Ryanair
wikimedia.org - Adrian Pingstone - public domain
6 kwietnia na swojej oficjalnej stronie Ryanair poinformował, że w ramach programu „Always Getting Better” wprowadzi możliwość rezerwacji biletów łączonych. Opcja ta początkowo ma dotyczyć wyłącznie wewnętrznej siatki lotów irlandzkiego przewoźnika, w przyszłości jednak również usług innych linii. Media spekulują, że na pierwszy ogień pójdzie Norwegian.
Obecnie linie lotnicze Ryanair prowadzą sprzedaż biletów wyłącznie z miasta do miasta, przy czym w przypadku takiej rezerwacji całe ryzyko związane z przesiadką spoczywa na pasażerze – w razie opóźnienia lub odwołania pierwszego lotu przewoźnik nie gwarantuje dowiezienia podróżującego do celu.
Dzięki nowemu programowi Ryanaira ma się to zmienić. Już niebawem linie będą zapewniać pasażerom alternatywne loty, a nawet – w razie konieczności – pobyt w hotelu.
Ponadto po wprowadzeniu możliwości podróży na jednym bilecie w obrębie własnej siatki połączeń przyjdzie czas na rozszerzenie współpracy na innych przewoźników. Według portali podróżniczych pierwszy w kolejce znajduje się Norwegian.
Współpraca z Norwegianem – prawdopodobna
Do takiego wniosku można dojść na podstawie wypowiedzi prezesa norweskich linii lotniczych Bjørna Kjosa, który w lutym tego roku np. w rozmowie dla amerykańskiej telewizji CNN Money zdradził pomysł zrzeszenia europejskich linii niskokosztowych i założenia przez nich własnego aliansu lotniczego, o czym pisaliśmy na naszym portalu.
Kjos podkreślał największe zainteresowanie współpracą właśnie z irlandzkim konkurentem. Jego zdaniem kooperacja z Ryanairem zapewniłaby doskonałe uzupełnienie tras realizowanych przez Norwegian. Może to oznaczać, że już niebawem doczekamy się współpracy niskobudżetowych przewoźników przełomowej również dla pasażerów kursujących regularnie do Skandynawii.
Co jeszcze przewiduje Ryanair?
W myśl czwartej już edycji programu „Always Getting Better” Ryanair zapowiedział też wprowadzenie dla swoich klientów cashbacku w formie środków na przyszłe podróże za rezerwacje dokonywane na jego stronie oraz automatycznej odprawy online dla klientów, którzy nie zdecydowali się na wykupienie dodatkowych usług. Część nowych usług ma wejść w życie już 17 kwietnia.
Źródła: ryanair.com, pasazer.com, fly4free.pl
06-04-2017 16:37
4
0
Zgłoś