Modernizacja trasy E18

12 lutego 2014 roku podpisany został kontrakt między Publiczną Norweską Administracją Drogową a firmą Skanska.
Kontrakt dotyczy budowy drogi, tuneli oraz wiaduktów na trasie od Bommestad do Sky z wyłączeniem most Farris. Podłączenie prądu, światła i tym podobnych również nie zostało zawarte w umowie. Zakończenie prac zapowiadane jest na rok 2017, a przewidywane koszty wykonania to 4,2 miliarda koron.
wikimedia.org
W listopadzie 2013 roku wiadomym było, że most zostanie wybudowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Bilfinger. Prace budowlane rozpoczęto i wiadomo, że most będzie gotowy w roku 2017, czyli wtedy, kiedy reszta trasy.
wikimedia.org
Nowa trasa E18 będzie nowoczesną autostradą, na której możliwe będzie rozwinięcie prędkości 100km/h, czyli takiej samej, jak na już istniejącym odcinku. Obecnie trwają prace nad ostatnim etapem, który przebiegał będzie z Oslo przez Langangen i Telemark.
Budowę sfinansują kierowcy
Kierowcy muszą wziąć udział w pokryciu części kosztów powstania trasy E18. Mowa tutaj o opłacie za wjazd na autostradę. Fachowcy szacują, że w ten sposób zyskają od kierowców aż 70% kosztów. Resztę wyłoży państwo.
Płatna autostrada / wikimedia.org
Źródła: nrk.no
Zdjęcie slajderowe: wikimedia.org
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
14-02-2014 08:02
1
0
Zgłoś
13-02-2014 23:06
4
0
Zgłoś