Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Aktualności

Pierwszy podziemny kanał dla statków. Norwegowie podejmują wyzwanie [WIZUALIZACJE]

Anna Moczydłowska

14 marca 2017 08:00

Kopiuj link
Pierwszy podziemny kanał dla statków. Norwegowie podejmują wyzwanie [WIZUALIZACJE]

Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, wikimedia.org - Karl Ragnar Gjertsen - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

Norwegia zdecydowała się na budowę pierwszego na świecie podziemnego kanału dla statków. Powstanie on pod liczącą 645 metrów górą Tarvaldsegga w zachodniej części kraju.
Inwestycja kosztować będzie 2,7 mld koron norweskich. Kanał połączy bezpośrednio Morze Norweskie z Morzem Północnym. Dotąd statki, aby przepłynąć między miastami Bergen i Alesund, musiały opływać półwysep Stad. Było to jednak niebezpieczne ze względu na występujący w tej okolicy silny wiatr. Od czasu II wojny światowej w tutejszych wodach zginęły 33 osoby.

Obiekt poza zwiększeniem bezpieczeństwa żeglugi pozwoli na znaczne skrócenie czasu przepływu statków. Kanał będzie mieć 45 metrów wysokości, 36 metrów szerokości, a jego długość wyniesie 1,7 km. Przepływać będą mogły w nim statki transportowe o wielkości do 16 tys. ton, a także jednostki pasażerskie.

Prace nad obiektem rozpoczną się w przyszłym roku, a kanał ma być gotowy w 2029 roku. Przedstawiamy wizualizacje przygotowane przez Kystverket, norweską agencję rządową nadzorującą infrastrukturę szlaków wodnych.
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok