Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Przymusowy kurs z jeżdżenia po śliskiej nawierzchni dla kierowców spoza Norwegii? - Norwegia

Czytali temat:
Marek Pinkiewicz (1657 niezalogowanych)
1 Post
Redaktor
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
A. T
(volvokt88546)
Wiking
he he głupie to trochę :0
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
52 Posty
en kvinne i norge
(enkvinneinorge)
Nowicjusz
Lepiej sprawdzic na "placu" jak samochod zachowuje sie na oblodzonej powierzchni, niz testowac na drodze. To co kierowcy sie wydaje, to co moze samochod a faktyczny poslizg, to zupelnie rozne sprawy. Czesto zawodzi wyobraznia niestety.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
275 Postów
Janek Szaradek
(opptymus)
Stały Bywalec
enkvinneinorge napisał:
Lepiej sprawdzic na "placu" jak samochod zachowuje sie na oblodzonej powierzchni, niz testowac na drodze. To co kierowcy sie wydaje, to co moze samochod a faktyczny poslizg, to zupelnie rozne sprawy. Czesto zawodzi wyobraznia niestety.

Wychodzi na to, ze i w poslizgach jestes specjalistka. Moze powolas sie na stare przyslowie pszczol
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
52 Posty
en kvinne i norge
(enkvinneinorge)
Nowicjusz
Nie uwazam sie za specjalistke. Mialam kurs jazdy po lodzie i po nim zmienilo sie moje podejscie do tematu.
Czasem mozna zapobiec nieszczesciu, jesli sie wie jak samochod zachowuje sie na lodzie. Czasem niestety ani wiedza ani doswiadczenie nie pomoga.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
275 Postów
Janek Szaradek
(opptymus)
Stały Bywalec
enkvinneinorge napisał:
Nie uwazam sie za specjalistke. Mialam kurs jazdy po lodzie i po nim zmienilo sie moje podejscie do tematu.
Czasem mozna zapobiec nieszczesciu, jesli sie wie jak samochod zachowuje sie na lodzie. Czasem niestety ani wiedza ani doswiadczenie nie pomoga.


A czasem jeszcze inaczej...ot takie pierdolenie.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
52 Posty
en kvinne i norge
(enkvinneinorge)
Nowicjusz
Generalnie wszyscy wg ciebie na tym forum "pier...a", moze zacznij czytac tylko wlasne posty, zdrowszy bedziesz.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
275 Postów
Janek Szaradek
(opptymus)
Stały Bywalec
enkvinneinorge napisał:
Generalnie wszyscy wg ciebie wszyscy na tym forum "pier...a", moze zacznij czytac tylko wlasne posty, zdrowszy bedziesz.

"generalnie" i "wszyscy" to slowa, ktorych powinnas unikac. Nie probuj polaryzowac dyskusji, bo masz problemy z manipulacja. O ile sie nie myle, to masz mandat do wypowiadania sie jedynie za siebie...choc to i tak az nadto.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
83 Posty
Jacek Zabek
(Zabek57)
Początkujący
Nazywa się to gladkjøringskurs, mieliśmy w pracy w jeden dzień. Nikt tam się niczego nie nauczy na tyle aby był idealnym kierowca. Jednak doświadczeni instruktorzy pokazali nam na specjalne przygotowanym placu, jak łatwo powyżej 25 km/h wpaść w poślizg na łuku i wypaść z drogi, tez jak próbować wychodzić autobusem z poślizga. Zdrowe było podejście instruktorów do tematu. Oni mówili, że wypadki to norma, ale kierowca zawodowy ma zapobiegać i za wczasu. Aby to zrobić to musi najpierw umieć rozpoznać zagrożenia. W każdym kraju panują inne warunki drogowe i pogodowe i nigły za dużo takich szkoleń. Po za tym świetna zabawa, drifting autobusem i nauka ratowania sie z poślizgu. Firma placi, hotel i obiad po tym stawia. Jest wesoło.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Tomasz Maciaszek
(tomaszmaciaszek)
Wiking
Norweski minister transportu chyba nie wie, że każdy w Polsce i UE kto chce pracować jako zawodowy kierowca C,CE,D, DE obowiązkowo przechodzi kurs na tzw matach poślizgowych lub symulatorach podczas kursu kwalifikacji zawodowych (kod 95) . Myślę że w pierwszej kolejności warto posprzątać u siebie niż wydawać polecenia innym. Tylko w Norwegi pojazdy pow 3.5t mogą się poruszać z prędkością np: 80km/h w terenie zabudowanym o ile ktoś się zorientuje że znajduje się na terenie zabudowanym (ja nie widziałem ani jednego znaku D42 teren zabudowany). Na autostradzie większość kierowców jedzie lewym pasem a prawym się wyprzedza chyba że akurat na prawym jedzie np: koparka,równiarka,traktor lub inna fadroma Tylko w Norwegi skrzyżowanie nie odwołuje znaków zakazu dotyczących ograniczenia prędkości i wyprzedzania! Wiele przepisów ruchu drogowego jest bardzo nieprecyzyjnych i dziwnych dlatego rozumiem potrzebny czas ok 8mies i koszta ok 100tys nok związane z kursem na prawko C CE lub D i DE. Podobno mają też wprowadzić dla "tubylców" specjalny,obowiązkowy dodatkowy kurs na poruszanie się na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym,używanie kierunkowskazów,świateł przeciwmgłowych, drogowych oraz jak parkować żeby nie blokować całej ulicy bo akurat jestem głodny i chcę zjeść kiełbasę z colą z budki przy jezdni
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok