Hybrydowy kolos latem wypłynie w pierwszy rejs. Udział w budowie ma polska stocznia

Statek jest w pełni przyjazny środowisku naturalnemu. Przy jego budowie wykorzystano nowoczesne rozwiązania, które m.in. zmniejszą hałas, jaki wytwarzają tego typu jednostki. Oclin /Hallstein Mala
Statek do eksploatacji wejdzie już w wakacje. Będzie pływać na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), zastąpi o połowę mniejszy prom. Color Hybrid, o długości 160 m i szerokości ponad 27 m, pomieści bowiem 2 tysiące pasażerów i 500 samochodów osobowych. Prom, który do tej pory pływał na tej trasie – Bohus – na pokład mógł zabrać o połowę mniej aut i o prawie tysiąc pasażerów mniej.
Hybrydowy eko-kolos
Oprócz tego Color Hybrid wyposażono w baterie, których ładowanie odbywać się będzie podczas postoju w porcie dzięki kablowi zasilającemu ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub zamontowanemu na samym pokładzie statku.
Poniżej: budowa Color Hybrid
Ponad 2 lata prac

Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.