Własna firma w Norwegii? Zapraszamy na bezpłatne szkolenie w Drammen! |
marta.filaber@mojanorwegia.pl | |||
07.04.2015. | |||
![]()
O mini-szkolenie ABC FIRMY W NORWEGII organizowane w sobotę 11 kwietnia w Drammen zapytaliśmy Katarzynę Ramberg, dyrektor zarządzającą firmy Novum Consulting, która zajmuje się usługami księgowymi oraz doradczymi dla firm w Norwegii. Maria Duszyńska: Skąd wziął się pomysł na zorganizowanie mini-szkolenia „ABC firmy w Norwegii”? Katarzyna Ramberg: Nasza firma Novum Consulting AS zajmuje się usługami doradczymi i obsługą księgową firm zagranicznych i norweskich od wielu lat. Od pewnego czasu obserwujemy dużą aktywność naszych rodaków związaną z prowadzeniem własnej działalności i zakładaniem różnego rodzaju firm. Jest to bardzo pozytywne! Niestety jednocześnie zgłasza się do nas wiele osób, które mają problemy natury prawno-ekonomicznej związane z prowadzeniem własnej firmy. Często mówimy tu o poważnych problemach finansowych. Naszym zdaniem, w wielu przypadkach przyczyną jest brak dostatecznej wiedzy na temat spraw podatkowych, kadrowych i księgowych, którą właściciel firmy powinien mieć. Niestety również często problemy są spowodowane „radami” udzielanymi przez nieprofesjonalne i niedoświadczone osoby. ![]()
Katarzyna Ramberg, dyrektor zarządzającą firmy Novum Consulting w Drammen
Do kogo skierowane jest mini-szkolenie? - Z założenia szkolenie przeznaczone jest dla osób, które planują bądź już zdecydowały się na założenie własnej firmy, ale nie do końca wiedzą jak to zrobić lub np. wahają się jaką formę działalności wybrać. Z naszego doświadczenia wynika, że dobrze jest poświęcić trochę czasu, aby zapoznać się z obowiązującymi przepisami. Myślę, że szkolenie może również być przydatne dla osób, które już od jakiegoś czasu prowadzą firmę, ale nie są do końca pewne swojej wiedzy na wszystkie tematy, oraz osób, które rozważają dalszy rozwój firmy np. zatrudnienie pracowników bądź zmianę formy organizacyjnej. Jakie kwestie zostaną poruszone podczas szkolenia? - Postaramy się przedstawić krok po kroku pierwszy okres działalności firmy – od wyboru formy rejestracji, formalności rejestracyjnych, spraw i kosztów pracowniczych, uwarunkowań podatkowych, wymagań i zasad prowadzenia księgowości m.in. fakturowania, kont bankowych, kosztów firmy, przepisów HMS (BHP), współpracy z innymi podmiotami w tym firmami z zagranicy, BHT itd. Doradzimy rownież – na podstawie naszego długiego doświadczenia – czego absolutnie nie powinno się robić! Nazwa „ABC” sugeruje, że szkolenie przeznaczone będzie przede wszystkim dla przyszłych przedsiębiorców. Czy doświadczeni właściciele firm również mogą dowiedzieć się czegoś nowego? - Myślę, że nawet doświadczeni własciele firm mogą spotkać się z nowymi i do tej pory nie znanymi im wyzwaniami – nam też się to nierzadko zdarza. Dlatego myślę, że takie osoby też mogą wynieść coś z naszego kursu. Poza tym przewidujemy możliwość zadawania pytań i dyskusji, a to zawsze wnosi wiele nowych informacji dla wszystkich uczestników szkolenia. Czy udział w szkoleniu wystarczy, by rozpocząć własną działalnoś gospodarczą w Norwegii? - Mam nadzieję, że przygotowane przez nas mini-szkolenie pomoże wszystkim uczestnikom usystematyzować i uzupełnić wiedzę, którą już posiadają i rozwiać ewentualne wątpliwości. Dalsze kroki należą już do samych zainteresowanych osób, ale myślę, że zagadnienia przez nas poruszane będą dla nich bardzo przydatne.
![]()
Adres siedziby Novum Consulting, pod ktrym odbędzie się szkolenie
Na temat szkolenia z Katarzyną Ramberg rozmawiała Maria Duszyńska z portalu MojaNorwegia.pl.
Kto z Was ma firmę w Norwegii, a kto myśli o założeniu działalności? Myślicie, że tego rodzaju szkolenia pomagają uniknąć podstawowych błędów w biznesie? zdjęcie: MN
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
|
|||
Zmieniony ( 02.01.2018. ) |
8
0
Zgłoś