Ten projekt budynku Fjordporten wybrało jury.
screenshot: BANE NOR / Reiulf Ramstad Arkitekter og C.F. Møller / https://banenoreiendom.no/nordisk-lys-karet-som-vinner-av-konkurransen-for-fjordporten-oslo-s?iid=180010&pid=ROM-Article-Pictures.Native-InnerFile-File&r_n_d=64565_&adjust=1&x=1280&y=520&fr
Firma Bane Nor zajmująca się norweską infrastrukturą kolejową planuje w najbliższych latach znaczną rozbudowę dworca centralnego w Oslo. 22 stycznia rozstrzygnięty został konkurs na projekt jednego z trzech głównych budynków „Nowego Oslo S” – wieżowca Fjordporten. Zwycięską propozycją okazał się być projekt Nordisk lys (pol. nordyckie światło) autorstwa grupy architektów ze Skandynawii i Niemiec.
Plamy rozbudowy Oslo S zakłada powstanie wielu nowych budynków, przejść dla pasażerów, a może nawet nowego dworca autobusowego.
Na początku projekt Fjordporten zakładał budowę dwóch, 40. i 60-metrowych wieżowców, jednak ostatecznie architekci zdecydowali się tylko na jeden. Nie wiadomo na razie, jakiej będzie on wysokości, jednak zakłada się, że przekroczy ona 100 metrów. Budynek ma stanąć od strony fiordu w najbliższym sąsiedztwie hotelu Thon Opera.
W wieżowcu mają się mieścić między innymi biura i hotel, a dolne kondygnacje budynku mają też pełnić rolę dworca, podczas gdy nowa stacja będzie w budowie.
screenshot: Bane Nor / Reiulf Ramstad Arkitekter og C.F. Møller / https://banenoreiendom.no/nordisk-lys-karet-som-vinner-av-konkurransen-for-fjordporten-oslo-s?iid=180011&pid=ROM-Article-Pictures.Native-InnerFile-File&r_n_d=64565_&adjust=1&x=1280&y=520&from=0&q=80
screenshot: Bane Nor / Reiulf Ramstad Arkitekter og C.F. Møller / https://banenoreiendom.no/nordisk-lys-karet-som-vinner-av-konkurransen-for-fjordporten-oslo-s?iid=180012&pid=ROM-Article-Pictures.Native-InnerFile-File&r_n_d=64565_&adjust=1&x=1280&y=520&from=0&q=80
screenshot: BANE NOR / Reiulf Ramstad Arkitekter og C.F. Møller / https://banenoreiendom.no/nordisk-lys-karet-som-vinner-av-konkurransen-for-fjordporten-oslo-s?iid=180010&pid=ROM-Article-Pictures.Native-InnerFile-File&r_n_d=64565_&adjust=1&x=1280&y=520&fr
Zwycięzcy konkursu
W uzasadnieniu werdyktu jury podało, że projekt „posiada siłę w swojej spokojnej i ostrożnej formie ekspresji” i świetnie wpasuje się w ograniczoną przestrzeń miasta.
W konkursie na projekt budynku o nazwie Fjordporten wzięły udział 24 międzynarodowe grupy architektów, z których jury wybrało cztery najbardziej obiecujące. Autorami zwycięskiego projektu jest firma Reiulf Ramstad Arkitekter we współpracy z biurami C. F Møller Arkitekter, Bollinger + Grohmann Ingenieure, Baugrundinstitut Franke-Meißner und Partner oraz Transsolar Climate Engineering.
Gmina w Oslo zatwierdziła plany przebudowy dworca w Oslo w 2015 roku i od tego czasu trwają rozmowy dotyczące ustanowienia konkretnych rozwiązań dotyczących poszczególnych części projektu.
Tak wstępnie wyglądać miał nowy dworzec w Oslo (2015):
no niech budują jako turysta chętnie będę korzystać,mam nadzieje ze korona spadnie tak przynajmniej do 30 groszy wtedy będzie sie milo jeździło do norwegi na rybkę i biwak pod chmurka z widokami na fiordy ,a może kiedyś da rade się zrobić takie fotografie jak w Rumuni gdzie przez okno z auta się rzucało cukierki dzieciom a one zbierały jak kury ziarno
Beda mieli fajny dworzec kiedy za niedlugo wroca do wypasania owiec. Pomyslec, ze jeszcze kiedys myslalem zeby osiasc w tym kraju na stale. Samochody elektryczne calkiem dojada ich eksportowy przemysl. Domy w okolicach Oslo-1mln euro. Trudno wyobrazic sobie gorszy kraj do normalnego rodzinnego zycia.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
29-01-2018 14:34
0
-6
Zgłoś
28-01-2018 18:46
3
0
Zgłoś
28-01-2018 16:18
6
0
Zgłoś
28-01-2018 15:28
7
0
Zgłoś
28-01-2018 15:18
10
0
Zgłoś