Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Darmowy roaming nie taki darmowy? Norweska Rzecznik Praw Konsumenta żąda wyjaśnień

Iga Jaruszewska

19 czerwca 2017 11:15

Udostępnij
na Facebooku
Darmowy roaming nie taki darmowy? Norweska Rzecznik Praw Konsumenta żąda wyjaśnień

Norweska Rzecznik Praw Konsumenta ostrzega, że pewne koszty za połączenia nadal mogą być wysokie. Fot. fotolia - royalty free

Elisabeth Lier Haugseth – Rzecznik Praw Konsumenta w Norwegii (Forbrukerombud) – żąda, by operatorzy komórkowi udzielili klientom dokładniejszych informacji w związku z wprowadzeniem tzw. „darmowego roamingu”.
Od 15 czerwca operatorzy komórkowi znieśli opłaty za roaming w Europejskim Obszarze Gospodarczym obejmującym kraje członkowskie Unii Europejskiej oraz m.in. Norwegię. Dzień później (16 czerwca) Elisabeth Lier Haugseth, norweska Rzecznik Praw Konsumenta, ostrzegła jednak, że pewne koszty za połączenia nadal mogą być wysokie. W związku z tym Haugseth żąda, by operatorzy komórkowi dokładnie wyjaśnili konsumentom, na czym polega tzw. „darmowy roaming".

Połączenia z Norwegii nadal wysokie?

Haugseth informuje, że istnieją pewne ograniczenia związane z „darmowym roamingiem”. Za przykład podaje połączenia wychodzące z Norwegii do krajów UE i EOG, które mogą być nadal tak samo wysokie jak wcześniej.

Kontaktowali się z nami konsumenci, którzy wierzyli, że cała Europa ma „jedną cenę”, w związku z czym otrzymali zaskakujące wysokie rachunki. Zgłosili, że nie poinformowano ich o tych znaczących ograniczeniach ~Elisabeth Lier Haugseth

Rzecznik Praw Konsumenta przypomina także norweskim użytkownikom telefonów, że nowe zasady nie mają zastosowania na promach i statkach rejsowych, które używają własnych satelit do sygnału telefonicznego. Używanie komórek na tego typu środkach transportu może być bardzo kosztowne, więc kluczowe jest, by szczegółowo poinformować podróżujących w tej kwestii.

Operatorzy komórek dostali czas do wtorku 20 czerwca, by dokładnie i przejrzyście wytłumaczyć konsumentom, na czym polega aktualna sytuacja związana z roamingiem.
źródło: abcnyheter.no, forbrukerombudet.no
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok