Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Transport i komunikacja

Zakaz wjazdu do Norwegii dla 40 % ciężarówek

Udostępnij
na Facebooku
1
Zakaz wjazdu do Norwegii dla 40 % ciężarówek

Cztery na dziesięć skontrolowanych ciężarówek nie nadaje się do użytku w Norwegii.


Statens Vegvesen (Krajowy Zarząd Dróg) podał, że od początku tego roku przeprowadził kontrole 5070 ciężarówek na przejściach granicznych w Svinesund, Ørje i na stacji kontroli Taraldrud.

2043 ciężarówki nie nadawały się do dalszego użytkowania, w 115 przypadkach dzwoniono na policję. W 2010 roku pojazdów, które nie nadawały się do użytku było 3 na 10. Zarząd stara się kontrolować ciężarówki, co do których ma wątpliwości, ale nie jest w stanie zatrzymywać wszystkich pojazdów.

- Przejeżdżają tędy ciężarówki, które mają wiele usterek. Nie mamy jednak szansy sprawdzić wszystkich. Jeśli udałoby się nam sprawdzić wszystkie ciężarówki, to wiele z nich nie wjechałoby do Norwegii - powiedział inspektor z Zarządu, Roger Gulvik.

policja
justis og beredskapsdepartamentet/Flickr.com

Dramatycznie


Przewodnicząca komisji transportu i logistyki w Stortinget, Linda Hofstad Helleland mówi, że sytuacja jest dramatyczna - wiele ciężarówek jeździ po Norwegii pomimo dużych usterek i nieprzystosowania do tamtejszych warunków:

- Pomimo tego, że rząd przeznacza coraz większe środki na kontrole ciężkich pojazdów, to wygląda na to, że kontrole w obecnym stanie wykrywają tylko czubek góry lodowej problemów. Takie ciężarówki to ogromne zagrożenie dla ruchu drogowego, jesteśmy zmuszeni pracować bardziej efektywnie, żeby wyłapywać tych, którzy stwarzają śmiertelne zagrożenie na norweskich drogach.

statens vegvesen


Policja ciężarowa


Jak podaje Gulvik, wielu zagranicznych kierowców nie ma pojęcia, jak dobrze zabezpieczyć ładunek. Problemy techniczne z ciężarówkami to kolejny duży problem. Hofstad Helleland dodaje, że na drogach potrzebna jest policja ciężarowa, która kontrolowałaby poczynania Zarządu Dróg, urzędu celnego i policji:

- Taka jednostka mogłaby pracować bardziej efektywnie, z nastawieniem na cel. Zarząd Dróg dostał od policji nowe, większe uprawnienia, może teraz wystawiać mandaty, i nie musi czekać z tym na pojawienie się funkcjonariuszy.

ciężarówka
wikipedia.org

Niebezpieczne ciężarówki będą zatrzymywane


Minister transportu, Ketil Solvik-Olsen również zaangażował się w sprawę. W informacji prasowej podał, że zaobserwowano potrzebę dopasowania obecnego prawa tak, aby władze miały odpowiednie podstawy do tego, aby zatrzymywać niebezpieczne ciężarówki.

- Zaproponowaliśmy, aby Zarząd Dróg i urząd celny miały teraz możliwość zatrzymywania ciężarówek. Będzie się to mogło stać bez względu na to, czy mandat lub grzywna została zaakceptowana przez kierowcę . Będzie też opcja zatrzymania pojazdu, jako formy zabezpieczenia, jeśli kierowca musi zapłacić mandat lub grzywnę.

Źródło: nrk.no, zdjęcie frontowe: flickr.com/free photos & art 


Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Paweł xxxxx

18-06-2014 09:33

Proponuję skontrolować choć część pojazdów poruszających się na norweskich blachach. Tutaj dopiero będą zaskakujące wyniki.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok