Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

,,Spalinowe auta niedługo całkowicie znikną". Pierwsza będzie Norwegia? - Norwegia

1 Post
Redaktor
W tym temacie znajdują się komentarze do artykułu ,,Spalinowe auta niedługo całkowicie znikną". Pierwsza będzie Norwegia?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -2  
Odpowiedz   Cytuj
359 Postów
high octane
(high_octane)
Stały Bywalec
Na razie jest tylko Tesla. Przy cenie 300 000 nok okaze sie hitem eksportowym. Ta kwota zwroci sie calkowicie po 10 latach na oszczednosciach na paliwie, podatkach i naprawach.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -7  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
ppp ppp
(ja543)
Wiking
Tesla to banka speklacyjna ale naiwni eko Norwegowie przescigaja sie w kupowaniu jej w kredytach.Auto ktore ma marny serwis ,a poza tym slaby zasieg.Nie wyobrazam sobie jazdy jakimkolwiek elektrykiem przez gory w warunkach zimowych.Zreszta calkowite wprowadzenie elektrykow to troche sprzeczne z ich wlasnym interesem skoro glownie bazuja na ropie.No ale to juz taka "norweska logika" odmienna od zdrowo rozumianej logiki.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 9  
Odpowiedz   Cytuj
359 Postów
high octane
(high_octane)
Stały Bywalec
Mowa tu o nowym modelu, ktory ma dopiero co wejsc na rynek za polowe dotychczasowej ceny. Alternatywa jest kupno mocno wysilonej turbo doladowanej jednostki z automatyczna skrzynia biegow. To sie dopiero psuje.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -2  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Eldur Sevarsson
(Eldur Sevarsson)
Wiking
Wszystko fajnie i takie proste.
Ale wyobrazcie sobie podroz takim autem na wakacje np do Wloch.
W tym samym czasie po drodze porusza sie kilkaset tys takich samych aut na prad, ktore trezeba co 300-400 km ladowac. Teraz tankowanie zajmuje 5 min a szybkie ladowanie 30min. Na stacjach przy autostradzie jest srednio 8-10 dystrybutorow paliwowych, ta ilosc ladowarek nie wystarczy na zaladowanie kilkuset tys samochodow dziennie, bedzie trzeba wiec wybudowac potezne parkingi z setka ladowarek a i to nie wystarczy. Nie bede juz tutaj wspominal o zapotrzebowaniu na prad aby te ekologiczne auta zaladowac.....
A i podroz po samej Norwegi sie troszke wydluzy i zamiast dzisiejszych 200km w 4 godz bedziemy pokonywac w 6godz....
Nie jestem przeciwny rozwojowi ale robmy to w madry sposob, a nie tylko dlatego ze to teraz jest modne.....
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 14  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Jan Kowalski
(Fantomas)
Wiking
Samochody elektryczne to nadal samochody miejskie i takimi powinny zostac. Tesla to szczyt glupoty - szczegolnie w Norwegii - sportowy samochod na norweskie drogi i ograniczenia. Jak kogos nie stac na Porsche to kupuje sobie tansza proteze czlonka Tesle.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 10  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Stash Qu
(stashqo)
Wiking
Co za bzdury... Już widzę jak te zajadane tutaj chętnie truskawki jadą prosto z Hiszpanii do Norwegii ciężarówką, która zatrzymuje się co 300km żeby załadować... i nie ma ładowarki bo zajęte wszystkie i kolejka na 2h Pan ekspert pierniczy i to dość mocno, powszechnego przejścia na transport elektryczny nie ma i nie będzie z prozaicznego powodu: nie posiadamy wystarczających zasobów litu aby zastąpić chociaż połowę konwencjonalnych aut elekrtykami. Jeśli będzie jakiekolwiek ekologiczne paliwo przyszłości to może być nim jedynie wodór. Zaś co do niezawodności elektrycznych aut... popatrzcie sobie na rankingi, Tesla stoi bliżej końca niż początku stawki, znajduje się nawet za niesławną Alfą Może silniki i baterie żyją, ale cała reszta to elektronika, której już Pan Miecio za małe pieniądze nie naprawi, potrzebny jest elektronik albo autoryzowany serwis. To będzie kosztować krocie a 10letnie auta będą nadawać się jedynie do utylizacji... to nie samochody, to jednorazowe plastikowe kubeczki, które trzeba wyrzucić po użyciu, zaleją nas odpady i wszyscy to nazywają ekologią. Warto też wspomnieć, że w elektrykach niezawodność nie wzrośnie a wręcz przeciwnie, w miarę popularyzacji producenci aut zaczną zachowywać się jak producenci pralek, te sprzed 20lat często jeszcze działają a nowe wywala się po 3latach ponieważ psują się na potęgę a serwis kosztuje tyle co połowa nowej.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 17  
Odpowiedz   Cytuj
359 Postów
high octane
(high_octane)
Stały Bywalec
przyjrzyjmy sie koszta przy przebiegu 20 000km/rok:
Silnik benzynowy 10l/100km=150kr* 20kkm= 30 000nok + 3000nok tax
Motor elektryczny 20kw/100km=20* 20kkm= 4 000nok + 400nok tax

Po 10 latach wychodzi 330 000nok benzyna vs 44 000nok elektryk. W tym okresie zwraca ci sie koszt zakupu samochodu elektrycznego. Porownuje tu samochod, ktory przewiozie wygodnie 5 osob i rozpedzi sie w 6s do setki. Wiec nie wyjezdzajcie mi ze swoimi TDI-kami, bo to zadne porownanie.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -5  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post
Stash Qu
(stashqo)
Wiking
@high octane
Dobra dobra, w wakacje jadę swoim spalinowym Mercem w Alpy i do Włoch, łącznie 6.5k km w obie strony... zrób to Teslą Albo wuj, tylko dojedź Teslą do np. Krakowa i porozmawiamy. Każdą godzinę różnicy, którą spędzisz na ładowaniu i wolniejszej jeździe (bo w to, że 170 po Polskiej autostradzie będziesz non-stop jechał nie uwierzę) pomnóż razy średnią stawkę netto, czyli jakieś 200nok. Potem dodaj wynajem samochodu będąc na wakacjach przez 2 tygodnie w roku gdzieś w Europie - 100euro dziennie to będzie ca. 12-13k nok za całe wakacje. Dolicz do rachunku Tesli.
Samochód to narzędzie wolności a nie niewoli, jeśli ma mnie trzymać na 300km smyczy to chyba mamy inne pojęcia motoryzacji, przecież po to samochody wymyślono aby szybciej się komunikować a elektyki pod tym względem cofają nas o kilkadziesiąt lat wstecz.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Jan Kowalski
(Fantomas)
Wiking
Wlasnie jechalem Tesla taksowka. Moge stwierdzic, ze ten samochod przewozi wygodnie tylko 2 osoby. Siedzeni z tylu to lawka dla dzieci, a nie dorozlych osob. Trzeba siedziec zwinietym w chinski paragraf, zeby sie zmiescic na wysokosc.
W Norwegii samochody elektryczne sa tka popularne, bo nie ma na nie akcyzy. Gdyby nie to, nikt by tego nie kupowal. To samo dotyczy hybryd. Jezdzilem probnie Toyota Rav. Na spokojnej przejazdzce troche po szosie, troche po miescie spalila mi 8 l/100km - czyl izadna rewelacja i jeszcze jadac w trase wioze ze soba dodatkowe 200 kg baterii i silnika. To sa samochody tylko i wylacznie do jazdy miejskiej.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok