Życie w Norwegii
Procedury NAV są zbyt skomplikowane
5
- Największym problemem NAVu jest komunikacja. NAV kontaktuje się ze swoimi klientami tak, że nie są oni w stanie zrozumieć przekazu. Muszą więc ponownie porozumieć się z urzędem, atmosfera robi się bardziej napięta, niż to potrzebne - mówi Sigrun Vågeng, przewodnicząca grupy ekspertów, którzy ocenili działalność NAV. Grupa prowadziła badania od marca, końcowy raport z wnioskami zostanie opublikowany w marcu 2015.
To dość dziwne
Vågeng przyznaje, że zadowolenie z usług świadczonych przez NAV wzrosło co prawda w ciągu kilku ostatnich lat, ale nadal jest sporo klientów, którzy nie do końca radzą sobie z formalnościami:
- To dość dziwne, że NAV, który powinien pomagać wszystkim, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji, jest oceniany gorzej niż Skatteetaten, który przecież zabiera nam pieniądze. Powinniśmy się nad tą sytuacją poważnie zastanowić.
Vågeng dodaje, że urzędy powinny poprawić swoją działalność na tyle, aby odwiedzało ich coraz mniej zagubionych petentów, wszystkie informacje powinny być dostępne na stronach internetowych oraz na infolinii telefonicznej.
- NAV powinien przejrzeć wszystkie informacje zamieszczone na swojej stronie internetowej oraz treść wysyłanych listów. Niektóre z pism urzędowych ciężko jest zrozumieć.
Dostosuje się
Minister pracy i polityki socjalnej, Robert Eriksson, jest zadowolony z pracy ekspertów i ich konkretnych, prostych wytycznych, które pomogą usprawnić spotkania petentów z NAV.
- Otrzymaliśmy wiele pomocnych wskazówek, które chcemy jak najszybciej wprowadzić w życie - oświadczył Eriksson w notce prasowej.
Robert Eriksson, regjeringen.no
Od marca wszyscy korzystający z pomocy NAV, mogli nadsyłać swoje propozycje dotyczące usprawnienia pracy urzędu. Grupa ekspertów analizowała zgłoszenia. Wszystko po to, aby ułatwić poruszanie się obywatelom w świecie urzędowej biurokracji.
Rady ekspertów
Oto, co zaproponowali badacze:
NAV musi w bardziej przystępny sposób przekazywać informacje urzędowe użytkownikom. Osoby zmagające się z konkretnymi problemami, na przykład rodzice ciężko chorych dzieci, powinny mieć stałego doradcę. Informacje na stronach internetowych i infolinii powinny być bardziej rozbudowane, tak, aby nie było potrzeby udania się do urzędu osobiście.
NAV powinien być częściej oceniany przez swoich klientów, urząd powinien też szybko informować o brakujących danych w formularzach. Urząd musi też uprościć swoje procedury i przyspieszyć ich wykonywanie.
Jakie są Wasze doświadczenia z tym urzędem? Jesteście zadowoleni, czy nie do końca?
Źródło: abcnyheter.no, zdjęcie frontowe: wikimedia.org - Tom Bjørnstad - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0
Reklama
To może Cię zainteresować
2
16-09-2014 21:55
0
0
Zgłoś
16-09-2014 20:33
0
-2
Zgłoś
16-09-2014 20:19
1
0
Zgłoś
16-09-2014 19:47
0
0
Zgłoś