Twój księgowy na wyciągnięcie ręki

15.06.2015.
Twój księgowy na wyciągnięcie ręki

Postęp technologiczny, powszechna dostępność Internetu, korzystanie w  biznesie i codziennym życiu ze smartfonów zmienia pojmowanie odległości. Trudno nam określić co jest blisko, a co daleko. Odległość w kilometrach nie gra roli. Ważniejsze jest czy ktoś jest dostępny na portalach społecznościowych, używa komunikatora, korzysta z maila. 


Ta sytuacja wpływa również na sposób i możliwości świadczenia usług księgowych. Dotyczy to zarówno wielkich korporacji jak i firm średnich i małych. Jakie korzyści daje przedsiębiorcom tzw. elektroniczna księgowość?


Pierwsze spotkanie


Nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z księgowym, szczególnie na pierwszym etapie współpracy, kiedy przedstawiamy potrzeby naszej firmy. Te najważniejsze spotkania mogą się dziś odbywać za pomocą popularnego komunikatora lub telefonu. Obie opcje dają nam możliwość uczestniczenia w telekonferencji, po której podsumowanie i wnioski przesyłane są mailem. I tak przedsiębiorca z Częstochowy, albo Bańskiej Bystrzycy otrzymuje wszystkie niezbędne informacje z biura księgowego w Norwegii - nie ruszając się ze swojego biura. 

Wystawianie faktur


Nowoczesne programy do fakturowania pozwalają klientowi biura na samodzielne wystawianie dokumentów sprzedaży. Można je następnie przesłać tradycyjną pocztą, zeskanować i dołączyć do e-maila lub wysłać bezpośrednio z sytemu do odbiorców.

Skanowanie


Faktury i inne dokumenty kosztowe po zeskanowaniu mogą zostać przesłane do księgowego pocztą elektroniczną. System księgowy automatycznie wczytuje przesłane dokumenty, a księgowy kontroluje poprawność całego procesu.

Automatyczne księgowanie wpłat bankowych od klientów


Najbardziej pracochłonny proces w księgowości polega na tzw. uzgadnianiu kont. Współczesne programy księgowe pozwalają na automatyczne księgowanie i łączenie wpłat bankowych z fakturami sprzedaży. Księgowy pełni rolę kontrolera i konsultanta dla Klienta w tym zakresie. Wyjaśnia wątpliwości, proponuje rozwiązanie problemów. W sposób wymierny przekłada się to na oszczędności dla Klienta.

Konto klienta


Podobnie jak w banku, Klient ma dostęp do swojego konta klienta. Widzi jaka jest bieżąca sytuacja finansowa firmy, ma również dostęp do archiwum ze wszystkimi dokumentami finansowymi przedsiębiorstwa.
 
Podstawową zaletą opisanego powyżej systemu obsługi księgowej jest duża ilość funkcji wygodnych w użyciu dla Klienta oraz generujących oszczędności w kosztach obsługi firmy. Mimo wrażenia, że usługi te mają charakter wirtualny, są one realizowane i kontrolowane przez wysoko wykwalifokowanych księgowych z autoryzowanego biura księgowego.

Tak więc Twój księgowy nie musi być Twoim sąsiadem aby Cię obsługiwać.

 
Źródła: materiały własne, zdjęcie frontowe: fotolia - royalty free


Gość
Wyślij


Zmieniony ( 19.12.2017. )
 

Przydatne linki