Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Życie w Norwegii

Procedury NAV są zbyt skomplikowane

Udostępnij
na Facebooku
5
Procedury NAV są zbyt skomplikowane

Skomplikowane druczki, zawiłe słownictwo sprawiają, że petenci nadzwyczaj często zwracają się do NAV z prośbą o wyjaśnienie procedur.


- Największym problemem NAVu jest komunikacja. NAV kontaktuje się ze swoimi klientami tak, że nie są oni w stanie zrozumieć przekazu. Muszą więc ponownie porozumieć się z urzędem, atmosfera robi się bardziej napięta, niż to potrzebne - mówi Sigrun Vågeng, przewodnicząca grupy ekspertów, którzy ocenili działalność NAV. Grupa prowadziła badania od marca, końcowy raport z wnioskami zostanie opublikowany w marcu 2015.

To dość dziwne

Vågeng przyznaje, że zadowolenie z usług świadczonych przez NAV wzrosło co prawda w ciągu kilku ostatnich lat, ale nadal jest sporo klientów, którzy nie do końca radzą sobie z formalnościami:

- To dość dziwne, że NAV, który powinien pomagać wszystkim, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji, jest oceniany gorzej niż Skatteetaten, który przecież zabiera nam pieniądze. Powinniśmy się nad tą sytuacją poważnie zastanowić.

nav


Vågeng dodaje, że urzędy powinny poprawić swoją działalność na tyle, aby odwiedzało ich coraz mniej zagubionych petentów, wszystkie informacje powinny być dostępne na stronach internetowych oraz na infolinii telefonicznej.

- NAV powinien przejrzeć wszystkie informacje zamieszczone na swojej stronie internetowej oraz treść wysyłanych listów. Niektóre z pism urzędowych ciężko jest zrozumieć.

Szybkie tłumaczenie dokumentów i korespondencji urzędowej. Sprawdź sam >>>

Dostosuje się

Minister pracy i polityki socjalnej, Robert Eriksson, jest zadowolony z pracy ekspertów i ich konkretnych, prostych wytycznych, które pomogą usprawnić spotkania petentów z NAV.

- Otrzymaliśmy wiele pomocnych wskazówek, które chcemy jak najszybciej wprowadzić w życie - oświadczył Eriksson w notce prasowej.

Robert Eriksson
Robert Eriksson, regjeringen.no

Od marca wszyscy korzystający z pomocy NAV, mogli nadsyłać swoje propozycje dotyczące usprawnienia pracy urzędu. Grupa ekspertów analizowała zgłoszenia. Wszystko po to, aby ułatwić poruszanie się obywatelom w świecie urzędowej biurokracji.

Dostałeś pismo z urzędu, którego nie rozumiesz? Przetłumacz je tutaj >>>

Rady ekspertów

Oto, co zaproponowali badacze:

NAV musi w bardziej przystępny sposób przekazywać informacje urzędowe użytkownikom. Osoby zmagające się z konkretnymi problemami, na przykład rodzice ciężko chorych dzieci, powinny mieć stałego doradcę. Informacje na stronach internetowych i infolinii powinny być bardziej rozbudowane, tak, aby nie było potrzeby udania się do urzędu osobiście.

NAV powinien być częściej oceniany przez swoich klientów, urząd powinien też szybko informować o brakujących danych w formularzach. Urząd musi też uprościć swoje procedury i przyspieszyć ich wykonywanie.

Jakie są Wasze doświadczenia z tym urzędem? Jesteście zadowoleni, czy nie do końca?

Źródło: abcnyheter.no, zdjęcie frontowe: wikimedia.org - Tom Bjørnstad - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0



Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


full casco

16-09-2014 21:55

faktycznie ruskie agenty usiluja opluwac Polske



wpolityce.pl/historia/214045-muzeum-hist...ce-odwlec-inwestycje
gdy przygotowywano rozbiory Polski, to najpierw przyprawiano nam „gębę”
. Kraje, które ociekały krwią i nietolerancją religijną, zrobiły z Polski oazę nietolerancji. Ingerencja w obronie „uciśnionej mniejszości narodowej” to nie jest wynalazek ostatnich lat. Wystarczył jeden antyprotestancki tumult w Toruniu, aby cała Europa z pomocą opłaconych przez Rosję i Prusy francuskich encyklopedystów zrobiła z Polski bandyckie państwo.

Dziś, jeśli Polska będzie miała opinię straszliwego, nietolerancyjnego kraju, takiego „państwa sezonowego”, jak to kiedyś mówili Niemcy, to jeśli coś się naszej Polsce złego przytrafi, to pies z kulawą nogą nie pofatyguje się tu, aby nam pomóc

Anna Bak

16-09-2014 20:33

fullcasco napisał:
zaraz sie zleca polonorki zeby pisac ze to nieprawda i
a u was W POLSCE to murzynow bija


Nie wystraczy, ze 2 forumowych pajacow juz przylecialo ?
Jeden i drugi posluguje sie jezykiem karaluchanskim, to i kazdy søknad ich rozlozy na lopatki

full casco

16-09-2014 20:19

zaraz sie zleca polonorki zeby pisac ze to nieprawda i
a u was W POLSCE to murzynow bija

FRYDERYK CABALA

16-09-2014 19:47

NAV PO TO MA TAKIE Z KOMPLIKOWANE DOKUMENTY,ŻEBY MÓGŁ JAK NAJWIĘCEJ NAS OKRAŚĆ.I TO OKRAŚĆ RZEKOMO W PAŃSTWIE PRAWA.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok