Czytelnia
Kieszenie kierowców ucierpią
4

Minister transportu Ketil Solvik-Olsen chce wprowadzić rygorystyczne zasady i wysokie kary, aby zapanować nad zbytnim omijaniem przepisów przez duże firmy transportowe.
- Wysłaliśmy propozycję konsultacji nad zmianami do 50 firm. Teraz, gdy regulacje są ustalone, możemy je wprowadzić w życie już od 1 stycznia 2015 – powiedział Solvik-Olsen w rozmowie z prasą.
Ostrzejsze zasady
Minister twierdzi, że posiadanie bombrikke* jest obowiązkowe dla samochodów ciężarowych.
*bombrikke – przepustka dla kierowców samochodów ciężarowych pozwalająca na przejazd norweskimi autostradami
- Na stacjach granicznych i bramkach drogowych skanery sprawdzą, czy pojazd ma ważną przepustkę. Jeśli zarejestrujemy nieopłacone faktury, system komputerowy oznaczy tablice pojazdu. Przy najbliższej okazji pojazdy oznaczone przez system zostaną zatrzymane przez przedstawicieli Statens vegvesen (Państwowy Zarząd Dróg). Kierowca będzie zobowiązany zapłacić zaległą opłatę i dodatkową grzywnę w wysokości 8 000 koron.

Ketil Solvik-Olsen
wikipedia.org
- Dodatkowo możemy użyć blokady kół, aby uniemożliwić ucieczkę i dalszą jazdę bez opłat. Zbyt często się takie sytuacje zdarzają – mówi Solvik-Olsen.
Regularne kontrole
Minister transportu obiecuje zagranicznym kierowcom, że wraz z wejściem przepisów w życie, będą przeprowadzane regularne kontrole.
- Niepoważni przewoźnicy powinni być świadomi, że prawdopodobieństwo złapania jest wysokie. Planujemy intensywne akcje kontrolne zimą i wiosną. Nowy system będzie działał na terenie całego kraju – zapowiada Solvik-Olsen.
W zeszłym roku dwie trzecie zagranicznych kierowców nie zapłaciło bompenger (nor. opłata drogowa). 56% nie otrzymało wezwań do zapłaty, ponieważ władze nie posiadały adresu. Nowe przepisy mają temu zapobiec.

commons.wikimedia.org
25 milionów koron
Zagraniczni przewoźnicy w 2013 nie zapłacili 25 milionów koron opłat.
- Głównym powodem zmian jest jest zapewnienie poważnych przewoźników, że nie zostaną wyparci przez tych, którzy omijają opłaty. To, co chcemy wprowadzić, wyjdzie na dobre norweskim jak i zagranicznym przewoźnikom – mówi Solvik-Olsen.
Z daleka
Ketil Solvik-Olsen ma nadzieję, że przewoźnicy, którzy oszukują przy opłatach, będą omijać Norwegię.
- Myślę, że tak się stanie jeśli będą wiedzieć, że muszą płacić, bo inaczej ich transport zostanie zatrzymany bez ważnego bombrikke albo odpowiednich kół zimowych.
- Jeśli wyeliminujemy oszustów, poznamy bardziej zbliżoną rzeczywistości opłatę za transport towarów przez ciężarówki w tym kraju. Norweskie firmy będą w stanie zarobić pieniądze, które potem zostaną wykorzystane do nowych inwestycji lub zatrudnień – mówi Ketil Solvik-Olsen.
Źródło: dagbladet.no, adressa.no
Zdjęcie źródłowe: wikimedia.org - JohnM - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
Reklama
To może Cię zainteresować
1
05-10-2014 13:04
0
-1
Zgłoś
05-10-2014 10:45
1
0
Zgłoś