Lotnisko w Bodø. Fot. Jan Poulsen |
Mo i Rana
7. maja ministerstwo transportu publicznego (samferdselsdepartementet) przedłożyło raport, z którego wynika, że rząd odnosi się pozytywnie do planów Avinoru co do lotniska w Mo i Rana. Nowe lotnisko o nazwie Helgeland Flyplass miałoby zastąpić obecne lotnisko Røssvoll. Lotnisko Røssvoll jest w stanie przyjmować tylko niewielkie samoloty, np. typu Dash 8 (korzysta z nich spółka Widerøe), podczas gdy na nowym mogłyby lądować Boeingi 737.
- To dobra wiadomość dla mieszkańców i dla biznesu. Już od dawna potrzebna nam była lepsza oferta w zakresie komunikacji lotniczej - mówi Henrik Johansen, przewodniczący spółki Polarsirkelen Lufthavnutvikling, odpowiedzialnej za opracowanie planów nowego lotniska i dodaje, że ma nadzieję, że budowa mogłaby zakończyć się już 15. września 2016 roku.
Pozostałe projekty
W przedłożonej 7. maja opinii ministerstwa czytamy, iż prognozy pokazują, że ruch na lotniskach obsługiwanych przez Avinor wzrośnie z 46 milionów pasażerów rocznie w roku 2012 do 58 milionów pasażerów w roku 2020, co wymaga inwestycji w rozwój infrastruktury lotniskowej.
Oto jakie projekty będą mogły zostać zrealizowane, dzięki poparciu planów Avinoru przez rząd:
-
Nowe lotnisko w Hammerfest.
-
Przebudowa lotniska w Bodø, tak by większa jego część obsługiwała ruch cywilny (lotnisko w Bodø jest zarówno lotniskiem cywilnym, jak i wojskowym).
-
Rozbudowa lotniska Flesland w Bergen o nowy terminal (T3).
-
Zwiększenie przepustowości lotnisk w Oslo, Trondheim i Stavanger.
Możliwy wzrost opłat lotniskowych
Ministerstwo transportu publicznego ustala też wysokość opłat za usługi świadczone na lotniskach obsługiwanych przez Avinor. W swojej opinii ministerstwo wyraziło zgodę na wzrost tych opłat zgodnie z indeksem cen konsumpcyjnych.
Na podstawie: abcnyheter, Avinor
To może Cię zainteresować