Biznes i gospodarka

Hybrydowy kolos dla Norwegów. Budowa w gdyńskim porcie trwa

Anna Moczydłowska

20 lipca 2017 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Hybrydowy kolos dla Norwegów. Budowa w gdyńskim porcie trwa

Statek ma trafić do użytku w 2019 roku. fot. materiały prasowe

2 tysiące pasażerów i 500 samochodów – tyle pomieści na swoim pokładzie statek o roboczej nazwie „Color Hybrid”. Prom, który buduje stocznia Crist SA dla Norwegów, do użytku wejść ma latem 2019 roku – informuje Portal Morski.
Reklama
Jednostka pasażersko-samochodowa trafić ma do stoczni Ulstein w Norwegii. Gdyńska stocznia rozpoczęła właśnie prace produkcyjne przy jego budowie, ale już teraz statek nazywany jest największym promem hybrydowym na świecie. Olbrzym zostanie przekazany zleceniodawcom za dwa lata i zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która pływa na trasie Norwegia-Szwecja, i mieści 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych. Jej następca będzie mógł zabrać na swój pokład 2 tysiące osób i 500 aut, a liczyć będzie 160 metrów długości i ponad 27 szerokości. Jego zanużenie wyniesie 6,30 metra.

– Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich – mówi w rozmowie z portalem trojmiasto.pl Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
Contract signed on world's largest hybrid vessel
Odbiorcą finalnym promu jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy, oprócz transportu ludzi i towarów, są też usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia obecnie 3500 osób w czterech krajach.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok