Projekt mostu Harpe bru Il. Statens vegvesen |
- Jestem bardzo zadowolony z tego, że kontrakt został już podpisany. Teraz czeka nas okres wytężonej pracy. Spotkanie, podczas którego podpisaliśmy kontrakt było znakomitym początkiem długotrwałej współpracy, dzięki której zrealizujemy ten ważny dla społeczeństwa projekt - powiedział Per Morten Lund po spotkaniu, które miało miejsce w nowym baraku w Ringebu, mieszczącym biuro Krajowego Zarządu Dróg dla projektu E6.
- To ważny kontrakt dla AF Gruppen. Jego podpisanie to dla nas wielka radość. Cieszymy się bardzo perspektywą kontynuowania współpracy z Krajowym Zarządem Dróg. Będziemy skupiać się na realizacji projektu bez wypadków i z małą liczbą nieobecności z powodu choroby, tak jak to określają wymogi kontraktu - powiedział Morten Midtskog, dyrektor AF Anlegg.
Kierownik projektu rozbudowy E6 na odcinku Biri-Otta, Øyvind Moshagen, wyraził nadzieję na dobre relacje i owocną współpracę pomiędzy Krajowym Zarządem Dróg, a AF Gruppen, tak, by projekt mógł jak najlepiej spełnić społeczne oczekiwania.
Współpraca
- Teraz zajmiemy się dość intensywnie planowaniem i koordynacją, tak by współpraca w najbliższych latach przebiegała bez zgrzytów. Szczególny nacisk będziemy kłaść na jakość budowanej drogi, kwestie BHP, ochronę środowiska, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego itp. - wyliczył Moshagen i dodał, że najbliższe lata będą bardzo intensywne, ale będzie to także dobra zabawa.
AF Gruppen rozpocznie prace w terenie w czerwcu.
Wielkie zadanie
W okresie od czerwca 2013 roku do jesieni roku 2016 na odcinku od Frya do Sjoa ma powstać 18 km nowej, dwupasmowej drogi E6 z barierkami po środku i szerszymi odcinkami do wyprzedzania. Trzeba będzie wybudować tunel długości 4,3 km koło Hundorp oraz 330-metrowy most nad rzeką Lågen koło Harpefoss.
W skład projektu wchodzi też 20 innych różnych konstrukcji, w tym trzy skrzyżowania dwupoziomowe oraz jeden most kolejowy.
Przez większą część trwania projektu w terenie pracować będzie ponad 200 robotników AF Gruppen.
Przetarg na drugi duży kontrakt związany z odcinkiem E6 Frya-Sjoa, mianowicie przebudowę odcinka Vinstra-Sjoa, zostanie ogłoszony pod koniec czerwca bieżącego roku. Planowane otwarcie całego fragmentu szosy z Frya do Sjoa planowane jest na przełom 2016 i 2017 roku.
Projekt E6 Frya - Vinstra - podsumowanie - Pierwszy przyznany kontrakt na rozbudowę odcinka E6 Frya-Sjoa - Planowany okres budowy: czerwiec 2013 - jesień 2016 - Długość nowej drogi: 18 km - Dwa pasy ruchu z barierką pośrodku oraz odcinkami do wyprzedzania - 1 tunel drogowy długości 4,3 km (Hundorp) - 20 innych konstrukcji (6 wiaduktów, 2 wloty do tunelu, 11 kładek i przepustów (przejść podziemnych, 1 mur oporowy) - Most Harpe bru nad rzeką Lågen, 330 m długości - 1 nowy most kolejowy (Grytting) - 3 skrzyżowania dwupoziomowe (Hundorp sør, Harpefoss i Vinstra) - Ok 10 km dróg lokalnych - Ok. 2 km. chodnika i ścieżki rowerowej
|
Źródło: Anlegg.no
To może Cię zainteresować