
Foto: stock.xchng |
Badanie przeprowadzone przez DIBS objęło grupę 9 000 internautów i 333 sklepy internetowe. Wykazało ono, że najczęstsze zakupy Norwegów przez Internet obejmują wycieczki. W pierwszym półroczu 2011 roku podróże stanowiły aż 29% całości zakupów on-line Norwegów. W dalszej kolejności popularne są elektronika oraz produkty gospodarstwa domowego.
Wbrew pozorom raport DIBS wykazał, że zakupy przez Internet w dużo większej mierze robią mieszkańcy miast niż norweskich wsi. Najbardziej aktywne pod tym względem są osoby między trzydziestym piątym a pięćdziesiątym czwartym rokiem życia.
Na rynku zakupów w sieci coraz większy udział mają zakupy dokonywane za pomocą telefonów komórkowych. 11% Norwegów kupiło w tym roku coś przez komórkę. Dużo częściej zdarzało się to Polakom, z których aż 24% dokonywało zakupów za pomocą telefonu komórkowego w pierwszej połowie 2011 roku.
Źródło: dinside.no
Reklama

To może Cię zainteresować
1