Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Odmowa nadania fødselnummer? - Norwegia

Czytali temat:
Mirek Biłek Dariusz Figarski Kuba Buba Dawid Mituła Radosław Porożyński anna klimczewska Grzegorz Olszewski łukasz Nieznane Magda lena radek smich zbigniew lachowicz Eugeniusz Mocny marek1821 (3583 niezalogowanych)
25 Postów
Kuba Buba
(ElMagiko)
Wiking
Miałem dzisiaj dość nietypową sytuację, ale po kolei:
W Norwegii pracuję od roku z okładem, na vikariacie, od stycznia br w zasadzie bez przerwy. Tydzień temu otrzymałem od Policji papierek Registeringsbevis, z pozwoleniem na nieograniczony pobyt w Norwegii, jako, że po otrzymaniu dłuższego kontraktu postanowiłem się po takież zgłosić.

Dziś udałem się do miejscowego Skattetaten, w okienku poprosiłem o potrzebny formularz, Pani jednak wzięła najpierw Registeringsbevis do ręki. Wklepała sobie moje dane i stwierdziła co następuje:
"Nie mogę przyjąć Twojego wniosku o numer personalny, ale masz D-nummer. Twoja żona mieszka w Polsce, a Ty często podróżujesz do domu, więc jesteś osobą dojeżdżającą (konwersację prowadziłem po angielsku, użyła określenia "commuter" bądź person commuting). Dopóki Twoja żona nie przyjedzie do Ciebie i Jej nie zarejestrujesz, powinieneś używać nadal D-nummer. Taka jest reguła". Pierwsze słyszę, powiadam, ale Pani się uśmiecha i dalej Swoje. No i po prostu oddała mi papiery, ja pozbierałem szczękę z podłogi i sobie poszedłem

Owszem, byłem w tym roku już 3 razy w PL, rozliczałem się za 2013 jako pendler. Wiadomo, że numer stały ułatwia życie w Norge, ale pytanie, czy to jakaś zmiana przepisów, czy widzimisię urzędniczki? Może rzeczywiście nie opłaca mi się rejestrować żony, jest u mnie dopiero od miesiąca i prawdopodobnie zamieszkamy już wspólnie w Norge.

Jag rzyć, co robić?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: