacje)
· Riksveg 52 Gol – Borlaug (86 km / 1 stacja)


źródła: framtidinord.no, ostlendingen.no
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Josef Satan

30-09-2015 14:27

Rence opadajom. Co to ludziska nie wymyslom! Ale Polaki to lubiom sobie jezdzic szypciutko i konkretnie a nie stawac do ladowania. Te cudenka techniki zachodniej nie przyjmom sie wsrod naszych rodakow-chojrakow. Jak ony mowi do spotkanej na forum cycatki "bendem za dwie godzinki, trzymaj cialo cieple" to przeca nie bendzie ony stawal sobie bez celu w drodze do cycatki. Zas to nie wypada a savoir vivra zna kazdenki chlop co mu jondra cionzom.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok