Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Ubezpieczenia i odszkodowania

5 powodów, dla których warto włączyć możliwość logowania BankID

info@multinor.no

05 czerwca 2019 16:11

Udostępnij
na Facebooku
5
5 powodów, dla których warto włączyć możliwość logowania BankID

Logowanie przy pomocy tokena bankowego ma „zastąpić” fizyczny podpis wnioskodawcy znajdujący się na podaniu, które do urzędu wysyła się tradycyjną pocztą. fotolia.pl/royalty free

Logowanie przy pomocy BankID, BankID på mobile lub Buypass traktowane jest w Norwegii jako sposób logowania o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa. Z tego powodu coraz więcej czynności na stronach internetowych urzędów wymaga użycia tokena bankowego lub aplikacji banku. Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dla których warto logować się za pomocą wyżej wymienionych opcji.

1. Możliwość elektronicznego zamówienia karty EKUZ

Osoba ze stałym numerem personalnym może zamówić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego elektronicznie. Do niedawna można to było zrobić, logując się do systemu Helfo.no w dowolny sposób. Od zeszłego roku możliwość taką mają tylko osoby logujące się przy pomocy BankID, BankID på mobile lub Buypass. Warto więc zainteresować się włączeniem możliwości logowania się w ten sposób. Zamówienie karty EKUZ elektronicznie jest o wiele łatwiejsze i szybsze.
Reklama

2. Elektroniczne składanie podań

Mimo że NAV daje możliwość wysyłania podań w formie papierowej o zasiłki, takie jak np. zasiłek rodzinny, zasiłek opiekuńczy, zasiłek rodzicielski czy zasiłek dla bezrobotnych (w tym też dla osób skierowanych na permittering, wielu pracujących w Norwegii Polaków preferuje elektroniczne składanie podań. Niestety, aby móc wnioskować elektronicznie, należy mieć możliwość logowania o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa. Logowanie przy pomocy tokena bankowego ma „zastąpić” fizyczny podpis wnioskodawcy znajdujący się na podaniu, które do urzędu wysyła się tradycyjną pocztą.

3. Elektroniczna rejestracja w NAV jako osoba poszukująca pracy

Tak samo jak w przypadku elektronicznego wnioskowania o kartę EKUZ, rejestracji można było do niedawna dokonać, logując się w dowolny sposób. Jednakże od jesieni zeszłego roku nie ma takiej możliwości. Jako osoby poszukujące pracy zarejestrować się mogą tylko użytkownicy, którzy korzystają z logowania BankID lub Buypass. Osoby bezrobotne, które nie logują się w dany sposób, muszą zarejestrować się w NAV w lokalnym oddziale.

4. Wgląd do skrzynki odbiorczej na stronie NAV

Mimo że można zalogować się do systemu nav.no również przy pomocy kodów, większość czynności jest zablokowanych. Jedną z nich jest np. możliwość wglądu do skrzynki odbiorczej, w której mogą znajdować się ważne pisma z NAV lub zestawienia roczne. Ponadto nie można także skorzystać z opcji wysłania elektronicznej wiadomości do NAV na temat pobieranych zasiłków.

5. Elektroniczna rejestracja rachunku bankowego

Każda osoba wnioskująca w NAV o wypłatę świadczenia, powinna zarejestrować rachunek bankowy, na który przelewane mają być środki. Elektroniczna rejestracja konta jest o wiele szybsza i wygodniejsza niż papierowe wysyłanie podania. Podatnik z zarejestrowanym numerem konta bankowego nie musi obawiać się, że otrzyma zasiłek w formie czeku, z realizacją którego może mieć problemy.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Multinor. 
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Wicek1980 Wic

25-03-2020 08:05

Mam problem nie posiadam aktualnego paszportu a zamówiłem buypass i nie mogę go odebrać z poczty co mam zrobic

Monika Grzybowska

10-10-2019 10:10

Ja miałam to samo.. 3 razy próbowałam odebrać i za każdym razem chodziłam jak był ktoś inny bo oni nie potrafią się dobrze obsługiwać tym systemem.. 3 osoba zresetowala system i bez problemu odebrałam..A tamci po 5 razy próbowali i nic.. także ja bym się upierała że mają próbować

Jacek gdansk

11-08-2019 23:05

Niestety mimo zamówienia buypass nie mogę odebrać przesyłki na poczcie ponieważ skaner nie przyjmuje moich dokumentów .
Nie wiem co zrobić,czy też miałaś taki problem?

Monika Grzybowska

06-06-2019 12:00

Dla ludzi z d numerem alternatywą BankID jest BuyPass. .działa dokładnie tak samo mając uprawnienia stopnia 4.. ogólnie jest darmowe ale za pierwszym razem trzeba zapłacić około 300 NOK za wysyłkę na pocztę gdzie pracownik przeprowadzi weryfikację tożsamości na podstawie dokumentu i wręczy ci przesłany kod aktywacyjny

rio

05-06-2019 20:07

Warto wspomnieć o tym, że bez stałego numeru podatkowego, szanse na otrzymanie BankID są praktycznie zerowe.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok