Na pokładzie nowoczesnych trolejbusów Solaris Trollino 18 znajdzie się aż 47 miejsc siedzących. Obecnie po Bergen kursują starsze modele.
MN
Drugie największe miasto Norwegii i jedyne w kraju fiordów, które wciąż posiada system komunikacji trolejbusowej, doczeka się nowoczesnych bezemisyjnych pojazdów „na szelkach” od polskiego producenta. 10 przegubowych trolejbusów Solaris trafi do Bergen już w przyszłym roku.
Na mocy umowy o wartości 8 milionów euro Solaris Bus & Coach S.A. zapewni zasilane elektrycznie modele Trollino 18 przewoźnikowi Keolis Norge AS. Dostawy rozpoczną się we wrześniu 2020, poinformowała firma w komunikacie prasowym z 2 grudnia.
Takie trolejbusy pojawią się w Bergen.
Solaris/materiały prasowe
Trollino 18 zostaną wyposażone w silnik elektryczny o mocy 250 kW, jak również baterie trakcyjne o pojemności 55 kWh – dzięki nim pojazdy pokonają ponad 11 kilometrów bez konieczności korzystania z trakcji. Ich ładowanie będzie możliwe w trakcie jazdy z wykorzystaniem technologii in motion charging.
Dużo miejsca i klimatyzacja
Na pokładzie niskopodłogowych trolejbusów Solaris znajdzie się 47 miejsc siedzących z pasami bezpieczeństwa, a to ulokowane za kabiną kierowcy będzie się mogło złożyć, co zapewni stworzenie przestrzeni dla psa przewodnika towarzyszącego w podróży osobom niewidomym. Producent przewiduje stworzenie w pojazdach Trollino 18 dwóch zatok, np. na wózki, i wbudowanie rampy.
Z myślą o komforcie pasażerów nowe trolejbusy zostaną wyposażone w klimatyzację, a także w system informacji z dwoma monitorami i głosową zapowiedzią przystanków. W pojazdach znajdzie się monitoring i bramki liczące pasażerów.
Solaris to polski producent autobusów, trolejbusów i tramwajów, istotny również na rynku europejskim. Siedziba i fabryka firmy znajdują się w Bolechowie pod Poznaniem. W 2018 r. udziały w Solaris Bus & Coach S.A wykupiła hiszpańska grupa CAF, w związku z czym zmienili się zarówno prezes firmy, jak i przewodniczący rady nadzorczej.
Wyprodukowane w Bolechowie pod Poznaniem elektryczne trolejbusy obsłużą jedyną czynną dziś w Bergen linię o długości 7,5 km. Pasażerów w mieście zwanym „bramą do fiordów” zaczną wozić pod koniec przyszłego roku.
Projekt trolejbusu dla przewoźnika z Bergen.
Solaris/materiały prasowe
06-12-2019 20:12
5
0
Zgłoś