Pizzeria w Oslo przyłapana na inwigilacji klientów za pomocą aplikacji rozpoznającej twarze

Po opisaniu sprawy przez norweskie i zagraniczne media kamerki z billboardów zniknęły. dinside.no/screenshot
„Młoda kobieta, uśmiech, poświęcona uwaga…”
A crashed advertisement reveals the code of the facial recognition system used by a pizza shop in Oslo... pic.twitter.com/4VJ64j0o1a
— Lee Gamble (@GambleLee) 10 maja 2017
Kody nie odnotowywały jednak tego, co zamawiali klienci. Zawierały tylko informacje na temat ich mimiki i ogólnego zachowania. Zdjęcie udostępnione przez wspomnianego użytkownika szybko obiegło media społecznościowe i wzbudziło kontrowersje wśród internautów.

Nowoczesny marketing czy atak na prywatność?
Portale internetowe spekulują, czy dane zdobyte przez Peppe’s Pizza poprzez kontrowersyjny trik marketingowy zostaną wykorzystane na własny użytek sieci, czy pizzeria udostępni je osobom trzecim.

Reklamowy monitoring – chleb powszedni
W mediach powtarza się informacja o wielkim prawdopodobieństwie, że inne marki – nie tylko w Norwegii – uruchomią w przyszłości podobną strategię i w większości mijanych przez klientów np. galerii handlowych billboardach zostaną zainstalowane kamery z oprogramowaniem rozpoznającym twarze.

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.