Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Oddzielne wjazdy i wyjazdy, tunele – tak będzie wyglądać droga rowerowa za 1,3 miliarda koron

Klaudia Synak

25 lutego 2017 08:00

Udostępnij
na Facebooku
3
Oddzielne wjazdy i wyjazdy, tunele – tak będzie wyglądać droga rowerowa za 1,3 miliarda koron

Nowoczesna ścieżka rowerowa powstanie między Sandnes i Stavanger. screenshot, nrk.no

Między Stavanger i Sandnes powstaje supernowoczesna droga rowerowa. Państwo zapłaci za nią aż 1,3 miliarda koron.
Budowę trasy rowerowej między Stavanger i Sandnes zaplanowano na lata 2012-2020. Inwestycja kosztuje 1,3 miliarda koron. Najnowsza ścieżka rowerowa będzie miała własne wjazdy i wyjazdy oraz tunel.
Statens vegvesen - Sykkelstamveg langs E39 mellom Stavanger, Forus og Sandnes Statens Vegvesen
Po raz pierwszy w Norwegii powstanie droga rowerowa o tak wysokim standardzie.

– Droga będzie przeznaczona tylko dla rowerzystów. Będzie miała szerokość czterech metrów i na środku będzie podzielona. Rowerzyści będą mogli na niej bezpiecznie rozwinąć duże prędkości, ponieważ nie bedze żadnych ostrych zakrętów czy skrzyżowań – mówi kierownik projektu drogi rowerowej, Kari Smådal Turøy.

Tunel pod wzgórzem

Tunel Auglend na drodze E39 ma ułatwić przejazdy rowerzystom – nie będą już musieli wjeżdżać na wzgórze, aby móc przejechać trasę.

– Samochody mają swoje tunele, aby nie przeprawiać się przez góry. teraz rowerzyści będą mieli swój tunel, aby nie jeździć po wzgórzu. Unikniemy dzięki temu konfliktów z turystami i pieszymi chodzącymi po Sørmarka – mówi Smådal Turøy.

Gotowa w 2020?

Prace nad ścieżką rowerową rozpoczęto już w 2012 roku. Najnowszy odcinek, który powstaje w regionie Ryfast niedaleko Stavanger jest już niemal na ukończeniu. Ścieżka o długości 700 metrów jest tuż obok drogi E39. Brakuje tam jedynie wylanego asfaltu.

Do zakończenia projektu jeszcze dużo zostało. Ścieżka rowerowa jest częścią pakietu miejskiego dla regionu Nord-Jæren i w tej chwili jeszcze nie została zatwierdzona przez Storting. Co więcej Państwowy Zarząd Dróg (Statens Vegvesen) musi podpisać umowy z właścicielami ziem wzdłuż drogi E39, tam, gdzie według planu ma powstać ścieżka. Według optymistycznych prognoz, prace nad drogą rowerową mają się zakończyć w 2020 roku.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Nikodem Sytniejewski

25-02-2017 21:29

Świetne! Jak to powstanie bez opóźnień to na rok 2020 mam już plan gdzie pojechać!

Jan Kowalski

25-02-2017 17:29

Nie moge sie doczekac autonomicznych samochodow elektrycznych. Z pewnoscia wyelimuja skutecznie rowerzystow z norweskich drog. Nie da sie napsiac algorytmu przewidujacego zachowanie norweskiego rowerzysty. Wtedy sciezka nikomu nie bedzie potrzebna.
Swoja droga to kompletne marnotrastwo pieniedzy.

high octane

25-02-2017 09:56

Za ta kwote mogliby zakupic kazdemu mieszkancowi rower elektryczny, zeby mogl bezproblemu wjezdzac na wzniesienia. Podobne marnotrawienie srodkow jak budowa ultraszybkiej koleji w Norwegii, kiedy lada dzien beda dostepne tanie autonomiczne auta elektryczne. Te Norwegi cos nie bardzo daja rade wpasowac sie w dzisiejszy szybko zmieniajacy sie swiat.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok