Bane NOR zapowiada kolejne utrudnienia w ruchu.
MN
Pasażerowie poruszający się transportem publicznym już od 24 marca mogą spodziewać się utrudnień na odcinku Asker-Drammen, Oslo-Kråkstad oraz na linii Oslo S. Aż do 1 kwietnia zamiast pociągu będzie tam kursować autobusowa komunikacja zastępcza. Bane NOR prosi podróżujących o cierpliwość i przypomina o przemyślanym pakowaniu bagażu – bo z tym, jak wiadomo, przed Świętami bywa różnie.
Norges Statsbaner (NSB) przypomina o planowanych zamianach w kursowaniu komunikacji miejskiej. Spore problemy mogą pojawić się na trasie pomiędzy Asker a Drammen, Oslo – Kråkstad oraz na linii Oslo S. Odcinki zostaną wyłączony z ruchu kolejowego z powodu robót drogowych w okolicach Lieråstunnelen.
Podstawią 300 autobusów
Bane NOR zapowiada zmiany w kursowaniu transportu publicznego na trasie Asker-Drammen, Oslo-Kråkstad, a także na linii Oslo S. Od 24 marca będą tam kursować wyłącznie autobusy zastępcze. Przewoźnik zapowiada, że utrudnienia nie powinny być dokuczliwe – w planach ma podstawienie minimum 300 autobusów, które zastąpią połączenie kolejowe. Mimo to pasażerowie muszą wziąć pod uwagę możliwość wydłużenia się czasu podróży z powodu korków na drogach.
Całemu zamieszaniu winne są prace remontowe przy Lieråstunnelen, które wymagają od przewoźnika wyłączenia ruchu kolejowego na tej trasie. Bane NOR zapowiada, że utrudnienia w ruchu potrwają aż do pierwszego dnia Świąt. Od 2 kwietnia pociągi mają kursować już zgodnie z rozkładem.
Tunel Lieråsen (trasa Drammen–Asker) zostanie wyłączony z ruchu kolejowego od 24 marca do 1 kwietnia, czyli Niedzieli Wielkanocnej.
Linia kolejowe Østfoldbanen będzie zamknięta między stacjami Oslo–Kråkstad i Oslo S–Ås w dniach 29 marca – 1 kwietnia.
Pociągi między Asker i Oslo (za wyjątkiem linii R11) i Spikkestadbanen (L1) kursują normalnie.
Uwaga na bagaże przed Świętami
Koleje norweskie proszę o uzbrojenie się w cierpliwość. Mimo że komunikacja zastępcza w teorii powinna działać bez zarzutu, w okolicach Świąt przewoźnik spodziewa się korków oraz dużej liczby podróżujących i… równie sporych ilości bagażu. Dlatego Bane NOR już teraz prosi o przemyślane pakowanie i ograniczoną ilość bagażu – walizki i torby muszą zmieścić się do doków w autobusach zastępczych, a pasażerowie muszą wykazać się „samowystarczalnością” i poradzić sobie z pakunkami bez pomocy kierowców. Pracownicy Bane NOR podkreślają, że poza godzinami szczytu na połączenia trasie pomiędzy Asker a Drammen powinny przebiegać bez zarzutu – pod warunkiem, że współpraca z pasażerami obładowanymi walizkami odbędzie się szybko i sprawnie.