Podatki w Norwegii
Nowy Altinn – sprawdź, co się zmieniło
info@multinor.no
19 listopada 2017 08:00
Udostępnij
na Facebooku
na Facebooku
Niektóre funkcje zostały zredukowane, inne poprawione – wszystko po to, żeby użytkownicy mogli cieszyć się przejrzystym i intuicyjnym interfejsem, który został także dostosowany do użytkowania mobilnego. screenshot altinn
14 listopada zmieniła się szata graficzna portalu Altinn. Poza nowym designem wprowadzone zostały drobne zmiany, mające ułatwić korzystanie z systemu i usprawnienie wyszukiwania usług i formularzy.
System Altinn to platforma służąca do składania wniosków oraz do kontaktu z urzędami. To swojego rodzaju pośrednik uczestniczący w wymianie informacji na linii petent–urząd i alternatywa dla tradycyjnej metody załatwiania spraw urzędowych. Za pośrednictwem portalu można m.in. wysłać zeznanie podatkowe, wykonać korektę podatkową, a także udzielić odpowiedzi na pismo z urzędu.
Co nowego?
Jak na swojej stronie internetowej informuje Altinn, zmiany mają ułatwić użytkownikom korzystanie z systemu. Niektóre funkcje zostały zredukowane, inne poprawione – wszystko po to, żeby użytkownicy mogli cieszyć się przejrzystym i intuicyjnym interfejsem, który został także dostosowany do użytkowania mobilnego.
Nowa skrzynka odbiorcza to zmiana, która rzuca się w oczy jako pierwsza. Skrzynka została tak skonfigurowana, żeby wyświetlały się tylko nowe wiadomości – te zarchiwizowane zostaną przeniesione do osobnego folderu. Nowa wersja umożliwia także szybki podgląd wiadomości bez konieczności wchodzenia w nią. Kolejne usprawnienie obejmuje pojawienie się kosza na wiadomości. Poprzednia wersja systemu nie pozwalała osobom prowadzącym działalność na usuwanie starych powiadomień, w wersji 17.2 jest to możliwe. Osoby prywatne mają dwie opcje – wrzucenie niepotrzebnego maila do kosza lub usunięcie na stałe, osoby prowadzące działalność mogą tylko przenieść wiadomość do kosza, skąd zostanie ona automatycznie usunięta po określonym czasie.
Nowa skrzynka odbiorcza to zmiana, która rzuca się w oczy jako pierwsza. Skrzynka została tak skonfigurowana, żeby wyświetlały się tylko nowe wiadomości – te zarchiwizowane zostaną przeniesione do osobnego folderu. Nowa wersja umożliwia także szybki podgląd wiadomości bez konieczności wchodzenia w nią. Kolejne usprawnienie obejmuje pojawienie się kosza na wiadomości. Poprzednia wersja systemu nie pozwalała osobom prowadzącym działalność na usuwanie starych powiadomień, w wersji 17.2 jest to możliwe. Osoby prywatne mają dwie opcje – wrzucenie niepotrzebnego maila do kosza lub usunięcie na stałe, osoby prowadzące działalność mogą tylko przenieść wiadomość do kosza, skąd zostanie ona automatycznie usunięta po określonym czasie.

Skrzynka odbiorcza w wersji 17.2
screenshot altinn.no
Wyszukiwanie również ma być łatwiejsze – formularze zostały pogrupowane w taki sposób, że te często wyszukiwane znajdą się na początku listy, aby szybciej można było je znaleźć. Istnieje też możliwość odnalezienia konkretnej wiadomości po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniego hasła.
W prawym dolnym rogu znajduje się także przycisk pomoc – po kliknięciu na odpowiednią ikonę uzyskamy wskazówki dotyczące strony, na której się znajdujemy, np. podpowiedzi do wypełnienia danego formularza.
W prawym dolnym rogu znajduje się także przycisk pomoc – po kliknięciu na odpowiednią ikonę uzyskamy wskazówki dotyczące strony, na której się znajdujemy, np. podpowiedzi do wypełnienia danego formularza.

Przycisk pomoc znajduje się w prawnym dolnym rogu.
screenshot altinn
Nie wszystkie funkcje portalu zostały zmienione. Zmiany nie objęły samej metody logowania – poza nową szatą graficzną przy próbie zalogowania spotkamy się ze starymi funkcjami. Bez zmian pozostały także same formularze – po wybraniu odpowiedniego formularza zobaczymy design z poprzedniej wersji systemu.

screenshot altinn
Nowa wersja systemu ma usprawnić korzystanie z portalu. Nie wprowadzono inwazyjnych zmian, a jedynie drobne ulepszenia, dzięki którym użytkownik łatwiej i szybciej będzie w stanie odnaleźć wybraną usługę lub formularz. Największa zmiana obejmuje nowy, nowoczesny wygląd portalu.
W Norwegii system elektronicznego kontaktu z urzędami funkcjonuje bardzo sprawnie – coraz więcej użytkowników korzysta z platformy Altinn. Użytkownicy elektroniczni, czyli posiadacze konta w systemie Altinn, mogą wykonywać korekty podatkowe i inne usługi za pośrednictwem portalu. Jest to metoda zapewniająca szybszy przepływ informacji między urzędem a wnioskującym. Ci, którzy nie posiadają swojego konta w systemie elektronicznym, maja możliwość odwołania od podatku jedynie listownie.
Okres rozliczeń podatkowych za rok 2016 został już zakończony. Ci, którzy znaleźli błędy w swoim rozliczeniu lub chcą ubiegać się o dodatkowe odpisy, mają prawo do wprowadzenia zmian w swoich rozliczeniach za ostatnie 3 lata. Należy pamiętać, że odwołanie od wyniku rozliczenia powinno nastąpić jak najszybciej po jego otrzymaniu. Korekty złożone po roku powinny zawierać usprawiedliwienie tak długiej zwłoki.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Multinor.
Zdjęcie frontowe: screenshot/Altinn.no
W Norwegii system elektronicznego kontaktu z urzędami funkcjonuje bardzo sprawnie – coraz więcej użytkowników korzysta z platformy Altinn. Użytkownicy elektroniczni, czyli posiadacze konta w systemie Altinn, mogą wykonywać korekty podatkowe i inne usługi za pośrednictwem portalu. Jest to metoda zapewniająca szybszy przepływ informacji między urzędem a wnioskującym. Ci, którzy nie posiadają swojego konta w systemie elektronicznym, maja możliwość odwołania od podatku jedynie listownie.
Okres rozliczeń podatkowych za rok 2016 został już zakończony. Ci, którzy znaleźli błędy w swoim rozliczeniu lub chcą ubiegać się o dodatkowe odpisy, mają prawo do wprowadzenia zmian w swoich rozliczeniach za ostatnie 3 lata. Należy pamiętać, że odwołanie od wyniku rozliczenia powinno nastąpić jak najszybciej po jego otrzymaniu. Korekty złożone po roku powinny zawierać usprawiedliwienie tak długiej zwłoki.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Multinor.
Zdjęcie frontowe: screenshot/Altinn.no
Reklama
Oceń artykuł
Wyślij artykuł znajomym
Facebook
Kopiuj link
Moja Norwegia poleca


Cała Norwegia
Przejdź do ogłoszenia


Cała Norwegia
Business Development Specialist - (Norwegian market)
Przejdź do ogłoszenia

Viken
Poszukiwany Monter Wentylacji
Przejdź do ogłoszenia

Oslo, okręg miasta
EU-KONTROLL , WYMIANA SZYB , CHIPTUNINNG ECUSOFT
Przejdź do ogłoszenia




Viken
Cieśla / stolarz /murarz - Akershus
Przejdź do ogłoszenia



Cała Norwegia
Poszukuję osoby z językiem norweskim w celach biznesowych .
Przejdź do ogłoszenia

Cała Norwegia
Praca w KL-Bygg AS
Przejdź do ogłoszenia


Cała Norwegia
Praca dla operatorów dźwigów
Przejdź do ogłoszenia


Trøndelag, Trondheim
Kierowca autobusu
Przejdź do ogłoszenia

Oslo, okręg miasta, Oslo
Praca dla Malarzy/Maler
Przejdź do ogłoszenia


Oslo, okręg miasta
Polski Psychotraumatolog w Oslo
Przejdź do ogłoszenia


Reklama
Będziemy przetwarzać Twoje dane na zasadach opisanych w Polityce Prywatności. [pełna treść]