Komunikat prasowy

Uwaga na oszustów. Tej wiadomości nie wysyła Netflix

Monika Pianowska

26 listopada 2019 10:34

Udostępnij
na Facebooku
Uwaga na oszustów. Tej wiadomości nie wysyła Netflix

Oszustom zależy na uzyskaniu takich informacji jak login i hasło użytkownika. dzianominator - stock.adobe.com - tylko do użytku redakcyjnego

„Twoje konto zostało zablokowane. Nie udało nam się przetworzyć twojej ostatniej płatności. Spróbuj ponownie lub zaktualizuj swoje dane do płatności, aby móc dalej korzystać z usług platformy Netflix” – SMS-a o takiej treści mogli w ostatnim czasie otrzymać mieszkańcy Norwegii, szczególnie ci korzystający z najpopularniejszej obecnie platformy udostępniającej filmy i seriale. Wiadomość zawiera również link.
Jak jednak potwierdzili na łamach norweskiej prasy przedstawiciele Netflixa, to klasyczna próba wyłudzenia poufnych danych, za którą nie stoi gigant streamingu. Oszustom zależy na uzyskaniu takich informacji jak login i hasło użytkownika. Załączony link odsyła do strony podobnej do strony logowania Netflix. Sondre Ronander reprezentujący serwis zapewnił jednak 24 listopada na łamach Dagbladet, że nawet jeśli ktoś dał się nabrać na fałszywy komunikat i udostępnił swoje dane, oszuści użytkownika platformy streamingowej nie uzyskają bezpośredniego dostępu do jego konta bankowego przez profil.

Tak wygląda treść podejrzanego SMS-a po norwesku:

Kontoen din er sperret. Vi kunne ikke behandle den siste betalingen din. Prøv på nytt, eller oppdater betalingsopplysningene dine for å fortsette å se Netflix.
Netflix to jedna z najpopularniejszych platform udostępniających filmy i seriale.
Netflix to jedna z najpopularniejszych platform udostępniających filmy i seriale. pixabay.com/ CC0
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok