Aktualności
Pierwszy podziemny kanał dla statków. Norwegowie podejmują wyzwanie [WIZUALIZACJE]
Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, wikimedia.org - Karl Ragnar Gjertsen - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Norwegia zdecydowała się na budowę pierwszego na świecie podziemnego kanału dla statków. Powstanie on pod liczącą 645 metrów górą Tarvaldsegga w zachodniej części kraju.
Inwestycja kosztować będzie 2,7 mld koron norweskich. Kanał połączy bezpośrednio Morze Norweskie z Morzem Północnym. Dotąd statki, aby przepłynąć między miastami Bergen i Alesund, musiały opływać półwysep Stad. Było to jednak niebezpieczne ze względu na występujący w tej okolicy silny wiatr. Od czasu II wojny światowej w tutejszych wodach zginęły 33 osoby.
Obiekt poza zwiększeniem bezpieczeństwa żeglugi pozwoli na znaczne skrócenie czasu przepływu statków. Kanał będzie mieć 45 metrów wysokości, 36 metrów szerokości, a jego długość wyniesie 1,7 km. Przepływać będą mogły w nim statki transportowe o wielkości do 16 tys. ton, a także jednostki pasażerskie.
Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, a kanał ma być gotowy w 2029 roku. Przedstawiamy wizualizacje przygotowane przez Kystverket, norweską agencję rządową nadzorującą infrastrukturę szlaków wodnych.
Obiekt poza zwiększeniem bezpieczeństwa żeglugi pozwoli na znaczne skrócenie czasu przepływu statków. Kanał będzie mieć 45 metrów wysokości, 36 metrów szerokości, a jego długość wyniesie 1,7 km. Przepływać będą mogły w nim statki transportowe o wielkości do 16 tys. ton, a także jednostki pasażerskie.
Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, a kanał ma być gotowy w 2029 roku. Przedstawiamy wizualizacje przygotowane przez Kystverket, norweską agencję rządową nadzorującą infrastrukturę szlaków wodnych.
Reklama

To może Cię zainteresować