Kredyt konsumencki w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Refinansiering w Norwegii
Eff.rente 14,0%, 65 000kr. over 5 år,etablering 950kr., Totalt 89 093 kr.
Sprawdź
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Hybrydowy kolos latem wypłynie w pierwszy rejs. Udział w budowie ma polska stocznia Aktualności
Natalia Szitenhelm 26 kwietnia 2019
13:42

Hybrydowy kolos latem wypłynie w pierwszy rejs. Udział w budowie ma polska stocznia

Skomentuj
Statek jest w pełni przyjazny środowisku naturalnemu. Przy jego budowie wykorzystano nowoczesne rozwiązania, które m.in. zmniejszą hałas, jaki wytwarzają tego typu jednostki. Oclin /Hallstein Mala
Gdyńska stocznia Crist SA zbudowała kadłub pasażersko-samochodowego promu Color Hybrid, jednego z największych statków hybrydowych na świecie. 14 kwietnia jednostkę wydokowano w Norwegii, przechodzi teraz ostatnie prace wykończeniowe, a pod koniec miesiąca zostanie przekazana armatorowi – Color Line.
Przetarg na budowę statku wygrała norweska stocznia Ulstein Verft, jednak swój udział ma także polska – Crist SA, która zbudowała kadłub promu.

Statek do eksploatacji wejdzie już w wakacje. Będzie pływać na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), zastąpi o połowę mniejszy prom. Color Hybrid, o długości 160 m i szerokości ponad 27 m, pomieści bowiem 2 tysiące pasażerów i 500 samochodów osobowych. Prom, który do tej pory pływał na tej trasie – Bohus – na pokład mógł zabrać o połowę mniej aut i o prawie tysiąc pasażerów mniej.
Reklama

Hybrydowy eko-kolos

Color Hybrid pokona trasę w zaledwie 2 godziny i 20 minut. Jednostka będzie mogła uzyskać taką prędkość dzięki hybrydowemu systemowi napędu głównego. Oprócz tego wyposażenie promu pozwala na wysoką manewrowość. Statek jest w pełni przyjazny środowisku naturalnemu. Przy jego budowie wykorzystano nowoczesne rozwiązania, które m.in. zmniejszą hałas, jaki wytwarzają tego typu jednostki.

Oprócz tego Color Hybrid wyposażono w baterie, których ładowanie odbywać się będzie podczas postoju w porcie dzięki kablowi zasilającemu ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub zamontowanemu na samym pokładzie statku.

Poniżej: budowa Color Hybrid
NB 311 Color Hybrid - world's biggest hybrid ferry

Ponad 2 lata prac

Color Line zamówił nowoczesny prom w lutym 2017. Jak mówił wtedy Trond Kleivdal z Ulstein Verft – To satysfakcjonujące, że norweski przemysł stoczniowy dowiódł swojej konkurencyjności na arenie międzynarodowej.
Na zdjęciu: jednostka podczas dokowania w norweskiej stoczni
Na zdjęciu: jednostka podczas dokowania w norweskiej stoczni
CR Ulstein / Per Eide Studio.
CR Ulstein / Per Eide Studio.
Kadłub zbudowała polska stocznia CRIST SA
Kadłub zbudowała polska stocznia CRIST SA
CR Ulstein / Per Eide Studio.
CR Ulstein / Per Eide Studio.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych

Bliżej nas