Modernizacja kolei

Nadzieja na realizację dawnego marzenia: koordynacja linii kolejowej z trasą E16.
Usunięcie nocnych pociągów
Ze względu na lokalizację stacji w Hønefoss, linia z Bergen może być zmuszona do pominięcia jej, gdy Ringeriksbanen będzie zakończona. Dodatkowo, nocne pociągi kursujące między Bergen i Oslo mogą być usuwane ze względu na skrócenie czasu podróży.
Była to jedyna negatywna wiadomość przedstawiona przez norweskie przedsiębiorstwo państwowe zajmujące się infrastrukturą kolejową, m.in. dworcami kolejowymi (Jernbaneverket).
Realizacja dawnych celów
Spotkanie lokalnych polityków, biurokratów, norweskich planistów Krajowego Zarządu Kolei oraz grupy inżynierów z Norweskiej Administracji Dróg Publicznych może w przyszłości zaowocować realizacją dawnego marzenia: poprowadzenia linii kolejowej pomiędzy Hønefoss i Sandvika, która byłaby skoordynowana z nową trasą E16.
Trasa E16 / wikipedia.org
Kiedy pojedzie pierwszy pociąg?
Mona Hellesnes, przewodnicząca Forum Nye Bergensbanen:
”Mam nadzieję, że nastąpi to w roku 2025. W każdym razie, budowę rozpoczynamy już w 2018 roku.”
Mona Hellesnes / wikipedia.org
Na spotkaniu była także mowa o Bergensbanen oraz o obecnej sytuacji Bergen i Vestlandet. Powodem wszystkich rozmów i planów jest fakt, że, według Parlamentu i Rządu, projekt stanie się częścią infrastruktury wokół Oslo, powstanie InterCity. Ogromną zaletą inwestycji będzie połączeniem stolicy z dalszymi częściami Norwegii.
Bergensbanen Oslo - Bergen / wikipedia.org
31. października 2014 roku zapadną pierwsze decyzje dotyczące planowanej modernizacji.
Źródła: bt.no / wikipedia.org
Zdjęcie slajderowe: wikipedia.org

To może Cię zainteresować