Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Czytelnia

Modernizacja trasy E18

marta.domzalska@mojanorwegia.pl

13 lutego 2014 00:00

Kopiuj link
2
Modernizacja trasy E18


12 lutego 2014 roku podpisany został kontrakt między Publiczną Norweską Administracją Drogową a firmą Skanska.



Kontrakt dotyczy budowy drogi, tuneli oraz wiaduktów na trasie od Bommestad do Sky z wyłączeniem most Farris. Podłączenie prądu, światła i tym podobnych również nie zostało zawarte w umowie. Zakończenie prac zapowiadane jest na rok 2017, a przewidywane koszty wykonania to 4,2 miliarda koron.


tunel 

wikimedia.org


W listopadzie 2013 roku wiadomym było, że most zostanie wybudowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Bilfinger. Prace budowlane rozpoczęto i wiadomo, że most będzie gotowy w roku 2017, czyli wtedy, kiedy reszta trasy.

 

most

wikimedia.org


Nowa trasa E18 będzie nowoczesną autostradą, na której możliwe będzie rozwinięcie prędkości 100km/h, czyli takiej samej, jak na już istniejącym odcinku. Obecnie trwają prace nad ostatnim etapem, który przebiegał będzie z Oslo przez Langangen i Telemark.

 

Budowę sfinansują kierowcy

Kierowcy muszą wziąć udział w pokryciu części kosztów powstania trasy E18. Mowa tutaj o opłacie za wjazd na autostradę. Fachowcy szacują, że w ten sposób zyskają od kierowców aż 70% kosztów. Resztę wyłoży państwo.

 

 płatna autostrada

 Płatna autostrada / wikimedia.org


 




Źródła: nrk.no

Zdjęcie slajderowe: wikimedia.org




❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


janusz zwasem

14-02-2014 08:02

A po co komus mialo by sie spieszyc??przynajmniej
trupow nie musza zbierac z drog.

Yatsek :)

13-02-2014 23:06

Sto kilometrow na godzine.... WooooooOw........ taka predkosc zawrotna.... zeby tylko w czasie sie nie poprzenosili, takie zawrotne predkosci.....

Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok