Pierwszy podziemny kanał dla statków. Norwegowie podejmują wyzwanie [WIZUALIZACJE]
Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, wikimedia.org - Karl Ragnar Gjertsen - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Obiekt poza zwiększeniem bezpieczeństwa żeglugi pozwoli na znaczne skrócenie czasu przepływu statków. Kanał będzie mieć 45 metrów wysokości, 36 metrów szerokości, a jego długość wyniesie 1,7 km. Przepływać będą mogły w nim statki transportowe o wielkości do 16 tys. ton, a także jednostki pasażerskie.
Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, a kanał ma być gotowy w 2029 roku. Przedstawiamy wizualizacje przygotowane przez Kystverket, norweską agencję rządową nadzorującą infrastrukturę szlaków wodnych.

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.