Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

139 Postów
Byk Miks
(roccobarocco)
Stały Bywalec
Tutaj się zgadzam. O ile w przypadku kategorii B każdy ma jako takie obeznanie, tak dla "świeżaka" zdanie teorii na C,CE,D może być nie lada problemem.

Dodatkowo, z racji małej ilości chętnych, egzaminy na ciężkie kategorie są realizowane rzadko - średnio 2 razy w tygodniu. Przykładowo przylecisz na egzamin z teorii w poniedziałek - niestety nie zdajesz go. Prosisz o kolejny termin na najbliższy czwartek a dowiadujesz się, że najbliższy możliwy to kolejny poniedziałek - kiedy jesteś już w Norwegii. To mówisz babce, że będziesz ponownie w Polsce za 2 tygodnie. A ona ci na to: "o panie, na tak odległy termin to my jeszcze zapisów nie robimy".

Tak więc szybkie wzbogacenie swojego CV, o kolejne kategorie prawa jazdy, potrwa pomiędzy 6- 12 miesięcy.

ALE NA POCIESZENIE MAM DOBRE WIEŚCI: BEZ DOŚWIADCZENIA I TAK PRACY SIĘ NIE DOSTANIE.

tyle na ten temat z mojej strony w tym poście

pozdrawiam
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -3  
Odpowiedz   Cytuj
8 Postów
Anyaa G
(Anyaa)
Wiking
Mylisz się trochę. kwalifikacja wstępna (dla młodych) w Warszawie kosztuje 5300. Kwalifikacja wstępna przyspieszona koło 3000 tysięcy. Myślałam, że przyspieszona jest droższa bo płaciłam razem z prawkiem. Weźcie też pod uwagę, że w Wawce ceny są wyższe.

Nie jest prawdą, że na egzaminie są pytania wyłącznie z książki! 30 % procent jest spoza książki i na tych się ludzie wykładają ( do bazy ciągle dokładają nowe pytania). Ostatnio się trochę pozmieniało w temacie. Ale prawda jest taka, ze jak ktoś odrobinę przyłoży się do tematu to zda.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
360 Postów

(KonkoN)
Stały Bywalec
co do samej pracy trzeba to lubić bo połowę życia spędzisz w kabinie, to że bez doświadczenia pracy się nie znajdzie z tym się nie zgodzę bo mi się udało, kwestia finansowa jest uzależniona od pracodawcy - czy masz na godzinę czy na akord, jakie są dodatki,
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -6  
Odpowiedz   Cytuj
8 Postów
Anyaa G
(Anyaa)
Wiking
Być może nieco odbiegnę od tematu, ale czy ktoś się orientuje jak wygląda kurs na C w Norwegii? Czy jazdy robi się z instruktorem wyłącznie, czy tak jak na B, większość z doświadczonym kierowcą? I jaki jest koszt. Będę wdzięczna za informacje, pytałam parę osób ale nikt nie wie co i jak.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 7  
Odpowiedz   Cytuj
862 Posty

(maciejko)
Maniak
ja tez sie w to włacze i spytam z innej beczki...a ktoś z was przerabiałał kupno prawka, kiedys tu ogłaszały sie osoby że prawko do kupna na ukrainie na zasadzie płatne przy odbiorze..?? Póznij przerobic w statens vegvessen na norweskie i chyba powinno grac

Anya kiedys na jakims norweskim forum czytałem że C-35 tys kr, E-30 tys kr, a ta kwalifikacja jakos 35 tys kr. Co daje 100 tys kr .
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -5  
Odpowiedz   Cytuj
3272 Posty
Jon Doe
(Joseph)
Maniak
Anyaa napisał:
Być może nieco odbiegnę od tematu, ale czy ktoś się orientuje jak wygląda kurs na C w Norwegii? Czy jazdy robi się z instruktorem wyłącznie, czy tak jak na B, większość z doświadczonym kierowcą? I jaki jest koszt. Będę wdzięczna za informacje, pytałam parę osób ale nikt nie wie co i jak.


Du må inneha førerkort kl B. Aldersgrense for klasse D og D1 er 23 år, og for kl C- CE-C1 og C1E 21 år.
Legeattest medbringes ved frammøte.
Det kan avtales fleksible løsninger for kjøretimer.

PRISER:

KL CDE (lastebil- buss - vogntog) KR 63500,-
Kl CE (lastebil - vogntog) Kr.57500,-
Kl C (lastebil) Kr. 48000,- (Tillegg for KL D buss Kr 12000,-)
KL E (utvidelse fra KL C til KL CE) Kr.36000,-
KL D (buss) Kr.36000,-
ADR Grunnkurs Kr 3900,- +ADR Bok
ADR Grunnkurs +Tank Kr.5600,- + ADR Bok

Prisene inkluderer teori, bøker, kjøretimer og leie av bil til en førerprøve i hver klasse. Vi kan være behjelplig med søknad om finansiering i Her & Nå med 4 mnd.betalingsutsettelse og/eller mnd. avdrag.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
8 Postów
Anyaa G
(Anyaa)
Wiking
W polskich wybacz, nie wiedzą. A do norweskiej mi trochę daleko w tej chwili. Skoro napisałam, że pytałam i nikt mi nie odpowiedział, to albo odpowiedz jak wiesz, albo nie trolluj. Dziękuję.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj
8 Postów
Anyaa G
(Anyaa)
Wiking
Jon dzięki, w cenach mniej wiecej się orientuję. Bardziej mi chodzi o to jak to wygląda nauka praktyczna. Czy podobnie do B? Czy mogę jeździć z kimś kto ma prawko jeśli nakleję sobie L i przymocuję lusterka? Czy wszystko z instruktorem?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -11  
Odpowiedz   Cytuj
8 Postów
Luk Pol
(lukasz88)
Wiking
Troche wiem w tym temacie bo w tym roku wyrabialem sobie wlasnie prawko na kat c,ce,d z tego co widac w ofertach na finn i navie bardzo duzo a nawet wszedzie wymagaja wlasnie kwalifikacji ja za nia dalem w krakowie 2500 zl za kwalifikacje wstepna przyspieszona plus kurs na c albo c 2000+/- egzamin itp wychodzi mniej wiecej 5 tys zl a kwalifikacje dosc latwo zdac ale z tego co wiem to loteria bo czasem sa trudne pytania a czasem zestaw z latwymi ale wystarczy sie pouczyc najwazniejsze sa przepisy godziny pracy itp itd tego jest duzo wiec nie wiem skad tam ktos wzial te dane o tak duzej niezdawalonsci a egzamin na prawko z tego co widzialem bo troche tych glupich egzmaminow teoretycznych robilem w tym roku to czesc podstawowa jest prawie taka sama jak na kat B dopiero te pytania specjalistyczne sa typowo pod C jezeli chodzi o teorie polecam strone www.zdamyto.com naprawde dzieki niej udalo sie zdac duzo bardzo pytan takich samych na jak na egzaminie platne ale tanie w porownaniu do egzaminu naprawde sie oplaca dodam tez ze coraz wiecej a nawet bardzo duzo we wiekszosci wymagaja jezyka norweskiego przynajemniej wszystkie oferty na finn.no i navie sa z wymaganym norweskim pozdrawiam
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
8 Postów
Anyaa G
(Anyaa)
Wiking
Ja też zdawałam w tym roku i 30 % pytań było z poza bazy. Nie pozdawało dużo osób które były kumate i dużo wiedziały. Na 15 osób zdały 4. Podobnie w innych grupach. Inna sprawa, że jak ktoś się przyłoży i dużo poczyta to zda. Jak nie za pierwszym to za drugim razem na pewno. Ale jest na pewno dużo więcej nauki niż ze zdaniem teorii na prawo jazdy. Mówię oczywiście o kwalifikacji. Także statystyki nie są wyssane z palca.

Oczywiście, że większość chce pracowników z norweskim. To mnie nie dziwi. Spotkałam sporo Norwegów co mówią bardzo słabo po angielsku, albo w ogóle nie rozumieją. W końcu to my powinniśmy się nauczyć norweskiego a nie oni angielskiego
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 14  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok