Aktualności
SAS ostrzega przed oszustami: nie bierzcie „darmowych biletów”

Linie SAS ostrzegają przed fałszywymi komunikatami w sieci screenshot/rb.no
„Zostałeś wybrany”, „dwa darmowe bilety”, „kliknij”. Linie lotnicze przestrzegają: SAS nie ma nic wspólnego z komunikatem o darmowych biletach na Facebooku – to próba wyłudzenia danych przez internetowych oszustów.
„Pozostało tylko 764 biletów”, „wygrałeś”, „pospiesz się!”. Fałszywy komunikat ze znanym logo skandynawskich linii lotniczych krąży na Facebooku od dwóch dni. Linie lotnicze SAS wydały dziś oficjalne ostrzeżenie.
Nie udostępniaj, nie klikaj
Informacja o wygranej i darmowych biletach może skusić wielu użytkowników – zwłaszcza, jeśli towarzyszy jej oficjalne logo popularnych linii lotniczych SAS. Dziś skandynawski przewoźnik wydał oficjalny komunikat, w którym przestrzega przed internetowymi oszustami. – To nielegalne wykorzystanie naszego logo – mówi rzecznik prasowy linii.
SAS podkreśla, że wchodzenie na podejrzaną stronę może być niebezpieczne dla użytkowników. Próba „wzięcia udziału” w akcji wiąże się z udostępnieniem swoich danych oraz możliwością zainstalowania złośliwego oprogramowania na komputerze.
SAS podkreśla, że wchodzenie na podejrzaną stronę może być niebezpieczne dla użytkowników. Próba „wzięcia udziału” w akcji wiąże się z udostępnieniem swoich danych oraz możliwością zainstalowania złośliwego oprogramowania na komputerze.
Zgłaszaj oszustów
SAS podkreśla, że specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa czuwają nad sprawą i sprawdzają na bieżąco wiadomości od oszukanych klientów. Przewoźnik podkreśla, by wszelkie podejrzane komunikaty, wiadomości o „wygranej” oraz telefony od rozmówców podających się za pracowników SAS-u były zgłaszane pod numerem infolinii lub policji.
To już kolejna próba wyłudzenia danych i zainstalowania złośliwego oprogramowania. Oszuści próbowali nabrać klientów na podobne komunikaty już w tamtym roku, przy okazji 70 rocznicy powstania firmy.
To już kolejna próba wyłudzenia danych i zainstalowania złośliwego oprogramowania. Oszuści próbowali nabrać klientów na podobne komunikaty już w tamtym roku, przy okazji 70 rocznicy powstania firmy.
Reklama

To może Cię zainteresować