Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Podpisano drogową umowę wszechczasów

 
 Projekt mostu Harpe bru
 Il. Statens vegvesen

Dyrektor regionalny Krajowego Zarządu Dróg (Statens Vegvesen) dla regionu wschodniego, Per Morten Lund, oraz dyrektor koncernu AF Gruppen Norge AS, Morten Midtskog, podpisali w minioną środę kontrakt na budowę nowej szosy E6 na odcinku Frya-Vinstra. To największy pojedynczy kontrakt podpisany jak dotąd przez Krajowy Zarząd Dróg. Jego wartość to 1,47 miliarda koron.


- Jestem bardzo zadowolony z tego, że kontrakt został już podpisany. Teraz czeka nas okres wytężonej pracy. Spotkanie, podczas którego podpisaliśmy kontrakt było znakomitym początkiem długotrwałej współpracy, dzięki której zrealizujemy ten ważny dla społeczeństwa projekt - powiedział Per Morten Lund po spotkaniu, które miało miejsce w nowym baraku w Ringebu, mieszczącym biuro Krajowego Zarządu Dróg dla projektu E6.

- To ważny kontrakt dla AF Gruppen. Jego podpisanie to dla nas wielka radość. Cieszymy się bardzo perspektywą kontynuowania współpracy z Krajowym Zarządem Dróg. Będziemy skupiać się na realizacji projektu bez wypadków i z małą liczbą nieobecności z powodu choroby, tak jak to określają wymogi kontraktu - powiedział Morten Midtskog, dyrektor AF Anlegg.

Kierownik projektu rozbudowy E6 na odcinku Biri-Otta, Øyvind Moshagen, wyraził nadzieję na dobre relacje i owocną współpracę pomiędzy Krajowym Zarządem Dróg, a AF Gruppen, tak, by projekt mógł jak najlepiej spełnić społeczne oczekiwania.

Współpraca

- Teraz zajmiemy się dość intensywnie planowaniem i koordynacją, tak by współpraca w najbliższych latach przebiegała bez zgrzytów. Szczególny nacisk będziemy kłaść na jakość budowanej drogi, kwestie BHP, ochronę środowiska, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego itp. - wyliczył Moshagen i dodał, że najbliższe lata będą bardzo intensywne, ale będzie to także dobra zabawa.

AF Gruppen rozpocznie prace w terenie w czerwcu.

Wielkie zadanie

W okresie od czerwca 2013 roku do jesieni roku 2016 na odcinku od Frya do Sjoa ma powstać 18 km nowej, dwupasmowej drogi E6 z barierkami po środku i szerszymi odcinkami do wyprzedzania. Trzeba będzie wybudować tunel długości 4,3 km koło Hundorp oraz 330-metrowy most nad rzeką Lågen koło Harpefoss.

W skład projektu wchodzi też 20 innych różnych konstrukcji, w tym trzy skrzyżowania dwupoziomowe oraz jeden most kolejowy.

Przez większą część trwania projektu w terenie pracować będzie ponad 200 robotników AF Gruppen.

Przetarg na drugi duży kontrakt związany z odcinkiem E6 Frya-Sjoa, mianowicie przebudowę odcinka Vinstra-Sjoa, zostanie ogłoszony pod koniec czerwca bieżącego roku. Planowane otwarcie całego fragmentu szosy z Frya do Sjoa planowane jest na przełom 2016 i 2017 roku.


Projekt E6 Frya - Vinstra - podsumowanie

- Pierwszy przyznany kontrakt na rozbudowę odcinka E6 Frya-Sjoa

- Planowany okres budowy: czerwiec 2013 - jesień 2016

- Długość nowej drogi: 18 km

- Dwa pasy ruchu z barierką pośrodku oraz odcinkami do wyprzedzania

- 1 tunel drogowy długości 4,3 km (Hundorp)

- 20 innych konstrukcji (6 wiaduktów, 2 wloty do tunelu, 11 kładek i przepustów (przejść podziemnych, 1 mur oporowy)

- Most Harpe bru nad rzeką Lågen, 330 m długości

- 1 nowy most kolejowy (Grytting)

- 3 skrzyżowania dwupoziomowe (Hundorp sør, Harpefoss i Vinstra)

- Ok 10 km dróg lokalnych

- Ok. 2 km. chodnika i ścieżki rowerowej




Źródło: Anlegg.no








Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok