Na co skarżą się Norwegowie?

Z najnowszych danych zebranych przed Radę Konsumentów, wynika, że najwięcej skarg, które wpłynęły w ciągu ostatniego roku dotyczyły samochodów i spraw budowlanych.
Nie jest żadnym zaskoczeniem, że najbardziej niezadowoloną grupą w Norwegii zostali właśnie właściciele samochodów. Również w tamtym roku znaleźli się na samym szczycie rankingu. – Samochód jest nieustanną inwestycją. Wielu Norwegów doprowadzają do szału zarówno koszty utrzymania jak i naprawy swojego pojazdu – mówi Ingeborg Flønes z Rady Konsumentów.

foto: wikimedia.org
Ponad 5000 wniosków
W zeszłym roku Rada Konsumentów pośredniczyła w 5593 sporach między usługodawcami i usługobiorcami. W co czwartej sprawie chodziło o samochód. Stanowi to aż 1.525 wszystkich zgłoszonych przypadków. Od razu po sprawach samochodowych, następne miejsce objęły skargi na budowlańców zajmujących się robotami wykończeniowymi. W tamtym złożonych zażaleń było aż 522 – czyli jest to co dziesiąta skarga.
Materiały budowlane na wysokiej pozycji
Jeśli nie problemy z budowlańcami to Norwegowie mają kłopoty z materiałami budowlanymi. Te problemy znalazły się na trzecim miejscu z liczbą 450 skarg. Wnioski często dotyczą sprzętu AGD, pomp ciepła i spraw związanych z parkietami. Na liście dziesięciu najbardziej popularnych wniosków z zażaleniami znajdują się również takie kategorie jak skargi na telefony komórkowe, meble, odzież, komputery czy usługi inżynieryjne.
źródło: oa.no
źródło zdjęcia frontowego: wikimedia.org

To może Cię zainteresować