G G

G G (S83), Oslo, Kr
  • Miejscowość
    w Polsce
    Kr
  • Miejscowość
    w Norwegii
    Oslo
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 541
  • Posty 97
  • :)
  • ;)
  • B)
  • :lol:
  • :laugh:
  • :cheer:
  • :kiss:
  • :silly:
  • :ohmy:
  • :woohoo:
  • :whistle:
  • :(
  • :angry:
  • :blink:
  • :sick:
  • :unsure:
  • :dry:
  • :huh:
  • :pinch:
  • :side:
  • :evil:
  • :blush:
  • :S
  • :P
wyślij
Ehh, nikt jeszcze nie skomentował
tego profilu ...
0
G G (Oslo, Kr) - skomentował(a) zdjęcie użytkownika
1 dzień temu
Łukasz Hentosz
5.0 (1 głos)
8
G G
1 dzień temu

Mariusz widocznie jesteś ciapa i cie obił i jeszcze po 7 latach ma się przyznać i co jeszcze publicznie na MN przeprosić :-)

Mariusz Kuliński
1 dzień temu

:(

Mariusz Kuliński
04-01-2019 04:46

Lepiej się przyznaj

Zobacz więcej komentarzy
Wyślij
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
3 dni temu

Zapytanie o leki stale przyjmowan na receptę, tłumaczenie?

Witam,
zamierzamy wyjechać do Norwegii na stale. Mam pytanie: stale przyjmuje leki na receptę i zastanawiam co mam zrobić by lekarz w Norwegii mógł mi je ponawiać? Jak wygląda procedura, do jakiego lekarza się zgłosić? Jakie ewentualnie dokumenty mam wziąć z Polski medyczne i czy je przetłumaczyć na język angielski? Proszę o pomoc.

G G
3 dni temu

aniairafal napisał:
[quote]A takie zaśw. lekarz rodzinny moze wystawic? czy do specjalisty trzeba jechac.[/quote

Spytaj się poprostu czy ci wypisze. Dobrze mieć pieczątkę lekarza rodzinnego + ośrodka/szpitala gdzie ci to wydadzą.

aniairafal
3 dni temu

A takie zaśw. lekarz rodzinny moze wystawic? czy do specjalisty trzeba jechac.

G G
5 dni temu

Tu i tak cv jest ważne i to co potem zaprezentujesz w pracy, większa część i tak kończy na miotle. Ja potłumaczyłem wszystkie świadectwa i nikt nawet o nie nie spytał. Jakieś dyplomy i inne kwalifikacje muszą być uznane przez nokut. Masz kasę to tłumacz, a jak nie to jak roześlesz cv i ktoś o nie spyta zawsze możesz przez neta w jakiejś firmie przetłumaczyć. W tych sprawach nie doradzam. Pozdrawiam i życzę powodzenia

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
5 dni temu

Zapytanie o leki stale przyjmowan na receptę, tłumaczenie?

Witam,
zamierzamy wyjechać do Norwegii na stale. Mam pytanie: stale przyjmuje leki na receptę i zastanawiam co mam zrobić by lekarz w Norwegii mógł mi je ponawiać? Jak wygląda procedura, do jakiego lekarza się zgłosić? Jakie ewentualnie dokumenty mam wziąć z Polski medyczne i czy je przetłumaczyć na język angielski? Proszę o pomoc.

G G
3 dni temu

aniairafal napisał:
[quote]A takie zaśw. lekarz rodzinny moze wystawic? czy do specjalisty trzeba jechac.[/quote

Spytaj się poprostu czy ci wypisze. Dobrze mieć pieczątkę lekarza rodzinnego + ośrodka/szpitala gdzie ci to wydadzą.

aniairafal
3 dni temu

A takie zaśw. lekarz rodzinny moze wystawic? czy do specjalisty trzeba jechac.

G G
5 dni temu

Tu i tak cv jest ważne i to co potem zaprezentujesz w pracy, większa część i tak kończy na miotle. Ja potłumaczyłem wszystkie świadectwa i nikt nawet o nie nie spytał. Jakieś dyplomy i inne kwalifikacje muszą być uznane przez nokut. Masz kasę to tłumacz, a jak nie to jak roześlesz cv i ktoś o nie spyta zawsze możesz przez neta w jakiejś firmie przetłumaczyć. W tych sprawach nie doradzam. Pozdrawiam i życzę powodzenia

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
6 dni temu

Zapytanie o leki stale przyjmowan na receptę, tłumaczenie?

Witam,
zamierzamy wyjechać do Norwegii na stale. Mam pytanie: stale przyjmuje leki na receptę i zastanawiam co mam zrobić by lekarz w Norwegii mógł mi je ponawiać? Jak wygląda procedura, do jakiego lekarza się zgłosić? Jakie ewentualnie dokumenty mam wziąć z Polski medyczne i czy je przetłumaczyć na język angielski? Proszę o pomoc.

G G
3 dni temu

aniairafal napisał:
[quote]A takie zaśw. lekarz rodzinny moze wystawic? czy do specjalisty trzeba jechac.[/quote

Spytaj się poprostu czy ci wypisze. Dobrze mieć pieczątkę lekarza rodzinnego + ośrodka/szpitala gdzie ci to wydadzą.

aniairafal
3 dni temu

A takie zaśw. lekarz rodzinny moze wystawic? czy do specjalisty trzeba jechac.

G G
5 dni temu

Tu i tak cv jest ważne i to co potem zaprezentujesz w pracy, większa część i tak kończy na miotle. Ja potłumaczyłem wszystkie świadectwa i nikt nawet o nie nie spytał. Jakieś dyplomy i inne kwalifikacje muszą być uznane przez nokut. Masz kasę to tłumacz, a jak nie to jak roześlesz cv i ktoś o nie spyta zawsze możesz przez neta w jakiejś firmie przetłumaczyć. W tych sprawach nie doradzam. Pozdrawiam i życzę powodzenia

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
06-01-2019 17:25

Hej jestem Sandra lat 30, od 3 dni w Norwegi szukam fajnego faceta

Nazywam sie Sandra Bolecka pochodzę z Poznania.
Od 3 dni jestem w Norwegi, przyjechałam na sylwestra a jednak postanowiłam zostać na dłużej.
Szukam fajnego przyjaciela lub mężczyzny na stały związek.
Jeśli jesteś zainteresowany pisz, odpisuje każdemu

boj fra oszlo
3 dni temu

...chłopy sa durniejsze od bab
...nazwisko waszej milusińskiej wam nic nie sugeruje?
...Ps. ale historyjka zabawna ...zostałam po Sylwestrze......

Dawid Grz
3 dni temu

k

G G
06-01-2019 17:24

Jpd. żeby się czasem z wami nie umówiła

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
22-11-2018 17:31

Kilka pytań od początkującego.

Cześć ,
W przyszłym roku zamierzam wraz z dziewczyną wybrać się do Norwegii - charakter zarobkowy. Staram się obecnie zebrać jak najwięcej informacji i mam kilka pytań.
1) W ofertach na portalach ogłoszeniowych agencje pośrednictwa oferują umowy na norweskich warunkach.Co w takiej sytuacji. Przyjeżdżam - praca mi nie odpowiada i po tygodniu wracam. Muszę się rejestrować i wyrabiać kartę podatkową?
2) Auto - czytałem ,że jest z tym trochę problemów ale chyba Norwegia jest bardziej przyjazna niż Dania. Samochód jest na moją mamę. Jako pracownik tymczasowy z umową na 3 miesiące (okres próbny) jestem w stanie otrzymać pozwolenie na korzystanie z samochodu na polskich tablicach? Czy należy to zgłosić dopiero przed upływem roku do urzędu celnego?
3) AutoPass - wystarczy rejestracja tu www.epcplc.com/register i wpłata by opłaty pobierały się same? Czy nie rejestrować i czekać aż faktura przyjdzie do Polski?
4) Posiadając norweską umowę przez agencje gdzie mój pracodawca pobiera np 3000nok za mieszkanie mogę to odliczyć normalnie od podatku?
Z góry dzięki za odpowiedź.

G G
22-11-2018 17:30

1. Takie będziesz miał norweskie warunki że będziesz jechał na najniższej ustawowej, jak nie wyrobisz karty podatkowej to ci pracodawca będzie potrącał 50% zaliczki na podatek. Wracasz możesz kiedy ci się zachce.
2. Samochodem możesz rok pomykać bez żadnych pozwoleń, niewiem jak wygląda sprawa z samochodem zarejestrowanym na kogoś innego. Warto w takiej sytuacji zabrać pisemne zezwolenie od właściciela i je przetłumaczyć.
3. Jak będziesz mieć meldunek i pracę to tu zamówisz tokena na bramki www.fjellinjen.no/privat/autopass/bestill-autopass-avtale/ a i podaj dane na tym co podałeś
4. Jak będziesz mieć zaznaczone na lonslipie że potroncają za mieszkanie to normalnie przejdzie. Tym się narazie nie przejmuj, prawo do odliczeń się zmienia. A i pierwsze zarób i zapłać podatki by mieć z czego odliczać.

G G (Oslo, Kr) - skomentował(a) zdjęcie użytkownika
21-11-2018 17:49
Justyna_florek
4.7 (26 głosów)
1
G G
21-11-2018 17:48

Super fota

Wyślij
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
16-11-2018 20:40

Przelew pieniędzy z DNB do PKO

Witam Was serdecznie,
Borykam się troszkę zgodnie z tematem. Czy ktoś z Was robił ostatnimi czasy przelew z banku DNB do polskiego PKO?
Nigdy w życiu tego nie robiłem a ze stron bankowych nie potrafię do końca zrozumieć.
Potrzebuje jakieś kody SWIFT czy też IBAN?
Czy może ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć?
Ponadto jak wybieram opcję \"betale til utland\" na dole muszę wybrać walutę i teraz nie wiem czy to ma być w NOK aby otrzymać złotówki w PL? Dodam że w Polsce nie posiadam konta walutowego tylko zwykły rachunek bankowy.

305
7
Kamil Kamilski
16-11-2018 20:54

Rozumiem.
Dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.

G G
16-11-2018 20:39

vvini napisał:
Ok dzięki.
A np. przy płatnościach za zakupy zapytam jak już jesteśmy przy tym temacie.
Tak samo mogę zapłacić dajmy na to na allegro za jakieś rzeczy?


Kartą visa z DNB możesz płacić wszędzie, na allegro płacisz kartą, jak wyślesz przelew to też dojdzie

Kamil Kamilski
16-11-2018 20:20

Ok dzięki.

A np. przy płatnościach za zakupy zapytam jak już jesteśmy przy tym temacie.
Tak samo mogę zapłacić dajmy na to na allegro za jakieś rzeczy?

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
16-11-2018 20:18

Przelew pieniędzy z DNB do PKO

Witam Was serdecznie,
Borykam się troszkę zgodnie z tematem. Czy ktoś z Was robił ostatnimi czasy przelew z banku DNB do polskiego PKO?
Nigdy w życiu tego nie robiłem a ze stron bankowych nie potrafię do końca zrozumieć.
Potrzebuje jakieś kody SWIFT czy też IBAN?
Czy może ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć?
Ponadto jak wybieram opcję \"betale til utland\" na dole muszę wybrać walutę i teraz nie wiem czy to ma być w NOK aby otrzymać złotówki w PL? Dodam że w Polsce nie posiadam konta walutowego tylko zwykły rachunek bankowy.

305
7
Kamil Kamilski
16-11-2018 20:54

Rozumiem.
Dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.

G G
16-11-2018 20:39

vvini napisał:
Ok dzięki.
A np. przy płatnościach za zakupy zapytam jak już jesteśmy przy tym temacie.
Tak samo mogę zapłacić dajmy na to na allegro za jakieś rzeczy?


Kartą visa z DNB możesz płacić wszędzie, na allegro płacisz kartą, jak wyślesz przelew to też dojdzie

Kamil Kamilski
16-11-2018 20:20

Ok dzięki.

A np. przy płatnościach za zakupy zapytam jak już jesteśmy przy tym temacie.
Tak samo mogę zapłacić dajmy na to na allegro za jakieś rzeczy?

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
14-11-2018 14:51

Pytanie i proszę o pomoc

Pracuję w Norwegii jako pendler już 13 lat. Zjeżdżam do Polski na dwa a w Norwegii jestem 4.
Pytanie moje jest takie czy ktoś może ma taką samą sytuację jak ja . Żona jest w ciąży z drugim dzieckiem i jest w Polsce i nigdy nie pracowała. Czy należy się jej zasiłek (kosiniakowe) w Polsce. Proszę dajcie znać co wiecie.pozdrawiam.

MultiNOR Konsultant
14-11-2018 15:07

W Norwegii można pobierać zasiłek rodzinny (barnetrygd) na dzieci do 18 roku życia - 970 kr miesięcznie, zasiłek opiekuńczy (kontantstøtte) - na dzieci a wieku od 13 do 24 miesięcy, które nie chodzą do przedszkola - 7500 kr miesięcznie oraz zasiłek rodzicielski. W Pana przypadku mógłby Pan wnioskować o zasiłek rodzicielski w Norwegii pod warunkiem, że matka dziecka po porodzie poszłaby do pracy. Jeżeli matka dziecka nie pracuje i nie ma takiego zamiaru, nie będzie Pan mógł wnioskować o zasiłek rodzicielski (nazywany często tacierzyńskim/ojcowskim). Zasiłki pobierane na dzieci w Norwegii nie mają wpływu na prawo do kosiniakowego w Polsce. Czy matka dziecka przebywa lub przebywała w Norwegii?

G G
14-11-2018 14:50

zales1 napisał:
Zgadza się
Tyle że Pani urzędniczka (Urząd Wojewódzki) powiedziała że dokumenty muszą przesłać do Norwegii z zapytaniem czy należy się świadczenie rodzicielskie z tego kraju, ponieważ żona nie odprowadza żadnych składek w Polsce. Totalna bzdura.
Dlatego pytam czy Norwegia wypłaca coś oprócz tego 970 nok?
Wiem że jeśli dziecko skończy rok to należy się świadczenie koło 6000 nok przez rok

Norwegia płaci barnetryg, konstanstote (które teraz dzieciom pendlerów nie przysługuje), papaperm ( macierzyńskie lub tacieżyńskie) i hjelpestonad jeśli dziecko jest z problemami. Jeśli to pierwsze dziecko i żona nie pracuje to nie masz prawa do papaperm (niewiem na 100% warto poczytać na stronie NAV)

zales1
14-11-2018 14:39

Zgadza się
Tyle że Pani urzędniczka (Urząd Wojewódzki) powiedziała że dokumenty muszą przesłać do Norwegii z zapytaniem czy należy się świadczenie rodzicielskie z tego kraju, ponieważ żona nie odprowadza żadnych składek w Polsce. Totalna bzdura.
Dlatego pytam czy Norwegia wypłaca coś oprócz tego 970 nok?
Wiem że jeśli dziecko skończy rok to należy się świadczenie koło 6000 nok przez rok

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
14-11-2018 13:36

Kupno telefonu z Ali/Chin/ itp

Witam,
Naczytałem się trochę o cle, vat itp...I dalej nie mam pojęcia czy dostanę dodatkową opłatę jeśli kupie telefon zza granicy czy też nie?
Proszę o poradę, zastanawiam się na 3 możliwościami telefon mi padł i chce na własny użytek sobie kupić średniej klasy telefon za około 1700 NOK:
- Kupić telefon z \"ali\" (magazyn z Honkongu...)
- Kupić telefon w Polsce i za miesiąc dwa będę mógł sobie go odebrać lub wysłać z PL
- Kupić telefon z wysyłką do Norwegi z magazynu EU tylko nie wiem czy to coś by mogło dać.
Dziękuje z góry za jakąkolwiek pomoc.

Karol Pitek
15-11-2018 17:41

a w Norwegii takie drogie?
za tydzień czarny piątek

G G
14-11-2018 13:35

Będziesz musiał opłacić 25% podatku, chyba że jakimś cudem ominie kontrol.
www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
14-11-2018 06:29

Pytanie i proszę o pomoc

Pracuję w Norwegii jako pendler już 13 lat. Zjeżdżam do Polski na dwa a w Norwegii jestem 4.
Pytanie moje jest takie czy ktoś może ma taką samą sytuację jak ja . Żona jest w ciąży z drugim dzieckiem i jest w Polsce i nigdy nie pracowała. Czy należy się jej zasiłek (kosiniakowe) w Polsce. Proszę dajcie znać co wiecie.pozdrawiam.

MultiNOR Konsultant
14-11-2018 15:07

W Norwegii można pobierać zasiłek rodzinny (barnetrygd) na dzieci do 18 roku życia - 970 kr miesięcznie, zasiłek opiekuńczy (kontantstøtte) - na dzieci a wieku od 13 do 24 miesięcy, które nie chodzą do przedszkola - 7500 kr miesięcznie oraz zasiłek rodzicielski. W Pana przypadku mógłby Pan wnioskować o zasiłek rodzicielski w Norwegii pod warunkiem, że matka dziecka po porodzie poszłaby do pracy. Jeżeli matka dziecka nie pracuje i nie ma takiego zamiaru, nie będzie Pan mógł wnioskować o zasiłek rodzicielski (nazywany często tacierzyńskim/ojcowskim). Zasiłki pobierane na dzieci w Norwegii nie mają wpływu na prawo do kosiniakowego w Polsce. Czy matka dziecka przebywa lub przebywała w Norwegii?

G G
14-11-2018 14:50

zales1 napisał:
Zgadza się
Tyle że Pani urzędniczka (Urząd Wojewódzki) powiedziała że dokumenty muszą przesłać do Norwegii z zapytaniem czy należy się świadczenie rodzicielskie z tego kraju, ponieważ żona nie odprowadza żadnych składek w Polsce. Totalna bzdura.
Dlatego pytam czy Norwegia wypłaca coś oprócz tego 970 nok?
Wiem że jeśli dziecko skończy rok to należy się świadczenie koło 6000 nok przez rok

Norwegia płaci barnetryg, konstanstote (które teraz dzieciom pendlerów nie przysługuje), papaperm ( macierzyńskie lub tacieżyńskie) i hjelpestonad jeśli dziecko jest z problemami. Jeśli to pierwsze dziecko i żona nie pracuje to nie masz prawa do papaperm (niewiem na 100% warto poczytać na stronie NAV)

zales1
14-11-2018 14:39

Zgadza się
Tyle że Pani urzędniczka (Urząd Wojewódzki) powiedziała że dokumenty muszą przesłać do Norwegii z zapytaniem czy należy się świadczenie rodzicielskie z tego kraju, ponieważ żona nie odprowadza żadnych składek w Polsce. Totalna bzdura.
Dlatego pytam czy Norwegia wypłaca coś oprócz tego 970 nok?
Wiem że jeśli dziecko skończy rok to należy się świadczenie koło 6000 nok przez rok

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
04-11-2018 19:58

Sykepenger(operacja w PL) PROSZE O POMOC!

Witam. Jak w temacie mam lekki problem z pieniedzmy od NAV.
Nie mogłem dłuzej czekać na operacje wiec pojechałem do Polski by usunąć problem. Miałem zapalenie ucha w tym lewej storny głowy, skroni itp. Otwierana głowa za uchem i wiercenie by wyczyścić wszystko.
Mój problem polega na tym, ze dostałem ze szpitala l4 od 12.09-17.10 i bylem w tym czasie w Polsce ponieważ nie mogłem sie przemieszczać. Po 3tygodniach wchodzę na ditNAV i nie zauważyłem by zaznaczyli moje l4 wysłałem je poleconym kilka dni po wyjściu ze szpitala.
Zrobiłem to także elektronicznie już w NOR lecz zbyt późno zostało wysłane(czas do 14 dni).
Co mam robić z tym listem poleconym wysłanym do NAV OSLO? Prosić sie o pieniądze i rozwiązanie sprawy?? Mam lekki problem z pieniędzmi.
Teraz na dniach miałem powikłania, musiałem szybciej skończyć prace i ruszyc do Bergen na tomografie, skończyło sie u laryngologa, który stwierdził infekcje. Dostałem kolejne l4, które podobno jest jako ciągłość poprzedniego, ponieważ nie minęło 16 dni przepracowanych czy więcej. Jak się starać o te pieniądze i gdzie dzwonic?
Jeśli dostałem od lekarza zwolnienie szpitalne na 16 dni część B,C,D to D należy wysłać do nav a C dać pracodawcy?
Bardzo pilnie potrzebuje pomocy, każdej informacji. Jestem blady w zwolnieniach. Moja nowa sytuacja i nigdy nie potrzebowałem zwolnień

maciejuuus
06-11-2018 12:59

MultiNOR napisał:
Oświadczenie własne do zwolnienia. Po norwesku nazywa się to podanie \\\"Egenerklæring for utenlandske sykmeldinger\\\". Jeżeli osoba zatrudniona w Norwegii otrzyma zwolnienie od lekarza w Polsce, musi dostarczyć do NAV oświadczenie własne, dokument z ZUS oraz zwolnienie lekarskie. Z tego co Pan napisał wynika, że ZUS wysłał do NAV tylko zwolnienie lekarskie i druk E-115, dobrze rozumiem?

Elektronicznie wysłałem do nav pi 3 tygodniach te oświadczenie wraz z kopią zwolnienia. Poszło wstecz do mnie ponieważ za późno to wysłałem.
Przed chwila dzwoniłem do nav I powiedzieli, ze wszystko w porządku tylko najważniejsza kwestia porozmawiania z pracodawcą czy coś wysłał do nav. Czy zapłacił mi czy coś podobnego. Nie zrozumialem do końca.
Jest to ważne by mi wypłacili pieniądze.

MultiNOR Konsultant
06-11-2018 12:55

Oświadczenie własne do zwolnienia. Po norwesku nazywa się to podanie \"Egenerklæring for utenlandske sykmeldinger\". Jeżeli osoba zatrudniona w Norwegii otrzyma zwolnienie od lekarza w Polsce, musi dostarczyć do NAV oświadczenie własne, dokument z ZUS oraz zwolnienie lekarskie. Z tego co Pan napisał wynika, że ZUS wysłał do NAV tylko zwolnienie lekarskie i druk E-115, dobrze rozumiem?

maciejuuus
06-11-2018 10:47

MultiNOR napisał:
Czy wraz z drukiem E-115 oraz polskim L4 wysłał Pan oświadczenie własne do zwolnienia?

Wtzn jakie oświadczenie? Tylko druk e115 wraz z zwolnieniem szpitalnym.

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
04-11-2018 19:42

Sykepenger(operacja w PL) PROSZE O POMOC!

Witam. Jak w temacie mam lekki problem z pieniedzmy od NAV.
Nie mogłem dłuzej czekać na operacje wiec pojechałem do Polski by usunąć problem. Miałem zapalenie ucha w tym lewej storny głowy, skroni itp. Otwierana głowa za uchem i wiercenie by wyczyścić wszystko.
Mój problem polega na tym, ze dostałem ze szpitala l4 od 12.09-17.10 i bylem w tym czasie w Polsce ponieważ nie mogłem sie przemieszczać. Po 3tygodniach wchodzę na ditNAV i nie zauważyłem by zaznaczyli moje l4 wysłałem je poleconym kilka dni po wyjściu ze szpitala.
Zrobiłem to także elektronicznie już w NOR lecz zbyt późno zostało wysłane(czas do 14 dni).
Co mam robić z tym listem poleconym wysłanym do NAV OSLO? Prosić sie o pieniądze i rozwiązanie sprawy?? Mam lekki problem z pieniędzmi.
Teraz na dniach miałem powikłania, musiałem szybciej skończyć prace i ruszyc do Bergen na tomografie, skończyło sie u laryngologa, który stwierdził infekcje. Dostałem kolejne l4, które podobno jest jako ciągłość poprzedniego, ponieważ nie minęło 16 dni przepracowanych czy więcej. Jak się starać o te pieniądze i gdzie dzwonic?
Jeśli dostałem od lekarza zwolnienie szpitalne na 16 dni część B,C,D to D należy wysłać do nav a C dać pracodawcy?
Bardzo pilnie potrzebuje pomocy, każdej informacji. Jestem blady w zwolnieniach. Moja nowa sytuacja i nigdy nie potrzebowałem zwolnień

maciejuuus
06-11-2018 12:59

MultiNOR napisał:
Oświadczenie własne do zwolnienia. Po norwesku nazywa się to podanie \\\"Egenerklæring for utenlandske sykmeldinger\\\". Jeżeli osoba zatrudniona w Norwegii otrzyma zwolnienie od lekarza w Polsce, musi dostarczyć do NAV oświadczenie własne, dokument z ZUS oraz zwolnienie lekarskie. Z tego co Pan napisał wynika, że ZUS wysłał do NAV tylko zwolnienie lekarskie i druk E-115, dobrze rozumiem?

Elektronicznie wysłałem do nav pi 3 tygodniach te oświadczenie wraz z kopią zwolnienia. Poszło wstecz do mnie ponieważ za późno to wysłałem.
Przed chwila dzwoniłem do nav I powiedzieli, ze wszystko w porządku tylko najważniejsza kwestia porozmawiania z pracodawcą czy coś wysłał do nav. Czy zapłacił mi czy coś podobnego. Nie zrozumialem do końca.
Jest to ważne by mi wypłacili pieniądze.

MultiNOR Konsultant
06-11-2018 12:55

Oświadczenie własne do zwolnienia. Po norwesku nazywa się to podanie \"Egenerklæring for utenlandske sykmeldinger\". Jeżeli osoba zatrudniona w Norwegii otrzyma zwolnienie od lekarza w Polsce, musi dostarczyć do NAV oświadczenie własne, dokument z ZUS oraz zwolnienie lekarskie. Z tego co Pan napisał wynika, że ZUS wysłał do NAV tylko zwolnienie lekarskie i druk E-115, dobrze rozumiem?

maciejuuus
06-11-2018 10:47

MultiNOR napisał:
Czy wraz z drukiem E-115 oraz polskim L4 wysłał Pan oświadczenie własne do zwolnienia?

Wtzn jakie oświadczenie? Tylko druk e115 wraz z zwolnieniem szpitalnym.

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
04-11-2018 17:49

Sykepenger(operacja w PL) PROSZE O POMOC!

Witam. Jak w temacie mam lekki problem z pieniedzmy od NAV.
Nie mogłem dłuzej czekać na operacje wiec pojechałem do Polski by usunąć problem. Miałem zapalenie ucha w tym lewej storny głowy, skroni itp. Otwierana głowa za uchem i wiercenie by wyczyścić wszystko.
Mój problem polega na tym, ze dostałem ze szpitala l4 od 12.09-17.10 i bylem w tym czasie w Polsce ponieważ nie mogłem sie przemieszczać. Po 3tygodniach wchodzę na ditNAV i nie zauważyłem by zaznaczyli moje l4 wysłałem je poleconym kilka dni po wyjściu ze szpitala.
Zrobiłem to także elektronicznie już w NOR lecz zbyt późno zostało wysłane(czas do 14 dni).
Co mam robić z tym listem poleconym wysłanym do NAV OSLO? Prosić sie o pieniądze i rozwiązanie sprawy?? Mam lekki problem z pieniędzmi.
Teraz na dniach miałem powikłania, musiałem szybciej skończyć prace i ruszyc do Bergen na tomografie, skończyło sie u laryngologa, który stwierdził infekcje. Dostałem kolejne l4, które podobno jest jako ciągłość poprzedniego, ponieważ nie minęło 16 dni przepracowanych czy więcej. Jak się starać o te pieniądze i gdzie dzwonic?
Jeśli dostałem od lekarza zwolnienie szpitalne na 16 dni część B,C,D to D należy wysłać do nav a C dać pracodawcy?
Bardzo pilnie potrzebuje pomocy, każdej informacji. Jestem blady w zwolnieniach. Moja nowa sytuacja i nigdy nie potrzebowałem zwolnień

maciejuuus
06-11-2018 12:59

MultiNOR napisał:
Oświadczenie własne do zwolnienia. Po norwesku nazywa się to podanie \\\"Egenerklæring for utenlandske sykmeldinger\\\". Jeżeli osoba zatrudniona w Norwegii otrzyma zwolnienie od lekarza w Polsce, musi dostarczyć do NAV oświadczenie własne, dokument z ZUS oraz zwolnienie lekarskie. Z tego co Pan napisał wynika, że ZUS wysłał do NAV tylko zwolnienie lekarskie i druk E-115, dobrze rozumiem?

Elektronicznie wysłałem do nav pi 3 tygodniach te oświadczenie wraz z kopią zwolnienia. Poszło wstecz do mnie ponieważ za późno to wysłałem.
Przed chwila dzwoniłem do nav I powiedzieli, ze wszystko w porządku tylko najważniejsza kwestia porozmawiania z pracodawcą czy coś wysłał do nav. Czy zapłacił mi czy coś podobnego. Nie zrozumialem do końca.
Jest to ważne by mi wypłacili pieniądze.

MultiNOR Konsultant
06-11-2018 12:55

Oświadczenie własne do zwolnienia. Po norwesku nazywa się to podanie \"Egenerklæring for utenlandske sykmeldinger\". Jeżeli osoba zatrudniona w Norwegii otrzyma zwolnienie od lekarza w Polsce, musi dostarczyć do NAV oświadczenie własne, dokument z ZUS oraz zwolnienie lekarskie. Z tego co Pan napisał wynika, że ZUS wysłał do NAV tylko zwolnienie lekarskie i druk E-115, dobrze rozumiem?

maciejuuus
06-11-2018 10:47

MultiNOR napisał:
Czy wraz z drukiem E-115 oraz polskim L4 wysłał Pan oświadczenie własne do zwolnienia?

Wtzn jakie oświadczenie? Tylko druk e115 wraz z zwolnieniem szpitalnym.

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
04-11-2018 15:54

Porzucenie pracy brak umowy

Witam
Pracuję od 2,5 tygodnia w firmie w której zarządza Norweg ,a pracują sami Polacy , zapewniano mnie że umowę dostanę w ciągu tygodnia od rozpoczęcia pracy (minęło już 2,5 i umowy nadal brak) dowiedziałem się że pracodawca ma na to miesiąc. Pracodawca zapewniał mnie telefonicznie że stawka będzie wynosiła 230nok/h , dowiedziałem się od pracowników że stawka wynosi 180nok , na czarno nie pracuję ,bo w drodze jest moja karta hms i na drugi dzień pracy dostałem informacje z skatte że pobrana została karta. Chcę natychmiast zrezygnować z tej pracy , czy grożą mi jakieś konsekwencje jak porzucę prace? Podsumuje się nic nie podpisywałem , wysłalem tylko swoje dane do karty HMS ,
nie mogłem znaleźć w internecie podobnego problemu ,
Z góry dziękuje za pomoc ,

czesio. oj tam nazwisko...
05-11-2018 18:54

RafalPelko napisał:
Tak , budowlanka. Sam jestem zdziwiony tym faktem , niby osoby co tam pracują są świadomie o co chodzi , trochę starsi ludzie mówią ,,ja już stary a co mi tam parę lat jeszcze popracuje i emeryturka\\\" trochę już siedzę w Norwegii , znam języki , nigdy nie sparzyłem się na pracodawcach tutaj. Jestem trochę w szoku że w dzisiejszych czasach takie maniany się odbywają. W razie czego jutro zadzwonie do arbeidstilsynet i może do NAFu (chociaż NAF pewnie nic nie doradzi). Jak się udało rozwiązać sprawę to dam znać tutaj , może komuś się przyda

a po co do NAF-u? EU ci się kończy?

RafalPelko Pelkowski
04-11-2018 20:18

Tak , budowlanka. Sam jestem zdziwiony tym faktem , niby osoby co tam pracują są świadomie o co chodzi , trochę starsi ludzie mówią ,,ja już stary a co mi tam parę lat jeszcze popracuje i emeryturka\" trochę już siedzę w Norwegii , znam języki , nigdy nie sparzyłem się na pracodawcach tutaj. Jestem trochę w szoku że w dzisiejszych czasach takie maniany się odbywają. W razie czego jutro zadzwonie do arbeidstilsynet i może do NAFu (chociaż NAF pewnie nic nie doradzi). Jak się udało rozwiązać sprawę to dam znać tutaj , może komuś się przyda

boj fra oszlo
04-11-2018 19:46

...za porozumieniem stron ....
...lub ty wypowiadasz i wpisujesz ...za niedotrzymanie warunkow wstepnych...
...za 180 to 5 lat temu mozna bylo zaczac negocjacje....
...budowlanka?
..po

Zobacz więcej komentarzy
G G (Oslo, Kr) - dodał(a) post do tematu
04-11-2018 14:00

Leczenie w Polsce 2018

Witam, chciałbym otrzymać poradę co do leczenia w Polsce jak to dokładnie wygląda i na co mogę liczyć. Zacznę od tego że w firmie pracuje już od 2 miesięcy a w Norwegii ogólnie prawie 2 lata, w poniedziałek rozpocząłem nowe zlecenie na budowie i dostałem uczulenia - problem z oddychaniem, drapanie itd itp. Nie mogłem wytrzymać i w czwartek udałem się do lekarza, nie chciałem żeby wystawiał mi zwolnienie tylko wypisał tabletki lub coś co umożliwiłoby mi normalna pracę. Lekarz wypisał. lekarstwa i w piątek przyszedłem do pracy, w trakcie pracy było okej ale przez noc to już była masakra. Teraz w weekend także jest bardzo źle więc sam nie wiem co mam robić. Najgorsze ze sam dokładnie nie wiem na co jestem uczulony gdyż wcześniej nigdy nie miałem podobnej sytuacji.

Mój problem polega na tym że w tym momencie nie mogę wrócić do pracy gdyż będzie to szło coraz gorzej. Znalazłem w Polsce lekarza który zajmuje się tak zwanym odczulanien. Jednak nie wiem jak będzie sprawa wyglądała z kosztami. Bczy jeśli w poniedziałek pójdę do lekarza i wystawi on papier do nav że muszę się leczyć w Polsce ( nie mam stałego numeru, zameldowania), to na jaki zwrot kosztów będę mógł liczyć? Dodatkowo nurtuje mnie pytanie czy dostanę pieniądze za te dni przez które nie będę w pracy? Jak wiadomo każdy z nas przyjechał zarobić a nie leżeć na chorobowym. Proszę was o pomoc w tej sytuacji gdyż sam nie mam pojęcia jak to wygląda

Dinowy
04-11-2018 14:01

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, w takim razie jutro wizyta u lekarza i będę informował w tym temacie co i jak wygląda gdyby kiedyś ktoś szukał odpowiedzi

G G
04-11-2018 13:59

Idź do lekarza powiedz co ci dolega to cie skieruje do konkretnego specialisty. Napewno nie skieruje cię na leczenie do Polski. Chcesz mieć płatne i jechać do Pl to weś zwolnienie lekarskie i pozwolenie na wyjazd i jedź. Możesz jechać i wziąść polskie zwolnienie tylko na kasę z NAV długo poczekasz, za prywatne wizyty i zabiegi ci nie wrucą nic.

Dinowy
04-11-2018 13:33

A między innymi ze względu na to ile zabieg odczulania trwa, a mieszkania stałego tutaj nie mam, placówek które zajmują się odczulaniem w Norwegii jest bardzo mało. A po trzecie nie zależy mi na tym żeby siedzieć w Polsce 20 lat i pobierac kasę, zależy mi na tym żeby rozpocząć to leczenie, przepisać konkretne lekarstwa na konkretne uczulenie i wrócić do pracy.

Zobacz więcej komentarzy
Polecane profile

Bliżej nas