foto:wikipedia |
Jeśli liczysz, drogi czytelniku, na to że racjonalne, poparte wiedzą filmową ocenianie kandydatów leży u podstaw wszystkich głosów – to właśnie w tym momencie powinieneś przestać czytać.
Anonimowy reżyser opowiada
Głosowanie nie musi być oparte na profesjonalizmie. W większości kategorii nie trzeba nawet ani razu obejrzeć nominowanych filmów, aby oddać głos:
„Nie widziałem żadnego z filmów w tej kategorii, ale słyszałem dobre słowa o Paperman, więc na niego zagłosuję”. Ten cytat to przykład uzasadnienia wyboru w kategorii najlepszego krótkometrażowego filmu animowanego.
O nagrodzie dla najlepszego animowanego filmu pełnometrażowego decyduje rzut monetą (a dokładniej rzecz ujmując tył lub przód iPhone’a, który jest przesuwany po stole), podczas gdy głosujący mają konkretne zdanie na temat tego, jaki film powinien wygrać w kategorii najlepszej oryginalnej piosenki: „ Jeśli Skyfall tego nie wygra, zamierzam wypatroszyć psa sąsiadów”.
Podczas gdy wypowiadający się reżyser ma solidne, wynikające z wiedzy, wykształcenia i doświadczenia, podstawy do oddawania takich, a nie innych głosów w każdej pojedynczej kategorii, inni bazują raczej na emocjach i impulsach.
• Najlepszy scenariusz? Na pewno nie Amour, o umierającej kobiecie. „ To granica, pokazująca ile zmian pieluch na ekranie jestem w stanie znieść. I ta granica została przekroczona.”
• Najlepsza reżyseria? Steven Spielberg za Lincolna. „Spielberg zasługuje na Oscara co około 10 lat, z respektu dla tego, co zrobił dla przemysłu filmowego.”
• Najlepszy film? Z pewności nie dla Django Unchained Tarantino. „ Sednem tego filmu jest Tarantino masturbujący się przez 3 godziny”.
• Najlepsza drugoplanowa rola kobieca? Głos otrzymuje Anne Hathaway za rolę w Les Misérables, „ponieważ jest czarująca i sprawia, że zaczynasz płakać ze wzruszenia”.
• Najlepsza aktorka? Quyzeneay Wallis, dziewięciolatka, która jest najmłodszym nominowanym wszechczasów, jest z góry na przegranej pozycji: ” Nie będę głosowac na kogoś, kogo imienia nie jestem w stanie wymówić”, mówi jeden z członków jury. Oscar powędruje do Jessici Chastain (Zero Dark Thirty) albo do Emmanuelle Riva (Amour). Pierwsza z kandydatek jest fantastyczna, uważa osoba oddająca głos, ale prawdopodobnie czeka na nią jeszcze 10 nowych nominacji w przyszłości, „ podczas gdy Emmanuelle Riva może nie przeżyć następnej oscarowej gali.”, kontynuuje nasz głosujący i oddaje głos na Rivę, pomimo faktu że zupełnie nie podobał mu się film, w którym ona występuje.
Wszyscy musza obejrzeć kandydatów w kategorii filmu obcojęzycznego
Norweska nadzieja na Oscara, Kon-Tiki, znajduje się na wyjątkowej pozycji, ponieważ kategoria filmu obcojęzycznego jest jedną z pięciu, gdzie wg reguł członkowie akademii muszą udokumentować obejrzenie wszystkich zgłoszonych filmów, aby móc oddać głos.
To także powód, dla którego podczas pokazów tych filmów można zobaczyć tak wiele siwych głów. Trzeba mieć czas, aby chodzić na pokazy, a tego zdecydowanie więcej mają emerytowani twórcy niż członkowie akademii, którzy wciąż pozostają aktywni w branży.
Anonimowy reżyser decyduje się w swoim artykule oddać głos na „Kon-Tiki”.” Film ma bardzo dziwny początek, ale jest niesamowicie poruszający pod koniec. Istnieje tendencja, że głosujący w tej kategorii wybierają obraz, który jest uskrzydlający albo dający wiele energii. Kon- Tiki spełnia oba warunki.”
Teraz już zdecydowane
Ostateczny termin na oddanie głosu na 85 gali rozdania Oscarów minął w ten czwartek. Tym samym zwycięzcy są już postanowieni. Jednak do czasu otwarcia sławnych kopert na scenie Dolby Theatre w niedzielny wieczór, tylko dwóch zatrudnionych w PricewaterhouseCoopers zna rezultaty.
Źródło: addressa.no
Reklama
To może Cię zainteresować
3