Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
„Wojna słodyczowa” i sezon grillowy: norweskie sieciówki obniżają ceny Aktualności
Monika Pianowska 04 kwietnia 2017
08:00

„Wojna słodyczowa” i sezon grillowy: norweskie sieciówki obniżają ceny

Skomentuj
Norweskie supermarkety prześcigają się w sezonowych obniżkach cen. Zaczęły od słodyczy. Kateryna Lukina
Wraz z początkiem kwietnia norweskie sklepy dyskontowe zainicjowały rywalizację o klientów. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom sieci zaczęły od obniżki cen na słodycze, a w związku z nadchodzącym okresem świątecznym i sezonem grillowym planują kolejne promocje, m.in. na mięso.
Mimo że Rema 1000, Kiwi, Coop Extra i Coop Obsc zarzekały się, że przed Wielkanocą nie mają zamiaru rozpoczynać „wojny słodyczowej”, jak to miało miejsce w zeszłym roku, od początku bieżącego miesiąca w asortymencie wymienionych supermarketów znajdziemy przecenione słodycze. Teraz na wagę kupimy je tam za 6,90 koron za 100 gram, czyli prawie o połowę taniej niż zazwyczaj.
Reklama

Kto zrobi pierwszy krok?

Według informacji Nettavisen to sieć Coop Extra wyłamała się z niepisanej umowy i jako pierwsza wprowadziła promocję, natomiast za ciosem poszły jeszcze dwie największe sieci dyskontowe. Norweska prasa szybko uznała obniżkę za pierwszy krok prowadzący do sezonowej bitwy na promocje.

Harald Kristiansen,  menedżer do spraw komunikacji Coop, twierdzi, że to żadna wojna, tylko regularna kampania związana z rozpoczęciem się okresu przedświątecznego. Potwierdził jednak, że jeśli konkurenci postanowią wprowadzać kolejne promocje, Coop pójdzie w ich ślady.
Podobną taktykę zapowiedziała Rebecca Ophus odpowiedzialna za PR Remy 1000 – jeśli konkurencyjne sieci dalej będą obniżać ceny, również i Rema 1000 weźmie z nich przykład, jednak na pewno nie zapoczątkuje tendencji.

W zeszłym roku w wyniku „wojny słodyczowej” ceny słodyczy doszły do zaledwie 2,9 koron za 100 gram.
Rema 1000 wprowadziła sezonową promocję na mięso z grilla.
Rema 1000 wprowadziła sezonową promocję na mięso z grilla. rema1000.no/screenshot

Wrzuć na ruszt… coś taniego

Norweskie sieci dyskontowe nie zamierzają bazować na samych słodyczach. Zgodnie z zapowiedziami, jeszcze przed Wielkanocą w dół pójdą także ceny innych produktów. Rema 1000 z początkiem tygodnia wprowadziła promocję 30 proc. na jagnięcinę, mięso na grilla oraz wędliny takich marek jak Solvinge i Nordfjord.

Szef sieci Coop Extra Christian Hoel na łamach Nettavisen poinformował, że sklep wywiąże się z obietnicy danej klientom i dołoży wszelkich starań, aby ceny wszystkich produktów były korzystne, zatem w związku z nadchodzącymi świętami i inauguracją sezonu grillowego wystartują specjalne kampanie – nie tylko na mięso, lecz także cały wachlarz zdrowych produktów.
W związku z sezonem grillowym Coop obniżył ceny mięsa
W związku z sezonem grillowym Coop obniżył ceny mięsa coop.no/screenshot
Kiwi z kolei nie ma zamiaru konkurować wyłącznie w cenach mięsa i słodyczy, tylko trzymać się polityki sieci, a więc kontynuować promocje, które przysługują wszystkim klientom posiadającym kartę KIWI PLUS: 15 proc. na warzywa i owoce oraz przeceny na inne produkty spożywcze.

Źródła: siste.no, abcnyheter.no
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas