Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Aktualności

Nowe ścieżki rowerowe, chodniki, więcej autobusów: Kristiansand otrzyma od państwa 300 milionów koron na rozwój transportu

Monika Pianowska

21 maja 2017 08:00

Kopiuj link
Nowe ścieżki rowerowe, chodniki, więcej autobusów: Kristiansand otrzyma od państwa 300 milionów koron na rozwój transportu

W mieście ma się poszerzyć zakres usług komunikacji autobusowej. krsby.no/screenshot

Według informacji, która pojawiła się 16 maja na stronie norweskiego rządu, państwo przekaże Kristiansand 300 milionów koron w ciągu trzech lat, jeśli w mieście ruszy budowa nowych chodników i ścieżek rowerowych, a także poszerzy się zakres usług autobusowej komunikacji miejskiej.
Rząd proponuje miastu umowę w systemie wynagrodzeń. Kontrakt ma pomóc w rozwoju transportu publicznego – powiadomił w oficjalnym komunikacie Minister Transportu Ketil Solvik-Olsen (Frp).

Kristiansand – lepiej skomunikowane miasto

Modernizacja i rozwój transportu publicznego w Kristiansand ma się przyczynić do tego, że jego mieszkańcy zaczną rezygnować z przemieszczania się własnymi autami na poczet autobusów, rowerów czy nawet pieszych spacerów.

Rząd chce również, aby dzięki projektowi Kristiansand stał się bardziej przyjazny podróżującym, poprawiła się jakość środowiska w obrębie miasta, a także aby jego mieszkańcy prowadzili zdrowszy tryb życia. Jednym z głównych argumentów przemawiających za rozwojem infrastruktury Kristiansand i rezygnacji z częstego przemieszczania się po jego terenie własnym autem jest oszczędność kierowców.
Kongens gate w Kristiansand.
Kongens gate w Kristiansand. wikimedia.org
Propozycja skierowana do dziewiątego największego miasta Norwegii stanowi część Narodowego Planu Transportowego na lata 2018-2019. W latach 2013-2016 Kristiansand otrzymało już od państwa 350 milionów koron na lepszą infrastrukturę.
Źródła: nrk.no, regjeringen.no
❤️ 0
😂 0
😢 0
😠 0
😮 0
Gość
Wyślij


Raport Norwegia

Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.

Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok