Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

1
Nowy tunel w centrum Oslo?

Prawdopodobnie mieszkańców miasta czekają poważne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Wszystko w imię poprawy wydajności lokalnych i państwowych środków transportu.

Wczoraj doszło do spotkania władz gminy z kierownictwem kolei państwowych, na którym próbowano znaleźć nowe rozwiązania dla ulepszenia komunikacji w stolicy Norwegii.

Potrzebne jest ulepszenie, usprawnienie i zwiększenie komunikacji w i do stolicy. Z tym zgadzają się wszyscy. Problem polega na tym, w jaki sposób poprowadzić nowe linie komunikacyjne. Ponadto władze chcą jak najmniejszych problemów dla funkcjonowania miasta z tym związanych.

Władze Oslo jednogłośnie uchwaliły, że trzeba poprawić komunikację miejską w stolicy. Planują głównie rozbudowę metra. Kolei również przydałoby się poprawić wydajność i dobrze byłoby planować zmiany jednocześnie, mówiła Trine Dønhaug z Sosialistisk Venstre.

Na spotkaniu zaproponowano poszerzenie i ulepszenie istniejących tuneli i torów. Jednak politycy zgadzają się, że byłoby to tylko rozwiązanie tymczasowe. Można teraz dokonać kilku drobnych poprawek, ale i tak będziemy potrzebować nowego tunelu, żeby poprawić wydajność transportu, mówiła Dønhaug.

Komitet do Spraw Transportu widzi trzy możliwości poprawy obecnej sytuacji:

  • poszerzenie istniejącego tunelu między Tøyen i Majorstuen o dwa nowe tory

  • połączyć tunelem ten istniejący dziś w centrum miasta z północną częścią T-baneringen

  • budowa nowego wspólnego tunelu dla metra i kolei

Bez względu na to, którą alternatywę wybiorą władze będzie ona kosztować gminę i państwo miliony koron i jego wprowadzenie w życie będzie trwało kilka lat. Budowa jednego wspólnego tunelu zamiast dwóch brzmi bardzo rozsądnie, mówił Jøran Kallmyr – zajmujący się sprawami transportu w Radzie Miasta.

Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Rafal W.

08-02-2010 08:29

I znowu pewnie zrobia to kosztem podatnikow podnoszac ceny bramek... ehhh

To może Cię zainteresować

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok