Kontakty z urzędami
Prowadzenie działalności gospodarczej w Norwegii oznacza konieczność stałego kontaktu z licznymi urzędami norweskimi. Częstym problemem dla przedsiębiorców zagranicznych jest brak znajomości odpowiednich procedur, regulacji i przepisów, kierowanie problemów i pytań do niewłaściwych organów, czy też trudności w komunikacji językowej. Od wielu lat utrzymujemy aktywne kontakty z najważniejszymi urzędami w Norwegii. Z sukcesem poprowadzilismy dla naszych Klientów wiele spraw.
- Urząd Skarbowy (Skatteetaten, SFU) – rozliczenia podatkowe, karty podatkowe pracowników, zaliczki, zwolnienia, umowy podatkowe, kary i upomnienia, sprawy interwencyjne, zwolnienie z odpowiedzialności zbiorowej, zaświadzcenia o niezaleganiu z płatnościami,
- Inspekcja Pracy (Arbeidstilsynet) – kontrole i zalecenia pokontrolne, indywidualne ustalenia dotyczące czasu pracy, kontrole HMS – BHP,
- Główny Urząd Statystyczny (Statistisk Sentralbyrå) – wypełnianie i składanie analiz i zestawień statystycznych,
- Brønnøysundregistrene – zestawienia i raporty finansowe, aktualizacje danych w rejestrze,
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych (NAV) – zwolnienia chorobowe, zgłoszenia wypadków, postojowe, plany postępowania na wypadek przedłużającej się choroby,
- Startbank – uzyskanie wpisu do rejestru.