Ekspansja Wizz Aira w Norwegii wprowadziła zamęt w tutejszej branży lotniczej.
Fot. materiały prasowe Wizz Air
Norweskie Stowarzyszenie Pilotów uważa, że warto wprowadzić ustawową cenę biletów na trasach krajowych, poniżej której nie będzie można sprzedawać przelotów. Plan ma związek z wejściem Wizz Aira na norweski rynek. Przewoźnik zapowiedział, że okazyjna kwota, jaką będzie trzeba zapłacić, korzystając z popularnych połączeń, wyniesie 199 koron norweskich.
Wizz Air wystartuje na krajowych trasach w Norwegii 5 listopada. Samoloty kursować będą między Oslo a Bergen, Trondheim oraz Tromsø. W związku z tym, mają być główną konkurencją dla Norwegiana oraz SAS. Aby ratować finanse skandynawskich przewoźników, Norweskie Stowarzyszenie Pilotów proponuje wprowadzenie minimalnej stawki za bilet lotniczy na rynku krajowym. Organizacja zwraca uwagę, że tego typu ingerencja w rynek jest niezbędna. Jej przedstawiciele dodają, że cena przelotu nie może być jednakowa z kwotą, którą zapłacimy za filiżankę kawy na lotnisku Gardermoen. Z podobnego rozwiązania skorzystali Austriacy. Tamtejsze władze ustaliły minimalną cenę biletu lotniczego na poziomie 40 euro.
Duże problemy starych przewoźników
Norwegian oraz SAS wciąż nie mogą sobie poradzić po kryzysie branży, który wywołała pandemia koronawirusa. Nie pomoże im również fakt wejścia na rynek nowych linii lotniczych Braathena oraz ekspansja Wizz Aira. Węgierski przewoźnik poinformował, że spółka nie będzie zawierała układów zbiorowych ze związkami zawodowymi. Część organizacji oburzyło takie działanie. – Kiedy Wizz Air zamyka drzwi przed związkami zawodowymi, my również trzaśniemy drzwiami – informuje Frode Alfheim, lider 56-tysięcznej organizacji Industri Energi. Jej związkowy nie będą korzystali z węgierskich linii lotniczych. Wystosowali również apel, by Wizz Air zaakceptował panujące w Norwegii standardy.
Pierwsze samoloty Wizz Air wystartują na trasach krajowych 5 listopada.
Źródło: By Markus Eigenheer from Genève (HA-LYB Airbus A320-232 Sharklets A320 > WZZ) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons
Nie wiadomo, czy i kiedy plan wprowadzenia minimalnej ceny biletów powiedzie się. Problemem mogą być regulacje Europejskiego Obszaru Gospodarczego. To do przepisów tej wspólnoty dostosować musi się norweski rynek lotniczy.
17-10-2020 01:06
0
-4
Zgłoś
17-10-2020 01:02
0
-1
Zgłoś
17-10-2020 00:58
0
0
Zgłoś
17-10-2020 00:54
0
-4
Zgłoś
16-10-2020 17:07
4
0
Zgłoś
16-10-2020 15:18
0
-5
Zgłoś
16-10-2020 09:42
3
0
Zgłoś
16-10-2020 06:20
24
0
Zgłoś
15-10-2020 21:44
0
-2
Zgłoś
15-10-2020 19:41
2
0
Zgłoś