Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Czytelnia

Tablety w każdym przedszkolu

agnieszka.kujawa@mojanorwegia.pl

16 września 2014 10:49

Udostępnij
na Facebooku
Tablety w każdym przedszkolu


Taki cel przyświeca projektowi "Cyfrowe rozwiązania w edukacji". Na razie dostęp do nowoczesnych technologii  ma co trzeci ośrodek.


Eksperci twierdzą, że wszystkie dzieci powinny mieć w przedszkolu dostęp do tabletów. Ma to pozwolić na większe wyrównanie szans na starcie edukacyjnym dziecka. Badania Barnehagamonitor z Norweskiego Centrum IKT (Centrum Informacji i Komunikacji Technologicznej) wykazały, że 29% przedszkoli ma dostęp do tabletów. Coraz więcej personelu pracującego z dziećmi, przechodzi szkolenia z zakresu korzystania z komputerów i innych pomocy edukacyjnych, które oferuje współczesny świat.

– Organizujemy specjalne kursy, które mają pomóc pedagogom odnaleźć się w świecie nowych technologii. Wielu kursantów jest bardzo zainteresowanych tematem, a jednocześnie niepewnych, ponieważ nie do końca wiedzą jak używać danego urządzenia. Dzieci obsługują się sprzętem bardziej intuicyjnie – mówi Helle Jacobsen z Centrum IKT.

wspólna zabawa tabletem
foto: flickr.com/niexecutive

Z kolei inne badania, przeprowadzone przez Medietilsynets wykazały, że w roku 2014, 8 na 10 dzieci miało w domu dostęp do tableta np. swoich rodziców. Jednak liczba maluchów, które posiadają swoje własne urządzenie tego typu stale rośnie. Tylko w tym roku ponad 43% dzieci z przedziału wiekowego 3-11 miało w domu swój tablet, z którego mogły korzystać w dowolnym momencie. 


– Używanie tableta w przedszkolu może pomóc wyrównać różnice między tymi, którzy posiadają dostęp do takiego sprzętu w domu, a tymi, którzy na co dzień nie mają okazji używać takiego urządzenia. Dziecko idące później do szkoły, które wcześniej nie miało do czynienia z tabletami, może przeżyć szok. Oczywiście należy zachować umiar w organizowaniu zabaw z tabletem i bez – mówi Pia Lang Holmen z Medietilsynet. 


dziecko bawiące się w w przedszkolu
foto: flickr.com/lupuca


Cathrine Fragell Darre, koordynatorka projektu „Cyfrowe rozwiązania w edukacji” zwraca jeszcze uwagę na inną kwestię. 

 Inaczej jest kiedy dziecko używa tabletu same, a inaczej gdy korzysta z niego ze swoimi rówieśnikami w przedszkolu. Wspólna zabawa i nauka pozwalają w inny sposób doświadczyć procesów społecznych poprzez np. gry i działania twórcze – mówi Darre.



źródło: dagbladet.no, aftenposten.no,
źródło zdjęcia frontowego: fotolia.com - royalty free


Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok