Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

12
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Z Oslo zniknie 1300 miejsc parkingowych: miasto potrzebuje miejsca na zbudowanie 8 nowych dróg rowerowych

klaudia@mojanorwegia.pl

18 lipca 2016 14:09

Udostępnij
na Facebooku
Z Oslo zniknie 1300 miejsc parkingowych: miasto potrzebuje miejsca na zbudowanie 8 nowych dróg rowerowych

W Oslo ma powstać 8 nowych dróg przeznaczonych dla rowerzystów fotolia.com - royalty free

W norweskiej stolicy ubędzie 1300 miejsc parkingowych. Aż 390 z nich zniknie już w tym roku. Dlaczego? Wolne miejsca mają być przeznaczone pod nową infrastrukturę dla rowerzystów.
W stolicy Norwegii jest coraz więcej rowerzystów. Miasto stara się sprostać ich potrzebom, dlatego w ciągu najbliższych lat władze zamierzają rozbudować infrastrukturę dla osób jeżdżących na rowerach. Odbędzie się to jednak kosztem kierowców: z miasta zniknie aż 1300 miejsc parkingowych.

Dobra zmiana dla rowerzystów?

W ramach „strategii rowerowej” (nor. Sykkelstrategien) – inicjatywy autorstwa lokalnych polityków, w mieście powstanie 8 dodatkowych dróg rowerowych. Celem projektu jest zmobilizowanie mieszkańców do jazdy rowerem. Politycy chcą, aby mieszkańcy Oslo częściej wybierali alternatywne formy transportu.

Prace nad nowymi ścieżkami zaczną się już w sierpniu. Pierwszą ulicą, z której zniknie 20 miejsc parkingowych będzie Sarpsborggata. W planach na kolejne miesiące przewiduje się wyłączenie z użytkowania ponad trzystu kolejnych stanowisk do parkowania.

– Jesienią zniknie 390 miejsc parkingowych w lokalizacjach, gdzie ma powstać 8 dróg przeznaczonych do ruchu rowerów. Rowerzyści w Oslo zauważą pozytywną zmianę – mówi Rasmus Reinvang z partii Zielonych.

Gdzie znikną miejsca parkingowe?

Na drodze nr 1 (Torshov–Vippetangen) znikną 254 miejsca parkingowe, czyli około 36 proc. miejsc w tej okolicy. Liczba miejsc uszczupli się na ulicach: Sandakerveien, Øvre Foss, Markveien Øvre, Markveien Nedre, Møllergata, Kongens gate.

Z drogi rowerowej nr 2 (Smestad–Tøyen/Galgeberg) zniknie 106 miejsc, czyli ok. 29 proc. miejsc parkingowych z tej okolicy. Zmiany nastąpią na ulicach: Pløens gate/ Eva Kolstads gate, Åkebergveien.

Na drodze nr 3 (Rådhusplassen–Dælenga/Ring 2) ubędzie 63 miejsc, ok. 33 proc. parkingów z okolicy. Miasto ograniczy liczbę parkingów na ulicach: St. Olav gate, Roald Amundsen gate, H. Heyerdahl gate, Nordre gate, Universitetsgata.

Droga nr 4 (Frogner–Tiedemannsjordet) zabierze kierowcom 91 miejsc parkingowych. Jest to 13 proc. miejsc w okolicy. Mniej parkingów będzie na ulicach: Eilert Sundt gate, Professor Dahl gate, Dalsbergstien.

Z miejsca, gdzie powstanie droga rowerowa nr 5 (Frognerparken–Galgeberg), zniknie 246 miejsc parkingowych. Stanie się to już w 2017 roku. Są to wszystkie miejsca, jakie były do tej pory dostępne dla kierowców. Nie będzie już można parkować na ulicach: Gyldenløves gate, Colbjørnsens gate i Akershusstranda.

Z drogi nr 6 (Skøyen–Frogner Plass – Carl Berners plass) zniknie najmniej miejsc, tylko 45, czyli ok. 11 proc. parkingów z okolicy. Zmniejszy się również liczba miejsc na ulicy Jacob Aalls gate oraz Kirkeveien.

Na drodze nr 7 (Gaustad–Sinsen) ubędzie 209 miejsc parkingowych, ok. 38 proc. miejsc w okolicy. Zmiany dotyczą ulic: Eventyrveien, John Collets allé, Jutulveien, Sarpsborggata (tam prace zaczną się już w sierpniu) i Treschow.

W miejscu, w którym powstanie droga rowerowa nr 8 (Nydalen–St. Olavs plass), zniknie 256 miejsc parkingowych, czyli ponad połowa dostępnych do tej pory parkingów. Miejsca znikną z ulic: Pilestredet, Sofies gate, Bergensgata, Stavangergata i General Birchs gate.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok