Mimo poważnych problemów Norwegian odnotowuje rekordowe zyski

Norwegian może poszczycić się popularnością wśród pasażerów - w tym roku wybrało ich aż 11 proc. więcej podróżujących wikimedia.org - Løken - public domain
– Jestem zaszczycony wyróżnieniem, jednak ten tytuł należy się przede wszystkim ciężko na to pracującej załodze linii Norwegian i wiernym nam pasażerom. Wierzymy, że podróż samolotem powinna być na każdą kieszeń, a przy tym wciąż na dobrym poziomie – powiedział CEO linii Norwegian Bjørn Kjos w wypowiedzi dla portalu Skytrax.
Jak pisaliśmy, na stronie Skytraxu pojawiło się ostatnio sporo krytyki dotyczącej lotów międzykontynentalnych realizowanych przez Norwegiana. Niedawne opóźnienia i odwołane loty spowodowane protestami pilotów kosztowały przewoźnika 81 milionów koron. Jak donosi Dagbladet, straty są o 34 miliony większe niż w 2014 roku.
Ukryte straty?
Suma niespodziewanych wydatków Norwegiana może być w rzeczywistości większa, jednak okaże się to dopiero w następnym kwartale. Przykładowo, choć kryzys linii związany z niezadowoleniem pilotów zdarzył się w lipcu, konsekwencje finansowe tego wydarzenia wyjdą na jaw dopiero po zamknięciu kwartalnego okresu rozliczeniowego.
Przychody na plus, nastawienie na plus
Jak twierdzi Kjos, takie sytuacje mają prawo zdarzać się w okresie letnim - podczas wakacji, kiedy ruch jest szczególnie wzmożony, a temperatury szaleją. CEO Norwegiana z rozbrajającą szczerością mówi NRK, że sam byłby na pewno wściekły na miejscu pasażerów.
Kjos podkreśla, że wraz z końcem okresu wakacyjnego koszty wypożyczania dodatkowych samolotów przestaną obciążać budżet linii. Co więcej, mimo ostatnich ,,wpadek”, Norwegian może poszczycić się popularnością wśród pasażerów - w tym roku wybrało ich aż 11 proc. więcej podróżujących. Widać to także w kosztach - straty spowodowane odszkodowaniami wzrosły o 34 miliony koron, ale są nieporównywalne mniejsze od zysków, które zwiększyły się aż o 800 miliony w porównaniu z ubiegłym rokiem.

To może Cię zainteresować