W Vestfold pojedziemy 110 km/h

Trasa E18 będzie najprawdopodobniej pierwszą w Norwegii drogą, na której można przyspieszyć do 110 km/h.
Przepisy drogowe w Norwegii są bardzo restrykcyjne. Na większości dróg krajowych dopuszczalną, maksymalną prędkością jest 90 km/h. Do przestrzegania przepisów skłaniają kierowców bardzo wysokie mandaty (wahają się średnio między 300 a 3500 NOK). Ważny jest także aspekt spożywania przez kierowców alkoholu – nawet niewielki promil alkoholu we krwi może spowodować zakaz wjazdu do Norwegii nawet na kilka lat.
Latem 2014 roku rząd otworzy pierwszy odcinek drogi. Sekretarz stanu, Bård Hoksrud, uściślił, że kierowcy będą mogli poruszać się z większą prędkością już w maju lub czerwcu. Mowa tutaj o odcinku długości 14 km, łączącym Kopstad og Gulli. Kilka miesięcy później trasa zostanie wydłużona i połączy Gulli w Tønsberg i Langåker w Sandefjord. Zakończenie prac przewidywane jest na jesień 2014 roku.
nrk.no
Norweska Administracja Dróg Publicznych ostrzega, że dozwolona prędkość może się zmienić. Wpływ na to będą miały warunki pogodowe oraz incydenty, które tego wymagają.
Dostosowanie dróg do prędkości
Sekretarz Vestfold do spraw bezpieczeństwa drogowego, Mette Magnussen, zapewnia, że istnieję pozytywne aspekty zwiększenia ruchu na nowej drodze E18. Jej zdaniem istnieje ścisły związek między dużą prędkością a liczbą ofiar śmiertelnych. Jednakże, na drogach z górną granicą prędkości 100 km/h, na których wydzielone jest oczyszczone pobocze, istnieje możliwość wprowadzenia nowych przepisów dotyczących prędkości.
nrk.no
Więcej dróg szybkiego ruchu
Bård Hoksrud stwierdza, że region Vestfold został wybrany do eksperymentu, ponieważ właśnie tam znajdują się najlepsze i najnowsze drogi. Nie wyklucza on również możliwości podwyższenia dozwolonej prędkości w innych częściach kraju. Wiadomym jest fakt, że tras szybkiego ruchu potrzebuje m.in. region Østfold i inne miejsca leżące wzdłuż drogi E6. Hoksrud jest przekonany, że prędzej czy później projekt zostanie zrealizowany, jednak obecnie głównym celem eksperymentu jest zbadanie, czy prędkość nie wpłynie na liczbę wypadków.
nrk.no
Źródło: nrk.no / norwegia.filo.pl
Zdjęcie slajderowe: printscreen z nrk.no
To może Cię zainteresować
11-12-2013 19:58
0
0
Zgłoś
11-12-2013 18:37
0
0
Zgłoś
11-12-2013 18:13
0
0
Zgłoś
11-12-2013 16:53
0
-1
Zgłoś
11-12-2013 14:51
2
0
Zgłoś
11-12-2013 14:40
0
0
Zgłoś