Podatki w Norwegii

Komunikacja elektroniczna z urzędem – zarejestruj się przed 1 marca!

info@multinor.no

18 lutego 2015 12:18

Udostępnij
na Facebooku
Komunikacja elektroniczna z urzędem – zarejestruj się przed 1 marca!


Norweski urząd skarbowy przypomina, uaktualnij detale kontaktowe w elektronicznym rejestrze! Jeśli jeszcze nigdy nie korzystałeś z internetowego systemu komunikacji z urzędami, zarejestruj się!

Skatteetaten zachęca do zarejestrowania się jako tzw. e-bruker. Jeśli nie jesteśmy pewni czy jesteśmy elektronicznymi użytkownikami lub też nigdy nie otrzymaliśmy wiadomości sms/email od urzędu, powinniśmy sprawdzić i uaktualnić podane w systemie dane.

Dzięki rejestracji do 1 marca 2015, otrzymamy wstępne rozliczenie podatkowe wcześniej, bo już 19 marca! Po rozliczeniu podatkowym szybciej również otrzymamy ostateczny wynik, a wszystkie dokumenty będą cały czas dostępne na naszym profilu Altinn.

E-bruker
fot. facebook.com/skattenmin

Jakie są pozostałe zalety bycia e-brukerem?


  • ostateczny wynik rozliczenia podatkowego, skatteoppgjør otrzymamy szybciej,
  • powiadomienia SMS lub email o czekającej na nas korespondencji ze Skatteetaten,
  • skrócony czas oczekiwania na odpowiedź,
  • lepsza ochrona korespondencji przed osobami trzecimi,
  • szybki i łatwy dostęp do dokumentów dotyczących spraw bankowych i urzędowych np. z NAV,
  • możliwość bezpośredniej odpowiedzi do prowadzącego sprawę.

Jak uaktualnić profil?


Nowy system pozwala na dokonanie zmiany w całym rejestrze za pomocą jednego portalu. Aby dokonać aktualizacji należy zalogować się TUTAJ i postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

E-bruker
Wybieramy pierwszą opcję - MinID

E-bruker
Wpisujemy pięcioznakowy kod z SMS lub wybieramy opcję logowania za pomocą kodów PIN. Jeśli nie mamy kodów PIN, możemy je zamówić.

Zamów kody PIN - MinID

E-bruker
Wpisujemy jeden z 20 kodów PIN

E-bruker
Sprawdzamy czy nasz numer telefonu i adres email są poprawne. Możemy zarejestrować tylko jeden numer i jeden adres. Potwierdzamy ewentualne zmiany.

E-bruker
Jeszcze raz potwierdzamy i wylogowujemy się z systemu.


Jeśli nigdy wcześniej nie korzystaliśmy z systemu, musimy najpierw stworzyć nowy profil. Zaczynamy od zamówienia kodów PIN, które wysyłane są pocztą na adres zameldowania widniejący w norweskim rejestrze ludności. Następnie logujemy się po raz pierwszy tym samym tworząc nasz nowy elektroniczny profil.

Ze względu na zbliżający się okres rozliczeń podatkowych, szczególnie zachęcamy do jak najszybszego sprawdzenia wpisanych do rejestru danych. Jeśli nie posiadamy kodów PIN, warto zamówić je już teraz, aby uzyskać pełen dostęp do systemu Altinn jeszcze przed końcem marca. Niejednokrotnie okazuje się, że zamówione kody wysyłane są pod nieaktualny już adres. Wówczas należy najpierw dokonać zmiany adresu zameldowania na poprawny i dopiero zamówić kody dostępu.

zdjęcie: fotolia - royalty free


 


Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Będziemy przetwarzać Twoje dane na zasadach opisanych w Polityce Prywatności. [pełna treść]
MojaNorwegia.pl